Hvilken ram har jeg i min PC??
Fra : Peter Madsen

Dato : 02-08-01 08:00

Jeg skal have mere ram i min pc. Har nu 128 MB vil gerne have en blok mere a
128MB. Mit spørgsmål er, hvordan kan jeg se hvilekn type ram jeg bruger
idag?? Det skulle vel gerne være den samme type i den nye blok.

MVH Peter

Fra : Peter Rinder

Dato : 02-08-01 08:51

Det behøver ikke at være den samme type RAM du sætter i.
Hvis du fx. har PC100 RAM i PC-en nu er det specificeret til at kunne køre
100 MHz (men kan sagtens køre langsommere). Hvis det er PC133 RAM du har i
nu er det specificeret til at køre 133MHz (men kan også sagtens køre
langsommere).
Derfor kan du roligt købe en stang PC133 RAM da det både kan bruges sammen
med PC133 og PC100. Hvis det er PC100 RAM du har i nu kunne man jo sige at
du kunne nøjes med en stang PC100 RAM, men du kan lige så godt købe PC133 da
det p.t. er det billigste.

/Peter

PS. Hvorfor køber du ikke noget mere RAM nu det er så billigt?

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-08-01 13:21

Det hele kommer mest an på hvilket bundkort du har.

/Mikael