Mailserver til XP?
Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-10-09 00:01

Da jeg er træt af OE har jeg nu kastet min kærlighed på Mesnews.

Kan nogen anbefale en bedre mailklient end OE?

Kører med XP, gmail og TDC's server.

Kan man bruge Mesnews på linux?

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-10-09 00:22

Hans Paulin (6310) skrev, Den 11-10-2009 01:01:
> Kan nogen anbefale en bedre mailklient end OE?

Det kunne være en hjælp, hvis du fortæller, hvad du ikke kan lide ved
OE. Jeg foretrækker Mozilla Thunderbird.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-10-09 08:09

Jens Jensen kom med følgende:
> Hans Paulin (6310) skrev, Den 11-10-2009 01:01:
> Det kunne være en hjælp, hvis du fortæller, hvad du ikke kan lide ved OE.

Okay

Jeg kan ikke lide at hvergang OE opdaterer skal man scrolle ned i et
indlæg igen da man ellers er oppe i toppen igen

Dernæst kan jeg ikke lide at man ikke automagisk som i Mesnews kan
fjerne en god del af den tekst som folk ikke fjerner inden de besvarer

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-10-09 09:39

Hans Paulin (6310) skrev, Den 11-10-2009 09:09:
> Jeg kan ikke lide at hvergang OE opdaterer skal man scrolle ned i et
> indlæg igen da man ellers er oppe i toppen igen

Hvis du mener oversigten over mails/indlæg, så bliver Thunderbird ved
den mail/det indlæg, hvor den er, selvom der kommer nye mails/indlæg.

> Dernæst kan jeg ikke lide at man ikke automagisk som i Mesnews kan
> fjerne en god del af den tekst som folk ikke fjerner inden de besvarer

Aner ikke, om Thunderbird kan. Jeg foretrækker at gøre det manuelt.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-10-09 09:57

Jens Jensen forklarede den 11-10-2009:

> Hvis du mener oversigten over mails/indlæg, så bliver Thunderbird ved den
> mail/det indlæg, hvor den er, selvom der kommer nye mails/indlæg.

Nej, jeg mener at hvis jeg er langt nede i et indlæg i en gruppe hvor
afsenderen ikke har ulejliget sig med at fjerne de sidste x-antal
besvarelser kan jeg scrolle helt ned i bunden for at læse hans
guldkorn.

Opdaterer OE så (hvilket jeg foretrækker den gør hvert minut) ryger jeg
så op i toppen af indlægget igen.

> Aner ikke, om Thunderbird kan. Jeg foretrækker at gøre det manuelt.

Jeg snakker om de indlæg som andre sender og som jeg læser.

Desuden:

Hvis jeg i OE klikker på et link til fx. utube, starter afspilleren og
sætter den til fullscreen går der aldrig mere end et minut før jeg er
tilbage i OE.

Åbner man så linket igen har man forpasset en del af den givne video og
skal derudover igen sætte den til fullscreen.

Osse derfor gider jeg ikke OE længere.

Thunderbird har jeg prøvet; var ikke ubetinget tilfreds men kan ikke
huske om det var mail- eller newsdelen der triggede mig.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Jens Jensen

Dato : 12-10-09 14:09

Hans Paulin (6310) skrev:

> Jeg snakker om de indlæg som andre sender og som jeg læser.

Thunderbirds tilføjelse QuoteCollapse viser kun første linie af citater.
Med klik på flag udfor citaterne vises de i deres helhed. Der kan også
laves keybindings efter beskrivelsen at dømme. En ulempe er måske, at
den behandler mails på samme måde.

QuoteCollapse: https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/347

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-09 18:13

Jens Jensen forklarede:

> [...]
> keybindings efter beskrivelsen at dømme. En ulempe er måske, at den behandler

Okay tak

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 11-10-09 00:46

Hans Paulin (6310) skrev:

>Kan man bruge Mesnews på linux?

det ser ud til at man kan ved hjælp af wine
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=8910

--
Ivan V. klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 11-10-09 08:27

Den 11-10-2009, skrev Ivan V. Klattrup:

> det ser ud til at man kan ved hjælp af wine
> http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=8910

Tak!

Hans
www.zofiaoghans.dk