Tethering og Telia Iphone
Fra : jagge

Dato : 08-10-09 16:53

Hey

Så kan det sgu være at jeg alligevel går Iphone vejen med Telia. Derfor
vil jeg lige checke med jer hvordan det ser ud med tethering og bruge
iphonen som bredbånd til den bærbare ??

Hvilke hastigheder kan i opnå ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 17:28

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Så kan det sgu være at jeg alligevel går Iphone vejen med Telia. Derfor
> vil jeg lige checke med jer hvordan det ser ud med tethering og bruge

det virker .. men ikke super hurtigt ... jeg får mellem 1 og 2 Mbit/sek
(i Herning på 3G netværk)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 17:54

> det virker .. men ikke super hurtigt ... jeg får mellem 1 og 2 Mbit/sek
> (i Herning på 3G netværk)

OK men det er absolut fint til mig. Jeg vile bare være sikkre på at
streaming video, skype etc ville funge fint.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 17:56

> OK men det er absolut fint til mig. Jeg vile bare være sikkre på at
> streaming video, skype etc ville funge fint.

det vil det sikkert .. men husk du jo har et 10GB/mdr. trafiklimit ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 19:20

> det vil det sikkert .. men husk du jo har et 10GB/mdr. trafiklimit ...

AHh ok det er det de kalder flatrate, det er sgu da lige til
forbrugerombudsmanden....

Anyway det er sikkert alt rigeligt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 20:08

> AHh ok det er det de kalder flatrate, det er sgu da lige til
> forbrugerombudsmanden....
>
> Anyway det er sikkert alt rigeligt.

Bedre at der faktisk er et tal at forholde sig til i stedet for
"ubrænset forbrug" med en "fair use" klausul ... for hvad er "fair use"
?

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-09 23:14

> Bedre at der faktisk er et tal at forholde sig til i stedet for
> "ubrænset forbrug" med en "fair use" klausul ... for hvad er "fair use"?

Er 10 GB/mdr. ikke også mere end rigeligt? Skal man ikke nærmest
downloade i døgndrift for at nå derop med de trods alt lave hastigheder,
der over telefonnettet? Det er mit indtryk, at der i praksis er
flatrate, for ingen almindelige mennesker når nogensinde derop. Grænsen
er bare sat for at forhindre, at en eller anden smart fyr finder på at
køre en fildelingstjeneste på Telias netværk.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-09 00:21

> [...]
> er bare sat for at forhindre, at en eller anden smart fyr finder på at
> køre en fildelingstjeneste på Telias netværk.

Du skal være ihærdig hvis du kun bruger din iPhone som .. ja .. iPhone
... men hvis du bruger den som modem og bruger alle dine internet
enablede programmer som hvis du sad på en adsl linie så kan du hurtigt
få brugt de 10GB.

jeg brugte den her:

<http://www.skoobysoft.com/skooby/download.html#skoobyutilities>

"SurplusMeter" da jeg rendte rundt med et 3 modem for at holde øje med
mit forbrug.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-10-09 00:23

> [...]
>
> <http://www.skoobysoft.com/skooby/download.html#skoobyutilities>
>
> "SurplusMeter" da jeg rendte rundt med et 3 modem for at holde øje med

som åbenbart ikke virker korrekt under 10.6 ... oh bloddy hell ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-09 18:28

> det virker .. men ikke super hurtigt ... jeg får mellem 1 og 2 Mbit/sek
> (i Herning på 3G netværk)

Vel på en iPhone 3G. De nye iPhone 3G S er langt hurtigere, ikke mindst
til 3G.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 18:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Vel på en iPhone 3G. De nye iPhone 3G S er langt hurtigere, ikke mindst
> til 3G.

korrekt en 3G ... men jeg har ikke set nogen benchmarks mht. tethering
på 3G S ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-10-09 18:39

Thomas von Hassel skrev:

> korrekt en 3G ... men jeg har ikke set nogen benchmarks mht. tethering
> på 3G S ...

Det kunne jeg evt kigge på. Hvad er betingelsen - fuld styrke på
signalet? Lave hastighedscheck mod hvad?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 18:51

> Det kunne jeg evt kigge på. Hvad er betingelsen - fuld styrke på
> signalet? Lave hastighedscheck mod hvad?

speedtest.net .. bare det nærmeste testpunkt .. jeg bruger den i aarhus

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-10-09 21:03

Thomas von Hassel skrev:

> speedtest.net .. bare det nærmeste testpunkt .. jeg bruger den i aarhus

Ned 2.49 Mb/s (må vist være megabit)
Op 0.11 Mb/s
Ping 161 ms

Det er med 3 som udbyder og alle streger blå.

TDC siger 1,36 Mbit ned og 0,32 Mbit op. Der kan man se. De er ikke
helt enige, men hva :)

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 21:40

> [...]
>
> Det er med 3 som udbyder og alle streger blå.
>
> TDC siger 1,36 Mbit ned og 0,32 Mbit op. Der kan man se. De er ikke

Ok uanset hvad så er det fint nok til mig. Tak for hjælpen.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 19:21

3G S ...

> Det kunne jeg evt kigge på. Hvad er betingelsen - fuld styrke på
> signalet? Lave hastighedscheck mod hvad?

Fedt, eller brug tdc hastighedstest bare google den :0).

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-09 18:50

> korrekt en 3G ... men jeg har ikke set nogen benchmarks mht. tethering
> på 3G S ...

Jeg har ej heller set specifikationer, men kan da i hovedet huske
specifikationer som:

iPhone 3G: 1,4 Mbit/s.
iPhone 3G S: 7,4 Mbit/s.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 19:20

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Vel på en iPhone 3G. De nye iPhone 3G S er langt hurtigere, ikke mindst
> til 3G.

Fedt det er selvfølgelig en 3Gs jeg skal have.

MVH

Jakob

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 08-10-09 20:48

jagge skrev:

> Fedt det er selvfølgelig en 3Gs jeg skal have.
>
> MVH
>
> Jakob

Jeg får download på 3.4mb på 3´s netværk nær Struer opload 367
Hos 3 er grænsen 20gb om måneden, de er desuden billigere end Telia

Tommy

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 21:40

Tommy Hjorth <tommy.hjorth@gmail.com> wrote:

> Jeg får download på 3.4mb på 3´s netværk nær Struer opload 367
> Hos 3 er grænsen 20gb om måneden, de er desuden billigere end Telia

Yep ville også heller være hos 3, men jeg har ikke frit valg af udbyder.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 09-10-09 02:55

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Yep ville også heller være hos 3, men jeg har ikke frit valg af udbyder.

Hvorfor ikke?

Arbejdsgiverbetalt? Såvel 2 som Telenor og Telia sælger iPhones, og
efter et halvt år kan man frit skifte abonnement, også til den sidste af
de fire store: TDC.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 09-10-09 21:43

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvorfor ikke?

Fordi det ikke er til forhandling, det er hvad der bliver brugt.

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 10-10-09 05:03

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Fordi det ikke er til forhandling, det er hvad der bliver brugt.

Altså: Arbejdsgiverbetalt. Vi andre kan jo selv beslutte os.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 11-10-09 14:26

> Altså: Arbejdsgiverbetalt. Vi andre kan jo selv beslutte os.

Jep :0)

MVH

Jakob