Iperf / Jperf?
Fra : Towli

Dato : 13-10-09 22:39

Hej

Nu har jeg så brugt en dag på at finde ud af hvorfor Iperf (pakket ind i
noget Java så den hedder Jperf) på Vista 64 platform kun vil sende pakker a'
1024 KBytes når den agerer client og derfor kun kan måle et thruput på max
8192 Kbit. det kan jeg ikke bruge til noget og jeg kan simpelthen ikke hitte
ud af hvad der er galt. Er der nogen af jer der kender til problemet?
Er Iperf jeres 1.ste valg til måling af LAN_performance? (Aktuelt til at
teste Qos)
Hvad er det bedste program i den henretning?

/T

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-10-09 22:56

On Tue, 13 Oct 2009 23:39:29 +0200, "Towli" <towli@oldboyz.dk> wrote:

> [...]
> 1024 KBytes når den agerer client og derfor kun kan måle et thruput på max

Boot på en live-cd med Linux og kør iperf fra den...

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-09 04:38

On Oct 13, 11:55 pm, Asbjorn Hojmark <Asbj...@Hojmark.ORG> wrote:

> Boot på en live-cd med Linux og kør iperf fra den...

Ligger iperf automatisk i Linux ?

Hvor finder man et image til sådan en skive ?

--
Christian

Fra : Leo

Dato : 14-10-09 15:49

> Boot på en live-cd med Linux og kør iperf fra den...

>Ligger iperf automatisk i Linux ?
Ved ikke

>Hvor finder man et image til sådan en skive ?
Søg på Ubuntu Live CD
--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-09 03:44

On Oct 14, 4:49 pm, "Leo" <l...@leo.lir.dk> wrote:

> Ved ikke

> Søg på Ubuntu Live CD

Mange tak

--
Christian

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 14-10-09 12:33

"Towli" <towli@oldboyz.dk> crashed Echelon writing

> Er Iperf jeres 1.ste valg til måling af LAN_performance? (Aktuelt til
> at teste Qos)

Anvender PCATTCP, men kan ikke sige om den er bedre/dårligere end Iperf.

--
Bjarke Andersen

Fra : Nicolai

Dato : 14-10-09 14:29

> [...]
> max 8192 Kbit. det kan jeg ikke bruge til noget og jeg kan simpelthen ikke

Den udregning forstod jeg ikke? Send gerne din syntax.

> Er Iperf jeres 1.ste valg til måling af LAN_performance? (Aktuelt til at
> teste Qos)
Ja :)

Fra : Towli

Dato : 15-10-09 07:57

Takker for svarene.
Iperf er åbenbart nok det mest hensigtsmæssige Linux eller ej..
Det underlige er at den Vista maskine der som klient ikke kan sende større
pakker end 1024Kb sagtens kan håndtere meget større trafikmængder som
server.
Det er noget nemmere at bruge Windows på alle maskinerne og bare køre Jperf
derfra og det er skidesmart med den graf der laves, så man umiddelbart kan
se ændringer i trafikmængde med de forskellige qos-tiltag på switchen.

/T