MS Windows
briani 27239
W7 64 bit + XP 32bit på samme PC?
Fra : per f andersen

Dato : 14-10-09 22:19

Jeg påtænker at have Windows7 64bit på drev C: og XP 32bit på drev D:
Kan man det?

mvh per

Fra : Laziter [9430]

Dato : 15-10-09 09:55

"per f andersen" <none@nobody,no> skrev i meddelelsen
> Jeg påtænker at have Windows7 64bit på drev C: og XP 32bit på drev D:
> Kan man det?

Ja det kan du sagtens.
Du skal bare installere XP først og derefter Win7, så bliver der oprettet en
bootmenu hvor du kan vælge hvilket OS du vil starte op.

Mvh
Benjamin

Fra : per f andersen

Dato : 15-10-09 10:14

"Laziter [9430]" <laziter@gmail.com> skrev

> [...]
> Du skal bare installere XP først og derefter Win7, så bliver der oprettet
> en bootmenu hvor du kan vælge hvilket OS du vil starte op.
Tak for dit svar.
Jeg ved godt at man kan installere 2 eller flere operativsystemer.
Min tvivl gik på om der kunne opstå problemer f.eks. med filsystemet eller
lignende, fordi man opererede både med 32 og 64 bit.
Det forstår jeg så, at dette ikke er tilfældet.

mvh per

Fra : Mads

Dato : 15-10-09 17:11

On Thu, 15 Oct 2009 11:13:36 +0200, "per f andersen" <none@nobody,no>
wrote:

> [...]
>lignende, fordi man opererede både med 32 og 64 bit.
>Det forstår jeg så, at dette ikke er tilfældet.

Du kører jo ikke de to operativsystemer på samme tid, så nej,
de vil ikke forstyrre hinanden.

Jeg har selv XP 32bit og W7 64 bit på samme maskine uden
nogen som helst problemer.

mvh Mads

Fra : Jørgen E

Dato : 19-10-09 18:48

"per f andersen" <none@nobody,no> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende, fordi man opererede både med 32 og 64 bit.
> Det forstår jeg så, at dette ikke er tilfældet.

Fil-systemet er da vist det samme mig bekendt - NTFS formentlig.
32 eller 64 bit refererer til styresystemet.

Fra : Jesper Lund

Dato : 15-10-09 19:27

Mads wrote:

> Jeg har selv XP 32bit og W7 64 bit på samme maskine uden nogen som helst
> problemer.

En anden mulighed er at køre XP i en virtual machine under Windows 7, for
eksempel med VirtualBox.

--
Jesper Lund