Lydløs harddisk til TM
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 12-10-09 12:00

Hvd er tidens bedste bud på ekstern USB harddisk, som skal være så støjsvag
som muligt?
Den skal tilsluttes Airport Extreme og gå i dvale, når den ikke bruges.
Da det kun er til TM, forestiller jeg mig 5400 RPM. Og 1TB.

Larmer 3,5" altid mere end 2,5"?
Er WD de mest støjsvage?
Er der nogen kabinetter, der fungerer bedre end andre?

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-09 12:12

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> Den skal tilsluttes Airport Extreme og gå i dvale, når den ikke bruges.
> Da det kun er til TM, forestiller jeg mig 5400 RPM. Og 1TB.

WD Green skulle være ret støjsvage .. men jeg har en Seagate Baracuda
7200.11 stående i en dock, uden kabinet omkring, som jeg kun hører når
den spinner op.. ellers ikke.

> Er der nogen kabinetter, der fungerer bedre end andre?

kabinetter uden blæser, men konstrueret i f.eks. tyk alu så de stadig
kan komme af med varmen ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-10-09 12:58

nospamtoMike [8000 C] wrote:
> [...]
> Den skal tilsluttes Airport Extreme og gå i dvale, når den ikke bruges.
> Da det kun er til TM, forestiller jeg mig 5400 RPM. Og 1TB.

Ja.

> Er WD de mest støjsvage?

Nej, Seagate Barracuda er ca. 2db mere støjsvage.

> Er der nogen kabinetter, der fungerer bedre end andre?

Ja, generelt er 'dobbelt' kabinetter bedre. 'Dobbelt' kabinetter har
både et grundlæggende metalhus + et omgivende plastik yderlag, der både
beskytter og nemmere at tørre af. Nogle kabinetter har istedet for et
yderlag af plast - et plastlag, der ligger under selve metalhuset. Disse
kabinetter er faktisk endnu mere støjsvage, da lyd og vibrationer fra
disken først fanges af det næsten totalt døde plastlag. Gælder fx.
Weilands kabinetter - både med USB og USB+FW.

- Og så er der jo de færdige løsninger fra LaCie, hvor kabinettet er
belagt med gummi på ydersiden, - men de er til gengæld dyre...

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 17-10-09 00:21

> [...]

> Larmer 3,5" altid mere end 2,5"?
> Er WD de mest støjsvage?
> Er der nogen kabinetter, der fungerer bedre end andre?

Undskyld, at jeg skifter emne lidt, men det er da stadig ikke officielt
understøttet at bruge en USB-harddisk på en AirPort basestation til
backup med Time Machine, vel?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 17-10-09 08:27

> Undskyld, at jeg skifter emne lidt, men det er da stadig ikke officielt
> understøttet at bruge en USB-harddisk på en AirPort basestation til
> backup med Time Machine, vel?

jeg ved ikke om det er understøttet .. men det virker ...

/thomas

Fra : Esben

Dato : 17-10-09 22:35

> jeg ved ikke om det er understøttet .. men det virker ...

I lyset af Time Capsules dårlige ry er det måske endda den bedste
trådløse løsning...?!

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-09 16:17

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> I lyset af Time Capsules dårlige ry er det måske endda den bedste
> trådløse løsning...?!

pff .. dårlige ry .. lad være med uden videre at tro på pressen der har
fundet noget der ligner en god historie ... Apple har haft større
problemer end dårlige Time Capsules ..

/thomas

Fra : Esben

Dato : 18-10-09 19:15

> pff .. dårlige ry .. lad være med uden videre at tro på pressen der har
> fundet noget der ligner en god historie ... Apple har haft større
> problemer end dårlige Time Capsules ..

Har du ikke lige selv slået på at de ikke fungerer ordentligt?

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-10-09 19:18

> Har du ikke lige selv slået på at de ikke fungerer ordentligt?

næh det har jeg vist ikke ... hvor skulle jeg have gjort det ?

/thomas