MS Windows
briani 27239
Window XP delt på to forskellige HDD
Fra : Hagar

Dato : 11-10-09 22:31

Hej i gruppen

En af gutterne skulle i dag lave en clon af sin ide harddisk over på en SATA
harddisk for så at skrotte IDE'en, til det brugte han Norton Ghost 14. Det
gik i og sig også godt nok, ind til han pillede IDE harddiske fra, så kunne
Windows ikke komme længere end til lige før logon kommer, pillede han så
SATA fra, så var mbr væk. Det vil så sige, at der er dele af Windows der
kørte på en IDE og andre dele fra en SATA, hvordan det, og hvad er gået galt
?

Det skal siges at den oprindelige disk, IDE, kunne klares med en MBRFIX og
køre fint igen, men SATA, den er ikke ved godt mod, og han vil på et senere
tidspunkt køre en CHKDSK /r og håbe på det hjælper

Hagar

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-10-09 22:35

Hagar skrev:

>hvad er gået galt ?

Manglende sata-drivere ?

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 12-10-09 13:56

On Sun, 11 Oct 2009 23:30:44 +0200, "Hagar" <nogo31@hotmail.com>
wrote:

>En af gutterne skulle i dag lave en clon af sin ide harddisk over på en SATA
>harddisk for så at skrotte IDE'en, til det brugte han Norton Ghost 14.
[klip - problemoplistning]

Da jeg for snart 3 år fik ny PC, en HP Pavilion Media Center PC,
brugte jeg Ghost-version 10, som fungerede problemfrit på min
daværende Medion-PC med IDE-diske.
Jeg havde da brugt Ghost helt tilbage fra V.5.3 og havde altid været
godt tilfreds med programmet.

Efter at have have opsat den nye HP med den præ-installerede Win XP
Media Center Edition 2002 og installeret de vigtigste programmer fandt
jeg tiden inde til at lave en Ghost-backup af PC'ens aktuelle stade.

I forhold til Medion-PC'en var det nye ved HP-maskinen, at denne var
udstyret udelukkende med SATA-diske.

Umiddelbart efter start af Ghost-backup'en så dette ikke ud til at
betyde noget; men jeg skal love for, at dét kom det til.

Efter kort tid gik backup'en i tilsyneladende i stå; men jeg ventede
tålmodigt, da der var tale om store diske (2 stk. 250 GB).

Efter en times venten uden resultat måtte jeg slukke PC'en og
genstarte. Slukke: OK , genstarte: Nix. Boot-disken var ikke mere
nogen bootdisk.

Nå - jeg havde jo heldigvis oprettet recovery-CD'er som angivet i
vejledningen herom, så nu var det blot et spørgsmål om at reetablere
PC'en til "out-of-the-box"-status - troede jeg.

Men ak - PC'en meddelte mig, at de oprettede recovery-CD'er "ikke var
beregnet til denne HP-model" (som jeg just havde oprettet dem på).

Om dette problem havde noget med Ghost-forsøget at gøre, står hen i
det uvisse - i hvert fald måtte jeg undvære min nye HP-PC i 14 dage.
Den skulle nemlig til "re-tattooing hos HP
(en eller anden signatur-chip på bundkortet skulle omprogrammeres).

Nok om det - siden da har jeg ikke turdet forlade mig på kombinationen
Ghost og SATA-diske, men skiftede dengang til Acronis True Image, som
endnu ikke har svigtet mig.

Der burde selvfølgelig være sket noget mht. SATA fra Ghost V.10 til
V.14; men jeg har på det seneste i andre tråde læst indlæg om
Ghost-problemer ifm. SATA-diske, så noget kunne tyde på, at Symantec
ikke har fået styr på alle problemer i Ghost.

Vh Gert