MS Windows
briani 27239
Win 7 på IBM T60
Fra : Mathias Vinther

Dato : 10-10-09 16:05

Hej

Jeg kan få Windows 7 gratis af arbejdet til min bærbare, men jeg ved
ikke helt om den kan trække det? I øjeblikket kør den Win XP SP3. Det er
en IBM T60 med specs.

Intel CentrinoDuo 1.83 Ghz (Ved ikke om der er 2 kerner så)
2 Gb ram
90 GB 7200 RPM HDD Hitachi
ATI Mobility Radeon X1400
Mathias Vinther
Stud.scient i Nanoscience ved iNano AU

Fra : Ole C

Dato : 10-10-09 18:12

Mathias Vinther skrev blandt andet:

> [...]
> er en IBM T60 med specs.
>
> Intel CentrinoDuo 1.83 Ghz (Ved ikke om der er 2 kerner så)

Prøv at køre dette program:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=1B544E90-7659-4BD9-9E51-2497C146AF15&displaylang=en

--
vh
Ole C

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-10-09 18:32

"Mathias Vinther" skrev i en meddelelse
> Jeg kan få Windows 7 gratis af arbejdet til min bærbare, men jeg ved
> ikke helt om den kan trække det?

Det burde du ikke få problemer med - jeg kører RC versionen af Win 7 på
en tilsvarende blot med større harddisk, og den kører langt bedre end
Vista gjorde - men foretrækker dog stadig XP, så foreløbig beholder jeg
XP på mine andre tilsvarende T60'ere - men i løbet af et års tid, når
Win7 er over sine børnesygdomme, så kommer den *formentlig* på de andre
også.....

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Carl Drud

Dato : 10-10-09 18:51

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> men i løbet af et års tid, når Win7 er over sine børnesygdomme, så
> kommer den *formentlig* på de andre også.....

Hvilke børnesygdomme er det?

--
Carl

Fra : Laziter [9430]

Dato : 10-10-09 20:26

"Carl Drud" <carl.drud@gmx.com> skrev i meddelelsen

> Hvilke børnesygdomme er det?

Det vil jeg også gerne høre lidt om.
IMO er Win7 den bedst testede udgave hidtil, brugere fra hele verden er
kommet med feedback til MS for at de kunne levere et langt bedre produkt
lige fra starten af.
Ingen af mine programmer har problemer med at køre under Win7.

Mvh
Benjamin

Fra : Carl Drud

Dato : 10-10-09 21:36

"Laziter [9430]" <laziter@gmail.com> writes:

> Det vil jeg også gerne høre lidt om.
> IMO er Win7 den bedst testede udgave hidtil, brugere fra hele verden
> er kommet med feedback til MS for at de kunne levere et langt bedre
> produkt lige fra starten af.

Gjorde de ikke det samme med Vista?

Men problemet var vel at der blev solgt en masse computere i månederne
før Vista kom, men en lille ""Windows Vista Capable" på og i nogen
tilfælde fulgte der gratis opgradering til Vista når den kom. Problemet
var blot at de computeres hardware ikke kunne klare Vista's Aero så en
masse brugere blev skuffede.

http://blog.seattlepi.com/microsoft/archives/132891.asp

--
Carl

Fra : Laziter [9430]

Dato : 10-10-09 23:06

> Gjorde de ikke det samme med Vista?

Jeg ved ikke hvordan strategien var med Vista, jeg kørte XP indtil jeg købte
ny computer og fulgte faktisk ikke med i Vista udvikling op til da.

> [...]
> tilfælde fulgte der gratis opgradering til Vista når den kom. Problemet
> var blot at de computeres hardware ikke kunne klare Vista's Aero så en

Tja, det er nok muligt, men strategien for Win7 virker i hvert fald
gennemtænkt.
Både beta og en RC release hvor man kan mærke og se forskellene gennem
udviklingen.
Det virker ikke nær så "tungt" som Vista, det kræver mindre af hardwaren og
selve softwaredelen virker øvrigt langt mere udviklet og gennemført end
tidligere udgaver af Windows.

Mvh
Benjamin

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 10-10-09 20:55

"Carl Drud" skrev i en meddelelse
> Hvilke børnesygdomme er det?

Ingen specielle - jeg er ikke stødt på nogle i RC'en - men alle
tidligere versioner af Windows f.x. blev XP først fri for alle unoder
efter SP1 - og Vista er aldrig blevet det - men måske går det bedre for
Win7 - det ville jo kun være godt.

Det eneste, jeg er stødt på, er lidt manglende drivere til gammel
hardware og problemer med ældre software - og det er jo nok tvivlsomt,
og det bliver bedre.

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Carl Drud

Dato : 10-10-09 21:41

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> writes:

> Ingen specielle - jeg er ikke stødt på nogle i RC'en - men alle
> tidligere versioner af Windows f.x. blev XP først fri for alle unoder
> efter SP1 -

Hvilke unoder havde XP ved release?

> og Vista er aldrig blevet det - men måske går det bedre for Win7 - det
> ville jo kun være godt.

Jeg bruger selv Vista dagligt på arbejde og synes ikke det er værre
(eller bedre) end XP.

--
Carl