MS Windows
briani 27239
Backup program windows XP/Vista
Fra : Jens

Dato : 13-10-09 23:38

Lidt i tvivl om mit spm. hører til her -
alternativt tager jeg meget gerne mod et råd til hvor jeg bør poste det!

Findes der et smart program som under Windows-OS kan lave backup af nogle
foretrukne mapper og altid sørge for at alle de filerne i de forud
definerede mapper findes på de USB diske der tilsluttes?

Det er fordi jeg gemmer min musik og billeder på 3 ens harddiske, men let
farer vild i om filerne nu er gemt som backup på alle diskene.
Diskene tilsluttes løbende til min "host-PC" hvorfra data skal flyttes
Vh. Jens

Fra : Per

Dato : 14-10-09 05:40

Jens wrote:
> [...]
> let farer vild i om filerne nu er gemt som backup på alle diskene.
> Diskene tilsluttes løbende til min "host-PC" hvorfra data skal flyttes

Der findes masser af programmer til den slags.

Jeg vil umiddelbart anbefale dig de her:

Microsofts´eget:
http://www.microsoft.com/prophoto/downloads/synctoybeta.aspx

Eller et der kan noget mere
http://www.educ.umu.se/~cobian/cobianbackup.htm

Jeg bruger selv begge 2 (som er gratis) - men kan bedst lide Cobian. Det kan
fx. sættes til automatisk backup oma.

mvh. Per

Fra : Jens

Dato : 14-10-09 18:32

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Jeg bruger selv begge 2 (som er gratis) - men kan bedst lide Cobian. Det
> kan fx. sættes til automatisk backup oma.

Tak for hjælpen, jeg har installeret MS SyncToy, det ser ud til at kunne det
nødvendige
Jens