MS Windows
briani 27239
windows 7 64 bit - programmer/drivere som ~
Fra : per f andersen

Dato : 13-10-09 21:11

Jeg er klar over, at der kan være problemr med drivere til windows 7, vel
specielt fra ældre mindre anvendt hardware, men kan man gå ud fra, at det
der virker under Vista også virker under Windows 7?
Er der på nuværende tidspunkt almindelig anvendte programmer, som ikke kan
køre under windows 7 64 bil.
Jeg ved godt at W7 ikke er officiel endnu, men den har dog været tilgængelig
i en RC-version.

mvh per

Fra : Mads

Dato : 13-10-09 22:12

On Tue, 13 Oct 2009 22:11:19 +0200, "per f andersen" <none@nobody,no>
wrote:

> [...]
>køre under windows 7 64 bil.
>Jeg ved godt at W7 ikke er officiel endnu, men den har dog været tilgængelig

Jeg har kørt med RC versionen siden den blev frigivet og jeg har endnu
ikke oplevet en driver eller et program der ikke virkede.
Jeg kører W7 på både en Toshiba laptop og en hjemmebygget PC med
tilhørende scanner, printer osv.
W7 har bare kørt 100% problemfrit fra dag 1

mvh Mads

Fra : per f andersen

Dato : 13-10-09 22:43

"Mads" <Mads@nospam.nothanks.com> skrev
> [...]
> Jeg kører W7 på både en Toshiba laptop og en hjemmebygget PC med
> tilhørende scanner, printer osv.
> W7 har bare kørt 100% problemfrit fra dag 1

Tak for dit svar.
Nu skriver du ikke om det er 64bit-versionen du har brugt - der har da vist
været en del problemer med 64bitdrivere til Vista, som man kunne frygte
ville gentage sig i W7?

mvh per

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 14-10-09 13:08

Nogle fabrikanter var lidt langsomme om at få 64bit drivere ud til
Vista men selvom det også skulle være tilfældet til Windows 7 så vil
drivere til Vista for det meste virke tilfredsstillende til de kommer.
Men det er bestemt noget man skal være opmærksom på hvis man tænker på
at opgradere. Dertil bør man køre Microsofts kompatibilitets checker.
Hvis man får Windows 7 med en ny PC vil der selvfølgelig ikke være
problemer med drivere til hardwaren.
Kører selv Windows 7 64bit RTM.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mads

Dato : 14-10-09 16:17

wrote:

>Nu skriver du ikke om det er 64bit-versionen du har brugt - der har da vist
>været en del problemer med 64bitdrivere til Vista, som man kunne frygte
>ville gentage sig i W7?

Den stationære PC kører 64 bit mens laptop'en kører 32 bit.
Begge dele kører perfekt her.

Jeg havde ingen problemer med 64 bits drivere til mit hardware,
hverken det interne eller det eksterne.

ATI grafikkort, Creative lydkort, Canon scanner og Canon printer.

mvh Mads

Fra : Mendoza

Dato : 15-10-09 10:10

On Wed, 14 Oct 2009 17:17:00 +0200, Mads wrote:

> [...]
> hverken det interne eller det eksterne.
>
> ATI grafikkort, Creative lydkort, Canon scanner og Canon printer.

Jeg kan ikke finde en fungerende driver til mit Creative X-fi lydkort der
fungerer (Win 7 32bit). Har været nødt til at køre med onboard lyd.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 15-10-09 12:57

Nu skriver du ikke præcis hvilket X-fi kort der er tale om men prøv
denne driver.
http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&CatName=Sound+Blaster&subCatID=208&subCatName=X-Fi&prodID=15855&prodName=X-Fi+Xtreme+Audio&bTopTwenty=1&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_15855,VARSET=CategoryID:1

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Mendoza

Dato : 15-10-09 15:35

On Thu, 15 Oct 2009 13:56:31 +0200, Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
> http://support.creative.com/Products/ProductDetails.aspx?catID=1&CatName=Sound+Blaster&subCatID=208&subCatName=X-Fi&prodID=15855&prodName=X-Fi+Xtreme+Audio&bTopTwenty=1&VARSET=prodfaq:PRODFAQ_15855,VARSET=CategoryID:1

Det er X-Fi Platinum, og den seneste driver på Creatives hjemmeside påstås
at fungere til Win 7, men det gør den ikke......

Jeg prøver den driver du linker til, det kunne jo være..........

Fra : Mads

Dato : 15-10-09 17:15

On Thu, 15 Oct 2009 16:35:29 +0200, Mendoza <tgyur@httr.dk> wrote:

>Det er X-Fi Platinum, og den seneste driver på Creatives hjemmeside påstås
>at fungere til Win 7, men det gør den ikke......
>
>Jeg prøver den driver du linker til, det kunne jo være..........

Mit X-fi virker ihvertfald fint, men jeg aner så ikke om det er
et Platinum. Det er det X-fi der var billigst da de kom frem.

Fra : Jørgen E

Dato : 19-10-09 18:40

"per f andersen" <none@nobody,no> skrev i en meddelelse
> [...]
> en del problemer med 64bitdrivere til Vista, som man kunne frygte ville gentage sig

Nu går tråden jo på 64 bit, så det må man vel gå ud fra der skrives om.

Jeg har i øvrigt kun læst positivt om også 64 bit og skulle driver halte
nogen steder kan Vistas ofte bruges hvis ikke altid.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 14-10-09 06:59

"per f andersen" <none@nobody,no> skrev i meddelelsen
> [...]
> køre under windows 7 64 bil.
> Jeg ved godt at W7 ikke er officiel endnu, men den har dog været

Jeg kan ikke få mit nye Radeon 5870 til at virke i Win7(64Bit).
Mit gamle Radeon 3870 virkede fint.

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 14-10-09 07:40

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> wrote in message

> Jeg kan ikke få mit nye Radeon 5870 til at virke i Win7(64Bit).
> Mit gamle Radeon 3870 virkede fint.

AMD har netop udgivet opdaterede drivere:

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/ATIRadeonHD5800seriesrecommendedgraphicsdriver.aspx

(opdateret den 13. oktober)

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 14-10-09 07:55

"Thomas Jespersen" <jespersen.thomas@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> wrote in message

> AMD har netop udgivet opdaterede drivere:

> [...]
Ja den er afprøvet - med samme resultat som RC6.

Fra : Jørgen E

Dato : 19-10-09 18:45

"Karl Erik Nielsen" <karl.erik.nielsen@nospam.gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke få mit nye Radeon 5870 til at virke i Win7(64Bit).
> Mit gamle Radeon 3870 virkede fint.

Det var da ellers noget af en "opgradering" Er du sikker på dit
bundkort eller strømforsyning understøtter.

Fra : Lyrik

Dato : 14-10-09 17:14

On 13 Okt., 22:11, "per f andersen" <none@nobody,no> wrote:
> [...]
> køre under windows 7 64 bil.
> Jeg ved godt at W7 ikke er officiel endnu, men den har dog været tilgængelig

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Du kan få overordentlig store problemer som du ikke kan fantasere dig
til!
En bærbar Pavillion som min ville mangle understøttelse for diverse
knapper, fingeraftryksscanner, kortlæser og min fantasi rækker heller
ikke langt nok. Men den kommer aldrig til at køre med al hardwaren.
Der er kun drivere hos HP til 32 bit Vista. de kan godt bruges på 32
BIT Windows 7, skal tilføjes, men ikke på 64 Bit!

Så er det en bærbar med finurlig hardware så gå på producentens side
og se om der er 64 bit drivere til al hardwaren.

Hilsen
Jens