Mere EyeTV coolness
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 10:56

Nu er der et iPhone app som gør du kan se hhv. optaget og live tv fra
din Elgato EyeTV maskine ...

<http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=32988
6711&mt=8>

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 29-09-09 14:48

> Nu er der et iPhone app som gør du kan se hhv. optaget og live tv fra
> [...]

.... men hvad gør man hvis man vil optage noget? Såvidt jeg kan se kræver
det at man har en aktiv guide - og vuddn får man den i DK?

/karl
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 15:00

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> ... men hvad gør man hvis man vil optage noget? Såvidt jeg kan se kræver
> det at man har en aktiv guide - og vuddn får man den i DK?

Man bruger tvtv.co.uk's EPG ... det virker, men man skal være lidt
tålmodig første gang med sætter det op .. der kan gå et par timer til en
dag før den syncer korrekt ...

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 29-09-09 15:16

> Man bruger tvtv.co.uk's EPG ... det virker, men man skal være lidt
> tålmodig første gang med sætter det op .. der kan gå et par timer til en
> dag før den syncer korrekt ...

jamen vuddn sætter man den op?

Undskyld jeg spørger dumt - men jeg synes absolut ikke at junne finde ud
af det ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 15:27

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> jamen vuddn sætter man den op?
>
> Undskyld jeg spørger dumt - men jeg synes absolut ikke at junne finde ud
> af det ...

Manualen giver et par hints til det .. men du opretter en konto hos
tvtv.co.uk, indtaster brugernavn og password i EyeTV (preferences ->
Guide -> Service -> TVTV UK ) og vælger derefter "tvtv" i EPG kollonnen
i kanaloversigten for den kanal du gerne vil bruge EPG på ..

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 29-09-09 15:35

> [...]
> Guide -> Service -> TVTV UK ) og vælger derefter "tvtv" i EPG kollonnen
> i kanaloversigten for den kanal du gerne vil bruge EPG på ..

dey er på det sidste trin at kæden hopper af for mig: når jeg vælger
tvtv under epg, så beder den om en epg-channel - og hvad skal jewg
skrive der?
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 16:55

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> dey er på det sidste trin at kæden hopper af for mig: når jeg vælger
> tvtv under epg, så beder den om en epg-channel - og hvad skal jewg
> skrive der?

Hvis det er DR1 så søger du efter DR1 .. eller finder den på listen ...

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 29-09-09 17:17

> Hvis det er DR1 så søger du efter DR1 .. eller finder den på listen ...

kan du sende mig tit tlf-nr? Vi taler åbenbart om forskelligeting -
eller osse er jeg bare for dåm

min mail-adresse er karl@antz.dk
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 17:22

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> kan du sende mig tit tlf-nr? Vi taler åbenbart om forskelligeting -
> eller osse er jeg bare for dåm
>
> min mail-adresse er karl@antz.dk

og det er så her jeg siger stop ...

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 29-09-09 17:30

> og det er så her jeg siger stop ...

helt i orden

så må jeg se om jeg kan finde en anden venlig sjæl ...
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 17:32

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> helt i orden
>
> så må jeg se om jeg kan finde en anden venlig sjæl ...

Det bliver bare til en snebold effekt ... jeg har travlt nok i forvejen
... :)

/thomas

Fra : Karl Antz

Dato : 29-09-09 17:33

> Det bliver bare til en snebold effekt ... jeg har travlt nok i forvejen
> .. :)

som jeg sagde - helt i orden

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-09 17:43

Karl Antz skrev:

> .... men hvad gør man hvis man vil optage noget? Såvidt jeg kan se kræver
> det at man har en aktiv guide - og vuddn får man den i DK?

Så vidt jeg kan se, kommer der EPG-information med ud både på luft- og
kabelbåren digital tv. Det er det man skal bruge til dét.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 17:46

> Så vidt jeg kan se, kommer der EPG-information med ud både på luft- og
> kabelbåren digital tv. Det er det man skal bruge til dét.

nu ved jeg ikke hvordan EPG'en ser ud i det DVB-T signal som Boxertv
sender ud .. men Yousee's DVB-C EPG er ... sporadisk ... og hvis den
virker så er den kun 2-3 dage ud i fremtiden .. tvtv.co.uk's epg er ca.
7-8 dage. Derudover har den som regel også korrekt episode information
ved serier ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 29-09-09 16:52

Thomas von Hassel skrev:
> Nu er der et iPhone app som gør du kan se hhv. optaget og live tv fra
> din Elgato EyeTV maskine ...
>
> <http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=32988
> 6711&mt=8>

Den kræver nyeste version af Eyetv og Elgato anbefaler 10.6.1 som
operativsystem, så mon ikke det kører som det skal nu?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-09-09 16:57

> Den kræver nyeste version af Eyetv og Elgato anbefaler 10.6.1 som
> operativsystem, så mon ikke det kører som det skal nu?

jo der er kommet en update til Eyetv 3 som er kompatibel med 10.6.x

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-09-09 10:31

> jo der er kommet en update til Eyetv 3 som er kompatibel med 10.6.x

Tak for oplysningen. Ver. 3.1.2 har nu virket fint bortset fra nogle
ganske enkelte funktioner, jeg aldrig bruger. Vi har i hvert fald brugt
EyeTV 3.1.2 på to Mac her i huset lige sinde Snow Leopard kom uden
problemer.
--
Henrik Münster
Esbjerg