Problem med Internet Explorer
Fra : Søren

Dato : 04-10-09 13:03

Bruger Internet Explorer 8.0.6001.18702 og Winn XP Home SP3

Oplever ofte problemer med denne browser. Virker ustabil og kan ikke komme
på en del hjemmesider. Hvis jeg så lukker browser kan jeg som regel godt
komme på hjemmesiden, andre gang skal jeg lukke og åbne fler gange. Det er
mange forskellige hjemmesider, jv.dk, jp.dk, dr.dk, tv2.dk og mange andre.
Oplever også ofte problemer når jeg f.eks skal åbne link fra en hjemmeside
til en anden.

Har prøvet at installere Firefox og Safari og her er der ingen problemer -
MEN jeg benytter Danske Netbank og den virker kun sammen med Internet
Explorer, med mindre man har et active card.

Hvad kan jeg gøre for at få Internet Explorer til at køre mere smidigt ?

Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-09 13:09

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev:

> Har prøvet at installere Firefox og Safari og her er der ingen problemer -

Du kan overveje at gå over til en af dem som primær browser og så
kun bruge IE når det er nødvendigt.

--
Bertel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-09 14:25

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> skrev i meddelelsen

> Du kan overveje at gå over til en af dem som primær browser og så
> kun bruge IE når det er nødvendigt.

Det løser bare ikke nogen problemer at opgive på forhånd. Der er jo en grund
til at det ikke virker. Det er mere frugtbart at løse problemet.
Jeg vil foreslå dig at gå tilbage i tiden med Recovery manager. Det SKAL
virke. Jeg har haft IE 8 i mange måneder. Det virker perfekt, aldrig
problemer med noget som helst.

Hilsen Åge

Fra : Søren

Dato : 04-10-09 14:38

meddelelse news:4ac8a24b$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Jeg vil foreslå dig at gå tilbage i tiden med Recovery manager. Det SKAL
> virke. Jeg har haft IE 8 i mange måneder. Det virker perfekt, aldrig

Helt enig. Hvor ligger Recovery Mananger - Er det i Internet explorer eller
i Win XP ? Eller er det systemgendannelse du mener, men det går vel også ud
over andre ting som er blevet installeret. Jeg har efterhånden haft dette
problem gennem en lang periode.

Er der en nyere version af IE end den jeg benytter - 8.0.6001.18702.

Søren

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-10-09 15:36

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Er der en nyere version af IE end den jeg benytter - 8.0.6001.18702.
>
> Søren

På min IE8 står der 8.06001.18813, så det ser det ud til at der er.
Ja, det er systemgendannelse til et tidligere tidspunkt, jeg mener.

Hilsen Åge

Fra : JYH

Dato : 04-10-09 14:17

"Søren" <Fjern_Dette _srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Bruger Internet Explorer 8.0.6001.18702 og Winn XP Home SP3
>
> Hvad kan jeg gøre for at få Internet Explorer til at køre mere smidigt ?

Har du prøvet at fjerne cookies og temporære filer?
(Hvis Danske BanK er så tumpede, at de bruger cookie, skal du ikke lige
fjerne den)
Eller det kan være dit sikkerhedsniveau er for højt.

Fra : Søren

Dato : 04-10-09 14:40

"JYH" <jyh@jyh.jyh> skrev i en meddelelse

> [...]
> fjerne den)
> Eller det kan være dit sikkerhedsniveau er for højt.

Tak for input.

Ja, jeg har prøvet dette - Op til flere gang.
Sikkerhedsniveauet kan vel ikke være for højt, hvis jeg prøver de samme
sider 10 sek efter er der ikke nogte problem. Det er blot ved at være ret
iriterende at hver gang jeg skal på nettet med IE skal jeg åbne den flere
gange inden jeg kan komme ind på nogen sider.

Søren

Fra : cje

Dato : 05-10-09 00:06

On 4 Okt., 14:09, Bertel Lund Hansen <unosp...@lundhansen.dk> wrote:

> Du kan overveje at gå over til en af dem som primær browser og så
> kun bruge IE når det er nødvendigt.

Jeg har for længst parkeret IE på sidelinjen og bruger nu Chrome som
standardbrowser på min Vista-inficerede pc.
Mine problemer med IE er bl.a. at netradio og nettv fra DR ikke
virker. Jeg kan ikke gennemskue hvorfor og det kunne DR-support heller
ikke
Det nye tilbud fra bibliotekerne - filmstriben.dk - kan heller ikke
benyttes. Det er ganske vist DRM beskyttet materiale, men den del
skulle være opdateret...
Jeg ved simpelthen ikke, hvorfor min IE har så alvorlige problemer med
multimedie-ting, så hvis nogen her har en ide.....

/cje

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-10-09 11:21

"cje" <cje_450@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Mon ikke du skal prøve at geninstallere IE8 - DRs netradio virker fint her,
bortset fra lydkvaliteten som er extremt ringe, selv i bedste kvalitet.

Hilsen Åge

Fra : KentBM

Dato : 05-10-09 16:30

Søren skrev:
> Har prøvet at installere Firefox og Safari og her er der ingen problemer -
> MEN jeg benytter Danske Netbank og den virker kun sammen med Internet
> Explorer, med mindre man har et active card.
Dette hjælper selvfølgelig ikke dit problem, men du burde få et Active
Card. Så er du ikke afhængig af, hverken computer eller en bestemt
browser. Så skulle der opstå yderligere problemer med IE, så kan du
stadigvæk bruge din netbank, hvis du selvfølgelig har adgang til en
anden computer.

--

Kent

Fra : Søren

Dato : 06-10-09 16:26

"KentBM" <kentF_JERNmagnussen@aim.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> browser. Så skulle der opstå yderligere problemer med IE, så kan du
> stadigvæk bruge din netbank, hvis du selvfølgelig har adgang til en anden

Jeg har faktisk et Activ Card fra Danske Bank. Det benytter jeg når jeg er
ude at rejse, samt når jeg går i Netbank fra Mac. Jeg synes blot det er lidt
besværligt at bruge det på daglig basis derhjemme. Da er det lidt nemmere
blot skulle skrive sit password, men DD virker udelukkende med IE, hvis man
ikke har Activ Card.

Søren