iPhone VS iPod til kalender?
Fra : Henrik Enslev

Dato : 09-10-09 19:22

Hej

I forlængelse af den anden tråd om iPhone til kalenderfunktion vil jeg
gerne høre, om der til det formål er nogen forskel på at bruge iPod og
iPhone bortset fra, at den ene kan bruges til at ringe på.

Som jeg forstår det, kan data flyttes enten via datanet (telefon), WIfi
eller blåtand, er det sandt?

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-09 19:23

Henrik Enslev <no@spam.nix> wrote:

> [...]
> iPhone bortset fra, at den ene kan bruges til at ringe på.
>
> Som jeg forstår det, kan data flyttes enten via datanet (telefon), WIfi

Mener du en iPod som iPod Nano eller Classic .. eller iPod som en iPod
Touch ?

/thomas

Fra : Henrik Enslev

Dato : 09-10-09 19:27

> Mener du en iPod som iPod Nano eller Classic .. eller iPod som en iPod
> Touch ?
>
> /thomas

Undskyld det var tåget: jeg mente iPod touch

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-09 19:53

> Undskyld det var tåget: jeg mente iPod touch

Kalender funktionen er nøjagtig den samme. Men du kan ikke bruge
bluetooth til at synce .. kun kabel eller "over the air" til en EAS
kompatibel server.

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-09 05:03

> Kalender funktionen er nøjagtig den samme. Men du kan ikke bruge
> bluetooth til at synce .. kun kabel eller "over the air" til en EAS
> kompatibel server.

Og så er der såvel den dårlige, indbyggede iCal kalender - og den gode
PIM, der bliver bedre for hver opdatering, Pocket Informant.

<http://pocketinformant.com/products_info.php?p_id=pocketinformant_iphon
e>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Steen

Dato : 10-10-09 09:02

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og så er der såvel den dårlige, indbyggede iCal kalender - og den gode
> PIM, der bliver bedre for hver opdatering, Pocket Informant.

Det kommer vel an på behov.
Jeg er meget glad for iCal - men jeg har også et begrænset antal
anmærkninger hver dag
--
Steen

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-09 09:41

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Det kommer vel an på behov.
> Jeg er meget glad for iCal - men jeg har også et begrænset antal
> anmærkninger hver dag

Den mangler uge-view, og i ørigt også ugenumre.

Samt enhver understøttelse af tasks, også kaldet to-dos.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-10-09 09:48

Per Rønne skrev:

> Den mangler uge-view, og i ørigt også ugenumre.
>
> Samt enhver understøttelse af tasks, også kaldet to-dos.

Jeg troede du havde lært at bruger man Mac skal man lige lure hvordan
Apple har tænkt sig man skal arbejde for at være mest produktiv.

Det samme gør sig naturligvis også gældende for Windows.

Personligt mener jeg ikke huskelister har noget at gøre i en kalender,
med mindre der er en deadline involveret. Der er et program til gule
sedler til huskelister - er det ikke godt nok til dig?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-09 10:01

> Jeg troede du havde lært at bruger man Mac skal man lige lure hvordan
> Apple har tænkt sig man skal arbejde for at være mest produktiv.

Jeg er ikke en Apple fanboy.

> Det samme gør sig naturligvis også gældende for Windows.

Eller en MS ditto.

> Personligt mener jeg ikke huskelister har noget at gøre i en kalender,
> med mindre der er en deadline involveret. Der er et program til gule
> sedler til huskelister - er det ikke godt nok til dig?

Som regel har tasks for mig altid såvel en startdato som ikke mindst en
deadline involveret.

I øvrigt er WebIS, der laver Pocket Informant, i kontakt med BusySync
der laver 'iCal Pro', BusyCal:

<http://feedback.webis.net/pages/16749-pocket-informant-for-iphone/sugge
stions/343320-busycal>

Praktisk at kalender og tasks indgår på samme integrerede måde på såvel
Mac som iPhone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-10-09 10:20

Per Rønne skrev:

> Jeg er ikke en Apple fanboy.

> Eller en MS ditto.

Man behøver ikke være en fanboy (rædsomt udtryk i øvrigt) for at gøre
sig klart hvordan et værktøj bruges bedst muligt. At sige på forhånd
"jeg vil have det gør sådan sådan og sådan" er ikke den optimale måde at
gribe tingene an på. Synes jeg.

> Som regel har tasks for mig altid såvel en startdato som ikke mindst en
> deadline involveret.

Som du måske husker er OS X tilsigtet den almindelige bruger. Du er
ikke en typisk bruger og du skal derfor nok påregne at
standardværktøjerne ikke dækker dine behov. Kan du ikke bare bruge
kalenderdelen i Entourage til formålet?

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-09 10:35

> [...]
> ikke en typisk bruger og du skal derfor nok påregne at
> standardværktøjerne ikke dækker dine behov. Kan du ikke bare bruge

På iPhone?

På Mac har jeg for længe siden skrottet Entourage. Den gemmer alt i én
fil og understøtter ikke CalDAV og dermed ikke MobileMe.

På Mac har jeg nu lagt mig fast i BusyCal [der synkroniserer med såvel
iCal og dermed MobileMe som Google Calendar]. Og WebIS er som nævnt i
kontakt med BusyCals udviklere så der også snart kan komme en bedre
understøttelse af tasks - der dog i forvejen er langt bedre end
iCal/Mac.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk