Seamonkey og politiken.dk
Fra : Lars Kongshøj

Dato : 26-09-09 18:01

Er det kun hos mig at Seamonkey går død, når man går ind på politiken.dk?

/Lars

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-09-09 18:13

Lars Kongshøj skrev:
> Er det kun hos mig at Seamonkey går død, når man går ind på politiken.dk?

Der er så meget gejl - Flash og sårn - at det let kan være derfor.

Prøv at lave en Aktivitetsovervågning -> Tag prøve, for at se hvor den
er for det meste. Du bruger nyeste verison?

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 26-09-09 18:26

Lars Kongshøj wrote:
> Er det kun hos mig at Seamonkey går død, når man går ind på
> politiken.dk?

Fungerer fint her med SeaMonkey 1.1.18 på MacPro QuadCore med 9gb RAM,
10.5.8, nyeste Flip4Mac og nyeste FlashPlayer. Også Politiken TV
fungerer fint her.

Prøv at gå til Preferences -> Advanced -> Cache og vælg 'Clear Cache'.
Det kan ofte hjælpe... Sæt i øvrigt cache str. til min. 50mb.

Prøv også at gå til topmenuen 'Go' -> History og tøm den med COM+A og
trykke på BACKSPACE. Nogle gange sker det, at et link 'knækker' i
History, og næste gang, man skriver den ind i link feltet, søger den jo
først i History, og er linket knækket, går den død.

mvh. Erik Richard

Fra : Hans Houmøller

Dato : 27-09-09 00:12

Jeg vidste ikke før jeg læste her, hvad eller hvem SeaMonkey er, men
googlede, fandt og hentede programmet ned og installerede.

Jeg kune umiddelbart godt komme på politiken.dk, så det gik ikke død
her. Det eneste jeg savner dansk som sprog, da jeg trives bedst med det,
men jeg kan da godt navigere trods det.

Det var jo egetnlig ikke en hjælp, men bare et svar grundet på min
nysgerrighed overfor sagen.

Hans

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 27-09-09 01:06

Hans Houmøller wrote:
> [...]
> men jeg kan da godt navigere trods det.
>
> Det var jo egetnlig ikke en hjælp, men bare et svar grundet på min

SeaMonkey er og har været min favorit lige siden ver. 0.7b, og før den
brugte jeg Mozilla 1.1.12 og senere en tysk udviklet ver. - WaMCom X
1.3.1, - og helt tilbage i gamle OS 8.x og 9.x dagene var det først
Netscape Communicator og senre WaMCom 1.3.1 Classic. Jeg har altid
syntes, at det er en fordel med et alt-i-ët program, så man kan skifte
uden videre mellem mail, news og web baserede mailinglister,
nyhedsgrupper og program-dedikerede webfora...

Jeg kører og har altid kørt med samme program på både Windows og Mac -
helt ned fra Win3.x og Netscape Communicator 2.1, da jeg synes, det er
en fordel, at alle webprogrammer kan sættes identisk op uanset platform.
- I øvrigt findes der da vist også et par Linux versioner af 'søaben'...

Egentlig er jeg ligeglad med, om den er på dansk eller engelsk, selvom
jeg véd, det er/vil være lettere for en del med en dansk. - Jeg har
været ved at kigge på, om det er muligt at oversætte den til dansk, men
den indeholder stadig en hel del carbon og rsrc resourcer, og jeg
mangler en ordentlig rsrc editor, - Den, jeg har, er for gammel til at
kunne åbne og redigere rsrc, og hen og give flere tusind kroner for en
halvdårlig editor som 'Resourcerer X' har jeg ikke just lyst til,.. -
ellers var den allerede oversat.

Der er i øvrigt en ny ver. 2.0 på vej, men den er stadig lidt for
ustabil til, at jeg uden videre vil bruge den som std. program. Men det,
jeg har prøvet indtil nu, gør, at det nok vil blive et 'hit' for os, der
kan lide alt-i-ët. - Den er lynhurtig - også noget hurtigere end den
nuværende 1.1.18, og så bliver den noget mere udbygget med features.

Problemet med SeaMonkey 2.0b er, at, hvis man installerer ver. 2.0b,
overskrives indstillingsfilerne, og de ændres så meget, at man ikke
'bare' kan smide en 2.0b ud og geninstallere en 1.1.18, - så går der
fuldstændig kuk i indstillingerne, og 1.1.18 bliver hamrende ustabil. -
Det fandt jeg ud af på den hårde metode, da jeg forsøgsvis gjorde det på
min PowerBook. - Heldigvis er der kun 'kopier' af de mails, jeg har på
min MacPro og ene MDD.

mvh. Erik Richard