MS Windows
briani 27239
Måske er den en Windows Vista-fejl?
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-10-09 17:43

I browsergruppen skrev jeg nedenstående, men måske er det her vi kan få
hjælp:

En god veninde forsøgte forgæves at installere Google Earth. Undervejs i
processen kom hun til "at gøre et eller andet", med det resultat at hver
eneste gang hun herefter tænder sin bærbare pc, så åbner der sig det
billede som jeg har affotograferet og lagt ind øverst på en midlertidig
webside:
http://www.grandts.dk/Temp/temptest.htm

Fejl-billedet bliver siddende midt i skærmbilledet oven på Skrivebordet!
Det
kan selvfølgelig trækkes ned eller til siden, men det er der stadig, og
det dukker op i næsten full screen-format, næste gang hun tænder pc'en.
Hvordan får vi det væk en gang for alle?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Per

Dato : 14-10-09 17:55

Jørgen Grandt wrote:
> [...]
> og det dukker op i næsten full screen-format, næste gang hun tænder
> pc'en. Hvordan får vi det væk en gang for alle?

Har i prøvet at geninstallere Google Earth ?

Har i prøvet at afinstallere Google Earth ?

mvh. PER

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-10-09 22:58

Per skrev:

> Har i prøvet at geninstallere Google Earth ?

Tror jeg ikke. Det bliver prøvet om nogle dage.

> Har i prøvet at afinstallere Google Earth ?

Nej, for der gik kage i det da hun forsøgte at /installere/ herligheden.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-10-09 18:40

"Jørgen Grandt" <UnstableOn@Cable.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> det dukker op i næsten full screen-format, næste gang hun tænder pc'en.
> Hvordan får vi det væk en gang for alle?

Prøv i Kør kommandolinjen at skrive msconfig og når boksen kommer frem
vælger du Start fanen. Prøv at se, om ikke der et sted ligger et kald, som
gør at den vises hver gang. Hvis du finder noget der ligner, så fjern
fluebenet og genstart computeren og se om det løste problemet.

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-10-09 23:01

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> kald, som gør at den vises hver gang. Hvis du finder noget der
> ligner, så fjern fluebenet og genstart computeren og se om det løste

Tak, det vil blive forsøgt om nogle dage.

Øh, kommandolinjen. Hvor præcis er det lige at man finder den? Via
Stifinder eller Kontrolpanel eller Proceslinjen eller?

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-10-09 20:07

> Kurt B. Andersen skrev:
>

> Øh, kommandolinjen. Hvor præcis er det lige at man finder den? Via
> Stifinder eller Kontrolpanel eller Proceslinjen eller?

Når du trykker på Startknappen nede i venstre hjørne er "kommandolinjen" det
lige over knappen, og der står i feltet noget misvisende Start søgning. Men
det er fordi, man også kan søge fra denne linje.
Men der skriver du bare msconfig osv.

Kurt

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 16-10-09 13:35

Kurt B. Andersen skrev:

> [...]
> misvisende Start søgning. Men det er fordi, man også kan søge fra
> denne linje. Men der skriver du bare msconfig osv.

Det var tilsyneladende det der skulle til. Damen og jeg siger tak for
hjælpen.

--
Jørgen Grandt
www.hamigen.dk

Fra : Henning

Dato : 15-10-09 06:48

>Hvordan får vi det væk en gang for alle?

Systemgendannelse; Start - skriv Systemgendannelse, vælg at gendanne
til før hun installerede Google Earth.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 15-10-09 10:08

Henning skrev:

> Systemgendannelse; Start - skriv Systemgendannelse, vælg at gendanne
> til før hun installerede Google Earth.

Tak, det vil blive prøvet.

--
Jørgen Grandt