Billig fly til Madrid ?
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-09 20:04

Hvem vælger man når man vil billigt til Madrid?

Afgangssted i DK er underordnet.

Per Krabbe

Fra : Ulvir

Dato : 13-10-09 20:44

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc snabel a scanboat punktum com> skrev i
meddelelsen news:4ad4c0e9$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hvem vælger man når man vil billigt til Madrid?
>
> Afgangssted i DK er underordnet.

Prøv momondo.com eller amadeus.net

Mvh- Ulvir.

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 15-10-09 08:59

On 13 Okt., 21:03, "scanboat.com / Per Krabbe" <pkc snabel a scanboat
punktum com> wrote:
> Hvem vælger man når man vil billigt til Madrid?
>
> Afgangssted i DK er underordnet.
>
> Per Krabbe

Prøv på http://www.viviro.com hvis du vil se live priser, børnepriser
eller priser for mere end 1 person.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 17-10-09 11:27

scanboat.com / Per Krabbe wrote:
> Hvem vælger man når man vil billigt til Madrid?
>
> Afgangssted i DK er underordnet.
>
> Per Krabbe

F. eks. med Air Berlin,- dog fra Hamburg.

(Det er ret sikkert med mellemlanding på Mallorca)

Mvh. Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 18-10-09 09:54

"Jørgen Rasmussen" <j.asm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> F. eks. med Air Berlin,- dog fra Hamburg.
>
> (Det er ret sikkert med mellemlanding på Mallorca)
> Mvh. Jørgen

Tak for forslag - det ser ud til at sas / spanair er billigst - når nu
forudsætningen (beklager at jeg ikke fik det med i første omgang) - er
direkte og uden mellemlanding fra en dansk lufthavn.

per

Fra : Nicolai

Dato : 18-10-09 11:14

> Tak for forslag - det ser ud til at sas / spanair er billigst - når nu
> forudsætningen (beklager at jeg ikke fik det med i første omgang) - er
> direkte og uden mellemlanding fra en dansk lufthavn.

Haamborg er dog normalt billigst :)

Eksempler 2. -> 8 december:
Hamborg 929,-
Billund 1253,-
Kastrup 1112,- SAS Direkte

Fra : Flemming Poulsen

Dato : 12-11-09 07:19

On 18 Okt., 11:13, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:

> Haamborg er dog normalt billigst :)
>
> Eksempler 2. -> 8 december:
> Hamborg 929,-
> Billund 1253,-
> Kastrup 1112,- SAS Direkte

Hamborg er ikke altid billigst. Det er korrekt at der på nogle
tidspunkter kan findes billigere alternativer fra Hamborg, men det
modsatte er også tilfældet. Flypriser er fastsat ud fra udbud,
efterspørgsel og konkurrence-forhold og de varierer fra dag til dag
afhængig af ferier, rejsemønstre m.v. i de respektive lufthavne.

Derfor er det altid en god idé at søge priser på flere forskellige
alternativer - akkurat som det er en god idé at søge på flere
forskellige flyselskaber.

Der kan ikke laves en generel regel om at Hamborg er billigst eller et
bestemt flyselskab altid er billigst.

Lav derfor altid en prissammenligning inden du bestiller - og husk
også at medregne evt. ekstra transporttid, benzinudgifter, parkering
m.v. Det der nogen gange ser ud som en billig billet kan blive dyr,
hvis man ikke regner alt med.

F.eks. skal man passe på med Ryanair, som er notorisk kendt for at
opkræve skyhøje gebyrer for bagage (som er gratis med mange andre
flyselskaber) eller flyve til sekundære lufthavne langt fra centrum.
Det kan let blive dyrt og tage lang tid at skulle tage bus 100 km. for
at komme fra Hahn til Frankfurt eller fra Gerona til Barcelona.

I ovennævnte eksempel kan det blive dyrt og tidskrævende hvis du
vælger Hamborg fremfor København, hvis du ikke lige kommer fra
Sønderjylland. Kbh har gode togforbindelser direkte til terminalen fra
det meste af landet.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-09 14:37

vælger Hamborg fremfor København, hvis du ikke lige kommer fra
Sønderjylland. Kbh har gode togforbindelser direkte til terminalen fra
det meste af landet.<<<

Vi har valgt at flyve fra Kbh - pris under 4000 frem og tilbage, uden
mellemlanding, for 3 pers. så der er ok

mvh
per

Fra : Armand

Dato : 19-11-09 15:07

scanboat.com / Per Krabbe skrev:
> vælger Hamborg fremfor København, hvis du ikke lige kommer fra
> Sønderjylland.

Bor man ved Lillebælt er der samme afstand til Hamborg og København!
Derved at man må formode at alle jyder vil køre over Fyn for at komme
til København, vil Hamborg være ligeså tæt på som Kastrup for alle(!)
jyder, men en brobillet billigere.

> Kbh har gode togforbindelser direkte til terminalen fra
> det meste af landet.<<<

Jeg har ikke undersøgt det nærmere, men togbilletten til Hamborg kan
sagtens være billigere, og om ikke direkte, så er der dog kommet en
S-togs linie fra H hovedbanegård til lufthavnen.
I bil er det ligeledes tæt på autobahn og jeg mener at parkeringen er
anderledes billig i Hamborg.

Som skrevet andetsteds er det op til en vægtning af forholdene hvoraf
flybilletten nok er det væsentligste parameter, så ovenskrevne er ikke
for at floromvinde Hamborg-muligheden, men blot markere den som et ikke
ulogisk alternativ!

--
Armand