Evernote
Fra : Per Rønne

Dato : 26-09-09 10:56

Jeg er lige stødt på applikationen Evernote:

<http://www.evernote.com>

som kører på adskillige platforme, herunder Mac og iPhone, og som gøre
det som Notitser gør + meget mere.

Er der nogen der har erfaringer med det? I grundopsætningen er det
gratis, ellers koster det $45 om året hvis man vil have mere, og
reklamefrit. Og ja, det synkroniseres over nettet.

Umiddelbart kan jeg se at man kan tage et billede af en tavle, og kunne
se billedet på sin Mac bagefter. Men derfor kan det jo godt være at der
er ulemper ved det.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Cristina Myreboe

Dato : 12-10-09 19:38

In article <1j6nfnv.b5gl3dv9optcN%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> [...]
>
> Umiddelbart kan jeg se at man kan tage et billede af en tavle, og kunne
> se billedet på sin Mac bagefter. Men derfor kan det jo godt være at der

Kjekk sak som gjør akkurat det den sier den gjør - husker alt du putter
inn i den et sted der inne i Den Store Skyen. tilgjengelig med
programvare fra Mac, Windows og iPhone samt gjennom web. Kan kryptere
data man helst vil ha for seg selv. Ypperlig til å ta bilde av plakaten
om dugnad i barnehagen, bilde av dings man har veldig lyst på men ikke
akkurat budsjett til denne måneden, bilde av adresseinformasjon på
papir, interessante websider, alt som kan puttes på en datamaskin eller
på en iPhone. Alt kan merkes med stikkord og/eller deles opp i
forskjellige emner. Vi med samlemani putter nok mer inn enn vi henter
ut, det tåler den. Gratisversjonen holder egentlig en god stund, jeg
skeiet ut og betalte for moroa og stapper inn alt jeg ønsker å huske, og
får enkel OCR på kjøpet. Min anbefaling!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-10-09 19:41

Cristina Myreboe <cristina.myreboe+news@gmail.com> wrote:

> Den Store Skyen

bare husk at cloud ikke er det samme som backup ...

<http://www.macworld.com/article/143244/2009/10/sidekick.html>

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 13-10-09 06:51

> bare husk at cloud ikke er det samme som backup ...
>
> <http://www.macworld.com/article/143244/2009/10/sidekick.html>

Data i Evernote gemmes ikke blot i Skyen, men også lokalt. Så gemmer man
noget i Evernote ligger den samtidig på ens iPhone, ens Mac og ens ™
Backup.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 08-03-10 15:45

On 2009-10-13 07:50:50 +0200, Per Rønne said:

> Data i Evernote gemmes ikke blot i Skyen, men også lokalt. Så gemmer man
> noget i Evernote ligger den samtidig på ens iPhone, ens Mac og ens ™
> Backup.

Godtnok en lidt ædre tråd at genoplive, men jeg prøver.
Jeg har hentet Evernote til iPhone - men hvordan skal det forståes at
man gemmer på sin Mac?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-03-10 15:55

<Steen> wrote:

> Godtnok en lidt ædre tråd at genoplive, men jeg prøver.
> Jeg har hentet Evernote til iPhone - men hvordan skal det forståes at
> man gemmer på sin Mac?

henter Evernote's Mac applikation ?

/thomas

Fra : Steen

Dato : 08-03-10 16:21

> henter Evernote's Mac applikation ?
>
> /thomas

Aha...det var helt forbigået min opmærksomhed, at man kunne hente sådan
en fyr. Tak for det, den er hermed hentet og taget i brug.

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 09-03-10 03:59

Det er et imponerende program, men for mig er det lidt for meget. Jeg
savnede blot en afløser for memo-programmet på min Palm-PDA. Evernote
insisterer på, at tekst skal være RTF. For mig er tekst tekst. Så det
er en ulempe, at det ikke er mere basalt. Desuden er det alt for
langsomt på iPhone og kræver i alt for høj grad, at man er online. Så
en lidt lunken anbefaling herfra.

Med venlig hilsen
Jens Rasmussen