Single-application mode i Mac OS X
Fra : Henrik Münster

Dato : 08-10-09 08:55

Jeg har lige læst i TidBITS, at det oprindeligt var meningen, at Mac OS
X automatisk skjulte de andre programmer, når man klikkede på et program
i Dock. Det blev opgivet efter massive protester fra brugerne
Meningen var, at det ikke skulle forvirre mindre erfarne
brugere, men selv for mere erfarne brugere kan det være rart ikke at
have 17 åbne programmer oveni hinanden. Man kan sagtens have flere
programer åbne, hvis man starter dem på en anden måde end ved at klikke
i Dock. Det er nemlig kund Dock, der lukker andre programmer.
Det viser sig, at funktionen stadig findes og er let at slå til
og fra i Terminal. Kommandoerne kan findes i artiklen nedenfor.

<http://db.tidbits.com/article/10624>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 08-10-09 09:13

Jeg taster bare Æble+Alt+H.
Æble+H skjuler aktivt program.

- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 09:14

> [...]
> Det viser sig, at funktionen stadig findes og er let at slå til
> og fra i Terminal. Kommandoerne kan findes i artiklen nedenfor.

man kan også bruge ALT+CMD klik i docken for at skjule alle andre
programmer end det man skifter til ...

/thomas

Fra : Ukendt

Dato : 08-10-09 15:19

On 2009-10-08 10:14:10 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> man kan også bruge ALT+CMD klik i docken for at skjule alle andre
> programmer end det man skifter til ...
>
> /thomas

klart dagens bedste !
Tak..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 17:28

<ecozyz> wrote:

> klart dagens bedste !

bruger det hele tiden ... og en af grundene til at jeg aldrig er kommet
igang med at bruge expose ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-09 10:29

> [...]
> Det viser sig, at funktionen stadig findes og er let at slå til
> og fra i Terminal. Kommandoerne kan findes i artiklen nedenfor.

Kan også klares med QuicKeys.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-10-09 15:40

> [...]
> Det viser sig, at funktionen stadig findes og er let at slå til
> og fra i Terminal. Kommandoerne kan findes i artiklen nedenfor.

Tak for tippet.

Jeg oplever at min opmærksomhed skærpes når jeg kun ser et program foran
mig. Jeg gætter på, at vi ubevidst læser hele skærmen, og gør det i
endnu højere grad, hvis kan se fx email i baggrunden, hvilket bringer os
i en unødig parathed.

Så det er rart at have muligheden for at tage kontrol over, hvor meget
vi vil se ad gangen.

Jeg bruger nu ALT+CMD+H, eller ALT+CMD+PrimærKlik, som jeg har lært af
denne tråd.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 08-10-09 18:28

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg oplever at min opmærksomhed skærpes når jeg kun ser et program foran
> mig.

Jeg er regelmæssigt nødt til at have følgende programmer åbne samtidig:

Word 2008.
DevonThink Pro.
FireFox.
FileMaker Pro 9 Advanced.

Hvorfor? Fordi jeg skal bruge oplysninger »på tværs« ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk