Science fiction forum
Fra : Peter Friis Holst

Dato : 27-09-09 19:19

Er det egentlig behov for en Science fiction forum her i dk

mvh
Peter Friis Holst
Admin www.scfifan.dk

Fra : Max

Dato : 27-09-09 20:26

Hej Peter

> Er det egentlig behov for en Science fiction forum her i dk

Hvis man kikker på trafikken, så nej.

--
Mvh Max

Fra : Henrik Laursen

Dato : 27-09-09 22:33

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote in

> Hej Peter

> Hvis man kikker på trafikken, så nej.

Kan kun give dig ret, gruppen kunne lige så godt nedlægges.
Det seneste der kun dukker op er reelt kun spam.

--
Henrik Laursen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 28-09-09 13:30

Max skrev:

> Hej Peter

> Hvis man kikker på trafikken, så nej.

Desværre har vore dages trafik ikke meget med science fiction at gøre:
http://www.grandts.dk/traffic.htm

Mvh.: Jørgen Grandt

Fra : Steen

Dato : 27-09-09 21:14

On 2009-09-27 20:18:52 +0200, "Peter Friis Holst" <no@no.no> said:

> Er det egentlig behov for en Science fiction forum her i dk
>
> mvh
> Peter Friis Holst
> Admin www.scfifan.dk

Hvis man læser med i gruppen for science fiction, så er de
interesserede desværre få

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-09-09 02:30

Peter Friis Holst wrote:
> Er det egentlig behov for en Science fiction forum her i dk

Du spørger, om der er behov for en gruppe om science fiction, her på
dansk Usenet.

Svaret er indlysende nej. Alting bliver hundrede gange bedre, hvis vi
spreder os rundt omkring på 168 forskellige (og stygt langsomme!!)
web-fora, i stedet for alle sammen at læse og skrive i én gruppe på ét sted.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Peter Friis Holst

Dato : 28-09-09 15:33

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> spreder os rundt omkring på 168 forskellige (og stygt langsomme!!)
> web-fora, i stedet for alle sammen at læse og skrive i én gruppe på ét

Jeg må nok indse at Sci fi kultur er ved at være dø her i Danmark desværre,
det var engang.
Er det egentlig nogen forening det omhandler sci fi her i dk bortset fra
trekkies.dk som er ved at dø af selvmedlidenhed

Mvh
Peter Friis Holst

Fra : Henrik Laursen

Dato : 28-09-09 16:03

"Peter Friis Holst" <no@no.no> wrote in

> [...]
> Er det egentlig nogen forening det omhandler sci fi her i dk bortset
> fra trekkies.dk som er ved at dø af selvmedlidenhed

Der er Science Fiction Cirklen der omhandler alt inde for SciFi.
http://www.sciencefiction.dk/

--
Henrik Laursen

Fra : Mads

Dato : 28-09-09 19:14

On Mon, 28 Sep 2009 16:32:48 +0200, "Peter Friis Holst" <no@no.no>
wrote:

>Jeg må nok indse at Sci fi kultur er ved at være dø her i Danmark desværre,
>det var engang.

Kunne jo også være at de sci-fi interreserede havde travlt med
at se sci-fi film og læse sci-fi bøger og derfor ikke havde tid til
at diskutere.

( jeg bruger ihvertflad mere tid på de to ting end jeg bruger her )

Fra : Niels

Dato : 29-09-09 01:12

Peter Friis Holst wrote:

> [...]
> Er det egentlig nogen forening det omhandler sci fi her i dk bortset fra
> trekkies.dk som er ved at dø af selvmedlidenhed

Der er www.fantastik.dk som nu i 5 år har holdt kvalitets
convention med internationale forfattere... Du følger vist ikke
meget med...

Peters kommentar må anses som sort ironi...

Hilsen Niels

--
| Meld dig ind i Foreningen for de |
| fantastiske genrer på www.fantastik.dk |

Fra : Peter Knutsen

Dato : 29-09-09 11:47

Peter Friis Holst wrote:
> [...]
> Er det egentlig nogen forening det omhandler sci fi her i dk bortset fra
> trekkies.dk som er ved at dø af selvmedlidenhed

Jeg har ikke kendskab til nogen seriøse science fiction-foreninger, i
Danmark, nej.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Janus A.

Dato : 30-09-09 17:50

Peter Knutsen skrev:

> Jeg har ikke kendskab til nogen seriøse science fiction-foreninger, i
> Danmark, nej.

Og hvad ville så ifølge dig være en "seriøs" science fiction-forening?

mvh Janus

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-10-09 20:48

Janus A. wrote:

> Og hvad ville så ifølge dig være en "seriøs" science fiction-forening?

Det bliver først aktuelt, den dag der er tale om at stifte en seriøs
dansk (eller skandinavisk) science fiction-forening.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Janus A.

Dato : 11-10-09 12:36

Peter Knutsen skrev:

> Det bliver først aktuelt, den dag der er tale om at stifte en seriøs
> dansk (eller skandinavisk) science fiction-forening.

Det er lidt svært at se grunden til at stifte en ny forening, når du
ikke argumenterer for, at f.eks. Science Fiction Cirklen ikke er seriøs.
De står jo altså for at udgive både faglitteratur om og oversættelser
af science fiction (og et medlemsblad, som undertegnede redigerer, så
jeg er forudindtaget).
Hvorfor er SFC ikke seriøs?

mvh Janus

Fra : N/A

Dato : 07-10-09 21:06

Fra : Kert Rats

Dato : 01-10-09 16:37

"Peter Friis Holst" <no@no.no> skrev i en meddelelse

> "Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i meddelelsen

<snip>

> Er det egentlig nogen forening det omhandler sci fi her i dk bortset fra
> trekkies.dk som er ved at dø af selvmedlidenhed

trekkies.dk er ved at dø? Hvordan har du fået den opfattelse??

Dø af selvmedlidenhed? Hvordan har du fået den opfattelse??

Ingen af dine påstande har gang her på jorden, skulle jeg hilse at sige. Vi
har ca. 450 medlemmer, men vi har da oplevet et medlemsfald, hvilket er
uundgåeligt i disse tider. Andre foreninger oplever langt større
medlemsfald. Så faktisk har vi en stor og fast kernegruppe i vores forening.
Måske fordi vi udgiver et fremragende medlemsblad - sagde redaktøren

Venligst

Kert Rats
Den gamle redacteur

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-09 09:25

On 30 Sep., 18:50, "Janus A." <"janus[SLET]"@fanzine.dk> wrote:

> Og hvad ville så ifølge dig være en "seriøs" science fiction-forening?

Det må vist stå hen i det uvisse. He is too cunning to be understood.
Vi har efterhånden lært at ignorere det meste af hvad hr. Knutsen
udbreder sig om, også på de "useriøse" foreningers mailing-lister...

En af hans anker er vist at science fiction foreninger burde være mere
interesseret i fantasy... Med al den populære fantasy-litteratur der
findes for tiden undres man da også over at der ikke ser ud til at
findes nogle særlige fantasy-foreninger... men måske kender jeg dem
bare ikke. Men de er vel typisk også for ret unge mennesker...

- Tue

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-10-09 21:06

Tue Sørensen wrote:
[...]
> En af hans anker er vist at science fiction foreninger burde være mere
> interesseret i fantasy... Med al den populære fantasy-litteratur der

Hvornår har jeg udtalt mig om, at en science fiction-forening bør være
mere interesseret i fantasy? Kom gerne med et konkret citat (med dato),
eller en URL.

Fra : N/A

Dato : 07-10-09 21:06

Fra : Tue Sørensen

Dato : 04-10-09 09:17

On 27 Sep., 20:18, "Peter Friis Holst" <n...@no.no> wrote:
> Er det egentlig behov for en Science fiction forum her i dk

De fleste sci-fi fans gebærder sig ikke på usenet. Det er også meget
forskelligt hvad folk har lyst til. Nogle vil måske bare snakke i et
forum; andre vil gerne mødes med ligesindede, og andre vil gerne
samarbejde om at udgive et blad. Hvis du er seriøs sci-fi fan, så
skulle du måske melde dig ind i de danske fandom-foreninger, Fantastik
og/eller Science Fiction Cirklen. Det er dér, det sner...

> Adminwww.scfifan.dk

Hvad er det for en side? Kan ikke få den til at loade...

- Tue Sørensen