MS Windows
briani 27239
Genveje i Startmenuen?
Fra : Peter Jensen

Dato : 14-10-09 20:42

I Windows XP kunne man trække en genvej fra desktoppen ned på Startknappen
og slippe knappen på musen. Herved fik man genvejen flyttet til Startmenuen
og kunne slette den fra desktoppen. Hvis man gør det samme i Vista så virker
genvejen i Startmenuen ikke hvis man sletter den der ligger på desktoppen
fordi genvejen i Startmenuen peger via den der ligger på desktoppen og
herfra til den pågældende .exe fil.

Det er ikke så nemt i Vista eller...?

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-10-09 12:38

Brug højre musetast. Når du slipper får du en menu hvor du kan vælge
kopier.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Peter

Dato : 15-10-09 16:16

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i meddelelsen
> Brug højre musetast. Når du slipper får du en menu hvor du kan vælge
> kopier.
>
> Regards Jens Peter Karlsen.

Tak for svar. Det virker altså ikke som i XP, men det er jo også et andet
operativsystem.

--
Venlig hilsen
Peter

Fra : Ole C

Dato : 15-10-09 16:32

Peter Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> sletter den der ligger på desktoppen fordi genvejen i Startmenuen
> peger via den der ligger på desktoppen og herfra til den pågældende

I min Vista (Home Premium) virker det da ligesom din beskrivelse for XP.....

--
vh
Ole C

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 15-10-09 18:14

On Thu, 15 Oct 2009 17:31:45 +0200, "Ole C" <mail@FJERNolec.dk> wrote:

>I min Vista (Home Premium) virker det da ligesom din beskrivelse for XP.....

Man skal vist låse proceslinien op i xp:
H.klik Start, egenskaber, proceslinie, fjern flueben i lås
proceslinien
mvh Ebbe

Fra : Ole C

Dato : 15-10-09 19:06

Ebbe Hansen skrev blandt andet:

> Man skal vist låse proceslinien op i xp:
> H.klik Start, egenskaber, proceslinie, fjern flueben i lås
> proceslinien

Min Proceslinie er låst.

--
vh