Erfaringer med ETU forsikring
Fra : AndersH

Dato : 14-10-09 12:57

Hej Gruppe

Vil lige høre jer om nogle af jer har erfaringer med ETU forsikring?
Jeg er ved at købe mig en KTM Superduke 990 og ETU vil ifølge tidligere ejer
forsikre den for lidt under 6000kr. De kræver bare GPS overvågning af
maskinen.

Jeg har ringet rundt til alle andre, og der er priser fra 25k til 16k som
det billigste, på trods af at jeg har haft kørekort i 8 år, og har haft
indregistreret et køretøj i ca. 5... Rasmussen Forsikring (Mondux.dk hedder
de vist nu her) sagde i telefonen at de er villige til at forsikre mig for
10500kr, og jeg bad i torsdags om skriftligt tilbud, men det er ikke kommet
med posten endnu. :-/

De kræver jo desværre alle sammen, at jeg flytter min fine indbo forsikring
med 0 kroners selvrisiko fra Tryg, til deres egne hvor der med garanti er
selvrisiko.. Det må jeg så bare leve med, i de 3 år der er, til jeg fylder
30 og Tryg på magisk vis godt vil forsikre mig igen.

Men øh jeg vrøvler, erfaringer med ETU, hvad siger i?
Er der andre som jeg bør kigge på? Jeg er 27 og bor på sydfyn

Mvh Anders

Fra : Lohmann

Dato : 14-10-09 11:58

On 14 Okt., 13:57, "AndersH" <and...@andersh.sletdette.dk> wrote:
> [...]
>
> Men øh jeg vrøvler, erfaringer med ETU, hvad siger i?
> Er der andre som jeg bør kigge på? Jeg er 27 og bor på sydfyn

Jeg skiftede fra Tryg til ETU pga. deres mc-venlighed for godt et år
siden. Flyttede det hele og slap faktisk lidt billigere i indbo og
ulykke end hos tryg. ETU er et 'gammeldags' selskab med selvstændige
assurandører, så ikke noget med en 'forsikringsbutik' i et fint glas
palæ.
Erfaringer: Forsikringsbeviset til omregistrering kom lynhurtigt, til
gengæld var de uhyggelig langsomme til at sende policerne,
"hovedkontoret er lidt bagud i øjeblikket". Jeg har heldigvis ikke
brugt forsikringerne, så ved ikke hvordan de er ved skader.

\Lohmann
26 år, Århus C.