Søsyge piller eller?
Fra : oz3bto

Dato : 09-10-09 16:49

Kæresten bliver ret nem søsyg .. Hvad er det bedste mod det ?

Fra : michael

Dato : 09-10-09 20:23

oz3bto skrev:
> Kæresten bliver ret nem søsyg .. Hvad er det bedste mod det ?

At lade være med at tage ud at sejle!

/michael

Fra : bosol

Dato : 10-10-09 05:48

On 9 Okt., 18:48, "oz3bto" <n...@in.dk> wrote:
> Kæresten bliver ret nem søsyg .. Hvad er det bedste mod det ?

mht. medicin SKAL / BØR man altid spørge sin læge om, det får han
sine penge for at svare dig, de fleste læger idag har E-mail
konsultation.
vh Bo

Fra : Nicolai

Dato : 10-10-09 12:58

> Kæresten bliver ret nem søsyg .. Hvad er det bedste mod det ?

Jeg havde søsyge på de første live-aboard dykkerture jeg var på. 1 pille
inden jeg gik ombord og det var forsvundet som dug for solen.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-10-09 13:11

On Fri, 9 Oct 2009 17:48:40 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

Ved ikke hvad der er bedst, men har hørt om at man kan benytte de
armbånd man benytter ved komputer/elektronikarbejde og forbinde det
til en bils chassis eller en båds skrov (og det er vel en hvilken som
helst metaldel ?).

Det skulle være noget med at de små hør i ørene skulle kunne påvirkes,
lidt spøjs forklaring, men havde et par kollegaer der hårdnakket
fastholdt at det virkede på deres børn.

/Hans

Fra : Nicolai Lang

Dato : 10-10-09 13:45

On Sat, 10 Oct 2009 16:11:03 +0400, Hans Kjaergaard
<hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> [...]
>armbånd man benytter ved komputer/elektronikarbejde og forbinde det
>til en bils chassis eller en båds skrov (og det er vel en hvilken som

Akkupressur.

Man behøves ikke forbinde dem til noget. Bare de trykker på
håndledende (den inderste del), så hjælper de. Den kommercielle
version er http://www.sea-band.dk/ men jeg har set børn bruge nogle
brede elastikker som også hjalp.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Mogens

Dato : 10-10-09 15:04

Hans Kjaergaard wrote:
> [...]
>
> Det skulle være noget med at de små hør i ørene skulle kunne påvirkes,
> lidt spøjs forklaring, men havde et par kollegaer der hårdnakket

Virker endnu bedre hvis du forbinder den til havbunden :)

Fra : wx

Dato : 10-10-09 16:03

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen
> Kæresten bliver ret nem søsyg .. Hvad er det bedste mod det ?

Søsygepiller(de er da vist på recept?) virker udmærket, men de sløver, og
man bør ikke køre bil efterpå.
Der findes vist stadig plastre med scopolamin - men de er sikkert også på
recept, så en kontakt til lægen kan anbefales.
De fancy forslag, som er nævnt i tråden, har nok deres berettigelse i, at de
afleder opmærksomheden fra bølgegangen.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 18-10-09 21:52

> Søsygepiller(de er da vist på recept?) virker udmærket, men de sløver, og
> man bør ikke køre bil efterpå.

Nej. De kan købes i håndkøb. Der er variabelt hvor meget de sløver, men de
fleste vil opleve det. Der findes et par mærker (bl.a. Postafen), og man kan
jo prøve sig lidt frem, og finde det produkt man synes bedst om,

Kennet

Fra : Brian Lund

Dato : 12-10-09 19:20

oz3bto wrote:
> Kæresten bliver ret nem søsyg .. Hvad er det bedste mod det ?

Nu har jeg aldrig været plaget synderligt at søsyge så jeg har aldrig taget
medicin for det...

Mythbusters testede på et tidspunkt et par husråd og håndkøbsmedicin,
resultatet var at medicinen virker udemærket men sløver, men at spise
ingefær virkede mindst lige så godt! Måske et forsøg værd? Man kan
ihvertfald købe piller med ingefær eller måske lave noget mad af det...

Brian

Fra : wx

Dato : 13-10-09 13:28

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ingefær virkede mindst lige så godt! Måske et forsøg værd? Man kan
> ihvertfald købe piller med ingefær eller måske lave noget mad af det...

Jeg tror at oz3bto for længst er sejlet ud mod solnedgangen, med eller uden
søsyg kæreste, i hvert fald har han/hun ikke fundet det relevant med nogen
form for feed-back.
Hvad skal man så mene om det?
*S*

Fra : Brian Lund

Dato : 14-10-09 06:14

> Jeg tror at oz3bto for længst er sejlet ud mod solnedgangen, med eller
> uden søsyg kæreste, i hvert fald har han/hun ikke fundet det relevant med
> [...]

Han plejer ellers at være flink til at svare! - Det kan være han ikke
frekventerer rejse-gruppen så ofte, jeg har ihvertfald ikke lagt meget mærke
til ham hér.

Brian

Fra : oz3bto

Dato : 17-10-09 21:46

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i en meddelelse

> Han plejer ellers at være flink til at svare! - Det kan være han ikke
> frekventerer rejse-gruppen så ofte, jeg har ihvertfald ikke lagt meget
> mærke til ham hér.
>

> Brian

Nu er der endnu en lille månedstid før vi skal sejle

Indlæggene var forsvundet når jeg kikkede fra min egen PC.. men her fra
reserve pcen kan jeg stadig se den ..mystisk

Fra : Henrik

Dato : 18-11-09 22:08

On 2009-10-09 17:48:40 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> said:

> Kæresten bliver ret nem søsyg .. Hvad er det bedste mod det ?

Det smarteste er at bruge plaster med scopalemin, fordelen er at det
ikke sløver og det virker i 72 timer, det er det man oftest bruger på
flådens skibe til dem der ikke har søben, min kæreste som lider meget
af sø- køresyge var på en længere tur med både og bus og der virket
plasteret fint, og da hun ikke blev sløvet, kunne hun sagtens holde sig
vågen og følge med. Det er min anbefaling.

Hilsen Henrik