Hvad er .mac
Fra : tiper

Dato : 01-10-09 05:43

Har en ven der er gadget freak og har købt en .mac pakke.
Det skal han selvfølgelig have hjælp til at få installeret.
Har ikke selv rodet med det, men er det bare at smide i maskine og
følge anvisningerne?
Og hvad er det han har købt?

/
Jesper

Fra : Lyrik

Dato : 01-10-09 10:40

On 1 Okt., 13:43, tiper <ti...@vip.cybercity.dk> wrote:
> [...]
> Det skal han selvfølgelig have hjælp til at få installeret.
> Har ikke selv rodet med det, men er det bare at smide i maskine og
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
..mac udtalt "dot-Mac" var en serveradgang som Apple solgte for
henholdsvis 100 dollars om året til amerikanerne og 100 Euro om året
til europæerne. De havde en mærkelig idé om at det var samme pris. Så
havde man et dot-mac ikon på sit skrivebord og kunne lægge billeder og
websider op på en super-smart måde. Som om man havde et ekstra drev.
Dog var begrænsningen på 1 Gigabyte.

Nu tror jeg ikke det eksisterer mere, for de har lavet en tilsvarende
service med et andet navn, nemlig "mobile Me", så ærlig talt tror jeg
han er blevet snydt. Dot Mac eksisterer ikke mere, mig bekendt. Søger
man på Apples sider er det forsvundet!
En enkelt bruger koster 619 på mobile Me, og skal flere lægge filer op
skal man have en "Family pack" til 939,-kr.
http://store.apple.com/dk/product/MC288Z/A?mco=MTEwMjg2MzQ#overview

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 01-10-09 18:42

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> Nu tror jeg ikke det eksisterer mere, for de har lavet en tilsvarende
> service med et andet navn, nemlig "mobile Me", så ærlig talt tror jeg
> han er blevet snydt. Dot Mac eksisterer ikke mere, mig bekendt.

..Mac eksisterer skam stadig; det er blot synonymt med .me ... MobileMe
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-10-09 22:58

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> .Mac eksisterer skam stadig; det er blot synonymt med .me ... MobileMe

Det eneste, der er i pakken, er vel en adgangskode. Eller rettere, så
kan man oprette sig gratis til en prøvetid hos MobileMe. I pakken er der
så et nummer, der giver ret til et års medlemsskab. Den kan man taste
ind. Når året er gået, kan man købe en ny pakke med et nyt nummer, der
gælder et år mere. Jeg ved ikke, om sådan en pakke kan blive for gammel.
Som du siger, har det jo skiftet navn fra .Mac til MobileMe.
De fleste her i landet køber nok ikke en pakke. I stedet kan man
betale over nettet. Jeg har dog hørt, at man ofte kan få pakkerne med
rabat i USA hos forskellige forhandlere. Så der det billigere end at
betale direte hos Apple på nettet. Der kan også være tale om, at en
hjemmeside f.eks. med Mac-nyheder, har en aftale med en leverandør som
f.eks. Amazon. Køber man en pakke hos Amazon via et link på hjemmesiden,
får hjemmesiden et mindre beløb. På den måde kan man støtte en
hjemmeside, man er glad for at læse, uden at det koster en noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg