Hvad er billigste lang at rejse og bo +i E~
Fra : Jakob Munck

Dato : 10-10-09 17:06

Hvilket land i EU er det billigste at rejse i (som dansker), og her tænkes
især på hotelpriser, mad og transport?

v.h.
Jakob

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-10-09 20:37

Jakob Munck skrev:
> Hvilket land i EU er det billigste at rejse i (som dansker), og her tænkes
> især på hotelpriser, mad og transport?

Mon ikke det er et af de gamle østlande? Mit gæt er Rumænien.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende brugerguide for begyndere om Ubuntu Linux:

Fra : Kent Oldhoj

Dato : 10-10-09 20:46

Jakob Munck wrote:

> Hvilket land i EU er det billigste at rejse i (som dansker), og her t�nkes
> is�r p� hotelpriser, mad og transport?

Det er et meget kompliceret spørgsmål at besvare.

Det enkleste er at tjekke The Big Mac Index. Det er en årlig opgørelse over
hvad en Big Mac koster rundt omkring i verden. Seneste opgørelse fra juli
viser at en Big Mac koster 5,53 US i Danmark. I Europa skulle den være
billigst i Polen med 2,41 US.

--
Oldhoj

Fra : Peter T.

Dato : 11-10-09 00:33

In article <4ad0b0f4$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, jm2
_FjernDette@webspeed.dk says...

> Hvilket land i EU er det billigste at rejse i (som dansker), og her tænkes
> især på hotelpriser, mad og transport?

Mit bedste ukvalificerede gæt vil være Albanien.

--
Peter T.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 11-10-09 00:55

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i meddelelsen
> [...]
> _FjernDette@webspeed.dk says...

> Mit bedste ukvalificerede gæt vil være Albanien.

Er Albanien blevet medlem af EU?

Kurt

Fra : Peter T.

Dato : 13-10-09 04:11

In article <4ad11edc$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
kurtanospam@privat.dk says...

> Er Albanien blevet medlem af EU?

Næh. Egentlig ikke. Men jeg tænkte også mere Europa, da flertallet af
lande i Europa efterhånden er medlem af EU på den ene eller anden måde.
Jeg undskylder dybt og gør aldrig denne fejl mere. Jeg håber du
modtager min undskyldning.

På den anden side. Forbandede flueknepper. Få dig et liv eller vær
bitter resten af dine år. Jeg ønsker dig det første... For du er er
egentlig typisk en usenetter med den slags perfide svar, der bliver
vendt til hjernedødt spørgsmål fordi du ikke kan tænke en selvstændig
tanke.

--
Peter T.

Fra : michael

Dato : 13-10-09 05:41

Peter T. skrev:
> [...]
> lande i Europa efterhånden er medlem af EU på den ene eller anden måde.
> Jeg undskylder dybt og gør aldrig denne fejl mere. Jeg håber du

Hvordan er ferie- og rejsemulighederne i Albanien egentlig? Jeg er godt
klar over, at det er et fattigt land, men har de fået genopbygget noget
siden murens fald og er der seværdigheder, der er værd at rejse efter?

/michael

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 13-10-09 08:13

On Tue, 13 Oct 2009 06:40:41 +0200, michael <no@email.dk> wrote:

>Hvordan er ferie- og rejsemulighederne i Albanien egentlig? Jeg er godt
>klar over, at det er et fattigt land, men har de fået genopbygget noget
>siden murens fald og er der seværdigheder, der er værd at rejse efter?

Har lige talt med en der har været der, infrastrukturen er ikke værd
at skrive hjem om, så genopbygning er der nok ikke tale om.
Og til hvad skal man genopbygge det til, det har jo aldrig været
særligt højt oppe ?
Der skulle være nogle få hoteller med vestlig standard ellers er der
russisk standard, som jo ikke behøver at være dårlig/farlig, den er
bare anderledes.
Der skulle være mange spændende ting at kigge på ude i landet hvis man
er til gammel kultur.
Visse steder skulle være lidt overrendt af russiske turister.

/Hans

Fra : Armand

Dato : 13-10-09 16:10

Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
> er til gammel kultur.
> Visse steder skulle være lidt overrendt af russiske turister.

Forleden faldt jeg lige i hak over slutningen på en tysk TV-udsendelse
om dén grønne linie gennem Europa som det gamle jerntæppe udgør. Som det
sidste før Adriaterhavet går linien gennem Shkodér-søen mellem Albanien
og Montenegro, der af same grund (jerntæppet) skulle være et af Europas
største og relativt ubeskadigede naturområder og udgør Europas største
fugle-reservat med pelikaner, flamingoer m.fl!

--
Armand.

Fra : bosol

Dato : 12-10-09 11:58

On 11 Okt., 02:55, "Kurt B. Andersen" <kurtanos...@privat.dk> wrote:

> Er Albanien blevet medlem af EU?
>
> Kurt

NEJ - men Albanien bliver medlem af EU, først er der nogle ting der
skal ordnes.

Fra : michael

Dato : 12-10-09 20:44

Jakob Munck skrev:
> Hvilket land i EU er det billigste at rejse i (som dansker), og her tænkes
> især på hotelpriser, mad og transport?
>
> v.h.
> Jakob

Tjekkiet er ganske billigt at rejse til, at bo i og at spise i. Især
hvis du bor udenfor centrum af Prag.

Norwegian, Click4Sky og Cimber Sterling har som oftest billige billetter
fra Kastrup, hvis man bestiller et par måneder inden. Og med Cimber
Sterling er der den fordel, at man kan købe billig tilslutning fra
provinslufthavnene.

/michael

Fra : Bent

Dato : 13-10-09 14:15

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Hvilket land i EU er det billigste at rejse i (som dansker), og her tænkes
> især på hotelpriser, mad og transport?
>
> v.h.
> Jakob

Hej Jacob

Albanien kunne være et spændende land at rejse til, vi var meget tæt på at
gører det i sommer, så jeg kontaktede den Albanske ambasade i københavn og
det lød rigtigt spændende, og jeg fik også fat i en dansk dame der bor
dernede, og til sidst kontaktede jeg den danske ambasadør i Tirana- Det jeg
fik ud af det VAR LAD VÆRE vi var derfor i grækenland og der talte vi med
nogle hollændere der havde kørt igennem, og igen var svaret lad være som de
sagde det var spændene på den negative måde, de kørte med autocamper og
kørte på meget hullede veje, og i Tirana var det slet ingen færdselsregler
den modigste vandt.
Men vi prøvede alligevel at kører op til den Albanske grænse der talte vi
med nogle lastbilchafører der kørte byggematerialer ind i Albanien også
disse frarådede på det kraftigste at køre ind i landet og så opgav vi
endelig, ud fra ovenstående så kan landet være nok så billig men det er ikke
det vær at udsætte sig selv for. "nej landet er ikke med i eu men søger
optagelse" og det bliver rigtigt dyrt at få dem med, men det er en helt
anden historie.

Bent