omstille telefon inden udenlandsrejse?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 05-10-09 20:06

Jeg har oprettet et skypenummer. Dette nummer havde jeg tænkt at min
mobil skulle viderstille til. Men jeg vil stadig gerne have min mobil
med i udlandet så jeg kan sende og mobtage sms'er.

Hvis jeg omstiller alle taleopkald mens jeg er i Danmark og så tager min
mobil med til udlandet. Hvad kommer det så til at koste?

Jeg betaler mobiltakt fra min mobil til skype-nummeret?

Kan jeg risikere at skulle betale trafik til og fra det land jeg
befinder mig i?

Er det bedst at undlade at sms'e og så lade mobilen blive i DK?

Mvh
Anders

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-10-09 21:55

Anders T. Nielsen skrev:

> Hvis jeg omstiller alle taleopkald mens jeg er i Danmark og så tager min
> mobil med til udlandet. Hvad kommer det så til at koste?

Lokaltakst hvis du køber et lokalkort, eller rasende dyr
roamingtakst hvis du bruger din mobil med dansk simkort.

> Er det bedst at undlade at sms'e og så lade mobilen blive i DK?

Det er bedst at skype fra en pc/fast telefon hvis du skal snakke.
Tag mobilen med, men pil simkortet ud først. I udlandet køber du
så et lokalt kort af en eller anden slags så du kan sms'e.

Da mine døtre var i Sydafrika i fjorten dage, snakkede vi sammen
en gang, og så sms'ede vi mest, men ikke ret meget (til 4 kr. pr.
sms).

--
Bertel

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 05-10-09 22:05

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
> Da mine døtre var i Sydafrika i fjorten dage, snakkede vi sammen
> en gang, og så sms'ede vi mest, men ikke ret meget (til 4 kr. pr.

Takker...

Skype ER allerede installeret;) Og efter jeg skrev mit spørgsmål kom jeg
i tanke om at jeg jo bare kan sende sms'er fra Telmores hjemmeside. Så...
Jeg omstiller ALLE taleopkald til Skype.
Tager simkortet ud af telefonen.
Drager afsted med mobil uden simkort.
Køber evt. et lokalt simkort derover.

Tak for hjælpen