MS Windows
briani 27239
Minimere i Vista
Fra : carjuth

Dato : 13-10-09 07:54

Hej,

Jeg kører tit BBC, hvor en player kører i et selvstændigt vindue.
Dette vindue er åbent konstant når jeg arbejder i Vista - og det er
minimeret på proceslinjen...
Hvordan får jeg den minimeret så den ligger nede ved siden af klokken og de
små ikoner...?

--
Hilsen
Carsten

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 13-10-09 08:29

carjuth skrev:

> Hvordan får jeg den minimeret så den ligger nede ved siden af klokken og de
> små ikoner...?

Der findes en række programmer, der kan klare opgaven. En
del af dem er købeprogrammer, men dette er gratis:
http://www.teamcti.com/trayit/trayit.htm
Vista nævnes ikke på siden, men mon ikke programmet også
virker der.

Hvis du vil prøve andre programmer, så brug Google til at
søge på minimize to tray.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-10-09 12:38

Kim Ludvigsen skrev:

> Der findes en række programmer, der kan klare opgaven. En del af dem er
> købeprogrammer, men dette er gratis:
> http://www.teamcti.com/trayit/trayit.htm

Hvad de dog finder på.

--
Niels

Fra : carjuth

Dato : 15-10-09 08:24

Hej Kim,
Tak for indlægget. Du er inde på noget af det rigtige....

Men......................Det er jo kun BBC Player'en (BBC iPlayer console)
som jeg ønsker at minimize to tray.
Hvis jeg betnytter dette softeware er det HELE browseren som minimeres -
altså alle de sider jeg har åben!

Kan manb overhovedet gøre noget, så det kun er BBC Consol der minimeres
(Til Niels: Det er kun BBC Radio jeg hører)

Tak for gode råd

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-10-09 10:32

carjuth skrev:

> [...]
> console) som jeg ønsker at minimize to tray.
> Hvis jeg betnytter dette softeware er det HELE browseren som minimeres -

Du fortalte ikke, at du har playeren i et browservindue.

> Kan manb overhovedet gøre noget, så det kun er BBC Consol der minimeres
> (Til Niels: Det er kun BBC Radio jeg hører)

Nej, det tror jeg ikke. En alternativ løsning kunne være at
afspille radioen i en anden browser (fx Chrome eller Opera),
og så minimere den browser til meddelelsesområdet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Har du fortalt din far og mor om Ludvigs Hjørne:

Fra : carjuth

Dato : 16-10-09 06:43

jep, selvfølgelig, genialt! Det er det jeg gør. Afspiller den selvføglelig i
n anden browser. Stor tak!

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 13-10-09 08:31

carjuth skrev:
> [...]
> minimeret på proceslinjen...
> Hvordan får jeg den minimeret så den ligger nede ved siden af klokken og de

BBC kan både høres og ses. Hvis der kun er tale om lyd, kan det udmærket
lade sig gøre at det vindue hvortil streamingen er knyttet er minimeret,
forstået som den tilstand et vindue kan have, når det kun optræder som
et element på proceslinien.

Hvis der er tale om video/tv er det nok ikke tilfældet, for så kan du jo
ikke se hvad der foregår. Vinduet er stadig repræsenteret med et element
på proceslinien, men er altså enten normalt eller maksimeret. Det kan
godt være skjult bag et andet vindue.

Det omtalte område ved siden af klokken er systembakken, og Internet
Explorer, eller hvilken browser du nu benytter, kan ikke vises dér, og
de applikationer der er repræsenteret er ikke (nødvendigvis) minimeret.
Elementerne i systembakken benyttes til signalering af tilstande og
eventuelt styring vha. museklik.

--
Niels