SE K700i
Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 02-10-09 17:00

Hej.

Sony Ericsson K700i.

Er der nogen der har erfaring med netop denne telefon. Der står i manualen,
at man kan ved opkald kan få navnet på den der kalder op såfremt denne er
indkodet i talekontrol.

Det jeg gerne ville vide, er om navnet kan høres i Bluetooth headset, sådan
at forstå at man kan høre hvem der ringer i headsettet, hvorefter man med
stemmekommando kan afvise eller tage opkaldet.

PH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-09 17:38

Peter Hansson (7870) skrev:

> Er der nogen der har erfaring med netop denne telefon. Der står i manualen,
> at man kan ved opkald kan få navnet på den der kalder op såfremt denne er
> indkodet i talekontrol.

Hvis du kender en der hedder Peter, så indtal en lydfil hvor du
siger "Peter". Derefter angiver du at den lydfil skal afspilles
når Peter ringer. Det har ikke noget med talekontrol at gøre.

--
Bertel

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 02-10-09 18:04

> Hvis du kender en der hedder Peter, så indtal en lydfil hvor du
> siger "Peter". Derefter angiver du at den lydfil skal afspilles
> når Peter ringer. Det har ikke noget med talekontrol at gøre.

Så avanceret er den forholdsvis gamle telefon vist ikke. Det virker så vidt
jeg ved på den måde, at det navn man indtaler til voicecontrol er den fil
der bruges til at køre navnet i højtaleren ved opkald.

Jeg har ikke mobilen hos mig, da jeg påtænker at købe den.

Ellers kunne jeg afprøve om den kunne køre denne specielle bluetooth
kombination.

Jeg har engang haft en Siemens der kunne gennem kablet headset.

Det skal bemærkes, at jeg har kontaktet Sony E og fået det svar at den
nævnte funktion ikke findes på nogen SE-mobil og jeg blev henvist til
diverse carkits.

Det samme med Nokia.

Her har jeg heller ikke kunnet se om der findes en løsning.

Flere navigationsanlæg har bluetooth/mobiltelefon løsninger, men ikke så
vidt jeg kan se noget der lige netop giver den funktion jeg ønsker:

At kunne høre hvem der ringer i bluetooth-headsettet og med stemmekommando
afvise eller tage opkaldet.

Jeg hører gerne om erfaringer på området.

PH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-09 19:28

Peter Hansson (7870) skrev:

> Så avanceret er den forholdsvis gamle telefon vist ikke.

Jo, såmænd.

> Det virker så vidt
> jeg ved på den måde, at det navn man indtaler til voicecontrol er den fil
> der bruges til at køre navnet i højtaleren ved opkald.

Jeg har ikke brugt talekontrol.

> Det skal bemærkes, at jeg har kontaktet Sony E og fået det svar at den
> nævnte funktion ikke findes på nogen SE-mobil og jeg blev henvist til
> diverse carkits.

Mit hovedsæt ringer med sin egen lyd og ikke med de lydfiler jeg
har tilknyttet de forskellige kontakter.

--
Bertel

Fra : Peter Hansson \(7870~

Dato : 02-10-09 20:12

> Mit hovedsæt ringer med sin egen lyd og ikke med de lydfiler jeg
> har tilknyttet de forskellige kontakter.

En skam. Så er det jo nok umuligt.

På netversionen af vejledningen side 27 øverst:

Navn på person der ringer op.

Du kan vælge, om du vil høre et indtalt navn, når du modtager et opkald fra
den pågældende kontakt.

Opsætning->generelt->talekontrol->afsp. opkaldernavn.

PH

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 02-10-09 20:52

Peter Hansson (7870) skrev:

> En skam. Så er det jo nok umuligt.

Glem ikke at jeg slet ikke har eksperimenteret med talekontrol.

> På netversionen af vejledningen side 27 øverst:

Den er vel god nok (kender den ikke)?

--
Bertel