Safaro åbne i ny fane uden tryk på
Fra : KentBM

Dato : 08-10-09 19:25

Efter den nye Safari kom bruge jeg næsten udelukket Safari på min
MacBook. Men der er et enkelt irritations punkt.

Hvis jeg ønsker at åbne et link i en ny fane i stedet for et ny vindue i
Safari, så skal der holdes Command nede samtidig med klik.

Er der nogen måde, hvor dette kan bringes til at virke automatisk som i
Firefox?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 20:14

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> [...]
> Safari, så skal der holdes Command nede samtidig med klik.
>
> Er der nogen måde, hvor dette kan bringes til at virke automatisk som i

defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true

i et terminal vindue

/thomas

Fra : KentBM

Dato : 08-10-09 20:47

Thomas von Hassel skrev:
> defaults write com.apple.Safari TargetedClicksCreateTabs -bool true
>
> i et terminal vindue
Takker. Og tab er oven i købet aktiv, hvilket jeg havde glemt at skrive.

Hvor finder du disse kommandoer? Det er ikke lykkedes mig at google en
løsning (så havde jeg selvfølgelig heller ikke spurgt

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 20:58

> [...]

> Hvor finder du disse kommandoer? Det er ikke lykkedes mig at google en
> løsning (så havde jeg selvfølgelig heller ikke spurgt

google søgning i det her tilfælde ... desværre dokumenterer apple ikke
alle defaults write kommandoer ...

Visse ting kan dog findes med en default read commando og så kigge
outputtet igennem

/thoms

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 08-10-09 21:30

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> google søgning i det her tilfælde ... desværre dokumenterer apple ikke
> alle defaults write kommandoer ...

http://secrets.blacktree.com har et fikst lille GUI til rigtigt mange
af de dokumenterede og udokumenterede defaults. Freeware.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH