MS Windows
briani 27239
Problem om tv
Fra : Stone

Dato : 14-10-09 17:44

Ved ikke lige hvad gruppe, jeg skal henvende mig i,med det her problem ,og
det er.
Kan ikke få billede frem på mit Tv, kun lige i starten der hvor Windows
starter op
så derefter at mit tv viser ingen signal til tv

Fra : simon

Dato : 14-10-09 18:11

Stone skrev:
> [...]
> starter op
> så derefter at mit tv viser ingen signal til tv

Hej.
Det er ikke mange oplysninger du skriver, men måske kan nogen
her hjælpe dig hvis du svarer på disse spørgsmål:

Har du et TV-kort i din computer ?

Hvilket program bruger du til at se TV med? er det mediacenter?

Hvilket styresystem bruger du? Vista, XP eller andet.

Når windows starter op, starter dit tv-program op auto-
matisk eller skal du klikke på en programikon?

Det kan være der kræves flere oplysninger, men prøv
at svare på disse.

mvh
simon

Fra : Helge

Dato : 14-10-09 20:47

Tror Stone forsøger at få billedet fra sin computer op på sin
fjernsynsskærm...

Hvis det er en bærbar, plejer der at være nogle genveje på tastaturet, på
min acer er det Fn+F5/F6. (der skal være et symbol, der ligner en skærm)

Ellers prøv at højreklikke på skrivebordet og vælg Grafiske Egenskaber, her
skulle du gerne kunne vælge mellem at se billedet på computeren, tv'et eller
begge steder...

mvh. Helge

Fra : Stone

Dato : 15-10-09 01:12

Ja det var som Helge skrev ,til mig at jeg ville se min pc på mit tv, så
er ved at finde ud af det, men vil gerne have vide lidt om man så kun kan se
det på det ene af gangen , der er to stik på mit grafik kort , det dikitale
bruger jeg på min pc skræm og så er der et analog stik, bruger det på TV'et
der er en indgang på mit tv som der på min pc skærm

det er ikke bærbar jeg bruger

mvh Stone

Fra : Richard Thune

Dato : 15-10-09 07:24

"Stone" <Brol@ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dikitale bruger jeg på min pc skræm og så er der et analog stik, bruger
> det på TV'et der er en indgang på mit tv som der på min pc skærm

Og det analoge er så nok et VGA dvs. et lidt aflangt stik med 3 rækker ben.
Jeg vil tro at dit problem er at du har indstillet windows til at bruge en
højere opløsning/opdateringsfrekvens end fjernsynet kan vise.
Du skulle (afhængigt af grafikkortet, men normalt) kunne se billede på begge
samtidigt.
Prøv at reducere opløsning sænk opdateringshastighed til 50Hz
RT