FLAC til audio CD
Fra : Steen

Dato : 10-10-09 09:32

Jeg sidder stadig og nørkler lidt med nogle freeware brænderprogrammer.
Ingen af dem kan tilsyneladende brænde FLAC direkte til en alm. CD til
bilen.

Skal man virkeligt konvertere til fx .aiff - og derefter lave en CD,
eller findes der en smartere arbejdsgang?

--
Steen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-10-09 09:49

Steen skrev:
> [...]
>
> Skal man virkeligt konvertere til fx .aiff - og derefter lave en CD,
> eller findes der en smartere arbejdsgang?

Den smarteste arbejdsgang er vel at have din musik i iTunes og bede den
om at gøre det for dig?

Fra : Steen

Dato : 10-10-09 10:27

> Den smarteste arbejdsgang er vel at have din musik i iTunes og bede den
> om at gøre det for dig?

Jooo, men nu ville jeg prøve at arbejde med FLAC, og det håndterer
iTunes ikke
--
Steen

Fra : Morten Lind

Dato : 10-10-09 10:35

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Jooo, men nu ville jeg prøve at arbejde med FLAC, og det håndterer
> iTunes ikke

Quick Time Pro - de 150,- kr. er givet godt ud.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-10-09 10:39

Morten Lind skrev:

> Quick Time Pro - de 150,- kr. er givet godt ud.

Æh, giver det FLAC understøttelse? Skal man ikke bruge Perian for det?

Fra : Morten Lind

Dato : 10-10-09 13:50

> Æh, giver det FLAC understøttelse? Skal man ikke bruge Perian for det?

Det mener jeg at kunne huske, meeeeen det er jo lææææææænge siden...

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-10-09 22:20

> Quick Time Pro - de 150,- kr. er givet godt ud.

Findes det stadig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Morten Lind

Dato : 11-10-09 04:27

> Findes det stadig?

Ja da - hér lever det i bedste velgående.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-09 11:46

> Ja da - hér lever det i bedste velgående.

Jo jo, men jeg tænkte mere på, at den nye Quicktime 10 ikke findes i en
Pro-udgave. Der er kun en enkelt udgave. Jeg troede egentlig, den havde
afløst Quicktime 7, men nu har jeg set på Apples hjemmesider, og jeg kan
se, at de stadig omtaler Quicktime 7 og tilbyder opgradering til Pro.
Det er nok kun en overgang, til Quicktime 10 er modnet lidt mere og
tilbyder de samme muligheder som Quicktime 7.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-10-09 12:23

Henrik Münster skrev:

> [...]
> afløst Quicktime 7, men nu har jeg set på Apples hjemmesider, og jeg kan
> se, at de stadig omtaler Quicktime 7 og tilbyder opgradering til Pro.

Det er jo ikke alle der kører 10.6 endnu, og Apple har aldrig været bleg
for at tjene en skilling.

Fra : Morten Lind

Dato : 11-10-09 13:18

> [...]
> Det er nok kun en overgang, til Quicktime 10 er modnet lidt mere og
> tilbyder de samme muligheder som Quicktime 7.

Aner det ikke? Jeg ved jo ikke, hvad QuickTime 10 er? (Bortset fra, at
jeg ved, at den er i Mac OS X, 10.6).

Jeg tror, at Jeres QuickTime X(10) er en indbygget medieafspiller -
QuickTime Pro kan meget, meget mere - tror jeg(?)

Faktisk tror jeg, at QuickTime Pro intet har at gøre med
medieafspilleren QuickTime 10, men som sagt - jeg ved det ikke, da jeg
ikke har SnowLeopard på mine PPCmaskiner, og hvorfor har jeg så ikke
det?

Fordi jeg er for fattig til at være Applekunde.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-10-09 14:49

Morten Lind skrev:

> Fordi jeg er for fattig til at være Applekunde.

Glæd du dig bare over du ikke har en _bil_ hvor der pludselig skal laves
en reperation på 25% af indkøbsprisen...

Fra : Morten Lind

Dato : 11-10-09 16:51

> Glæd du dig bare over du ikke har en _bil_ hvor der pludselig skal laves
> en reperation på 25% af indkøbsprisen...

Det gør jeg skam også, min ven - mange fordele har vi i
hovedstadsområdet, og ikke at have bil, er en af dem. Jeg har haft
seks/otte biler i mit liv, og jeg skrottede den seneste i 1986, eller
cirka deromkring.

I 1991 giftede jeg mig til to små purker & deres mor, med hvem jeg i
1993 og 1994 fik to piger - en barnevogn, en dobbelt klapvogn og en
cykelanhænger samt diverse cykler kan man sagtens opfostre en familie
med.

Og så sparer man kr.: 3500,-/mdl.

For nogle af de penge kan man jo forsøde børnenes tilværelse og måske
købe en Mac . (Indimellem).

Nu er jeg lige ved at komme med en længere, samfundsmæssig udredning om
familiers økonomiske forhold, men jeg vælger at lade helligdagen komme i
hu.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-10-09 21:03

Morten Lind skrev:

> [...]

<harpemusik>
> [...]
> hovedstadsområdet, og ikke at have bil, er en af dem. Jeg har haft
> seks/otte biler i mit liv, og jeg skrottede den seneste i 1986, eller
</harpemusik>

Det var ikke længe biler holdt i dit ejerskab. Kørte du ikke pænt?

> [...]
> 1993 og 1994 fik to piger - en barnevogn, en dobbelt klapvogn og en
> cykelanhænger samt diverse cykler kan man sagtens opfostre en familie

Jojo, københavnere er sgu så forkælede. Ikke som herovre hvor ting
sagtens kan ligge 30-40-50 km væk... i bakket terræn...

Næh, Roskildevejen er sådan mere overskuelig for cyklister.

> Og så sparer man kr.: 3500,-/mdl.
>
> For nogle af de penge kan man jo forsøde børnenes tilværelse og måske
> købe en Mac . (Indimellem).

3500 kroner om måneden giver 21000 på et halvt år. Du har altså råd til
at købe cirka TO Mac Pro'er om året. Så du er vel en 7-8 stykker bagud?
Bare i gang doh.

> Nu er jeg lige ved at komme med en længere, samfundsmæssig udredning om
> familiers økonomiske forhold, men jeg vælger at lade helligdagen komme i
> hu.

Det gør du bare.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-10-09 10:35

Steen skrev:

> Jooo, men nu ville jeg prøve at arbejde med FLAC, og det håndterer
> iTunes ikke

Så er spørgsmålet jo så hvad "smart" dækker :)

Fra : Steen

Dato : 10-10-09 10:50

> Så er spørgsmålet jo så hvad "smart" dækker :)

Pyt, jeg konverterede til Apple Lossless, derefter kunne jeg brænde en
audio CD. Nu er der kun en enkelt CD det drejer sig om, så de 60
sekunder ekstra overlever jeg
--
Steen

Fra : Mogens Thyregod

Dato : 10-10-09 12:14

> Pyt, jeg konverterede til Apple Lossless, derefter kunne jeg brænde en
> audio CD. Nu er der kun en enkelt CD det drejer sig om, så de 60
> sekunder ekstra overlever jeg

Ellers kan du med Fluke <http://blowintopieces.com/fluke/> overtale
iTunes til at (også) håndtere musik i .flac-format

Mogens Thyregod
www.mothsoft.dk
moth@mothsoft.dk

Fra : Lyrik

Dato : 11-10-09 05:42

On 11 Okt., 12:45, hen...@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> [...]
> Det er nok kun en overgang, til Quicktime 10 er modnet lidt mere og
> tilbyder de samme muligheder som Quicktime 7.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

QuickTime 7 er et afspilnings-og videoredigeringsprogram. Quicktime 10
er hovedsagelig et afspilningsprogram. de bliver begge liggende i
Sneleo. Således at 10 åbner først. Når den giver op så åbner 7.
På Windows har vi det samme mønster. Windows Mediaplayer er et
afspilningsprogram og Movie Maker er et redigeringsprogram.
Man kan godt redigere i QT10. Den er god til at klippe et stykke ud af
en film, men den har slet ikke alle QT7 muligheder for eksport i andre
formater blandt andet i lydformater. Den er så indgroet også på
Windows, at jeg har svært ved at se den forsvinde.

Jens

Fra : Henrik Münster

Dato : 11-10-09 17:14

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
> formater blandt andet i lydformater. Den er så indgroet også på
> Windows, at jeg har svært ved at se den forsvinde.

Det er bare en overgang. Quicktime 10 skal afløse Quicktime 7, da det er
en meget mere moderne teknologi. Quicktime 7 slæber rundt på alt for
meget fra fortiden og er derfor for stort og tungt. Indtil videre er
Quicktime 10 bare ikke så avanceret. Det gælder jo alle nye programmer.
På længere sigt skal Quicktime 10 nok få alle de funktioner, der kendes
fra Quicktime 7. Hvorfor kan du ikke se Quicktime 7 forsvinde? Alle
andre gamle versioner af forskellige programmer er da forsvundet, når
der er kommet en ny. Det gælder også tidligere versioner af Quicktime.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-10-09 12:00

Steen wrote:
> [...]
>
> Skal man virkeligt konvertere til fx .aiff - og derefter lave en CD,
> eller findes der en smartere arbejdsgang?

Ja, det skal man, hvis man vil bruge freeware programmer. - Ellers kan
du bruge Toast Titanium 8.x, 9.x 10.x. De kan konvertere direkte fra
FLAC til CD format ved brænding.

mvh. Erik Richard