MS Windows
briani 27239
Windows Mail sorteringsproblem
Fra : Jørn Hansen

Dato : 09-10-09 17:12

Hej,

jeg har i mange år været en tilfreds bruger af et gammelt Netscape
postprogram. Det kunne ikke noget særligt, altså ud over at sende og
modtage e-mails og vedhæftede filer måtte højst have et filnavn på
maksimalt otte tegn. Det kunne jeg fint leve med.

Nu har jeg så købt en ny pc med Vista 64 og jeg bruger så Windows
Mail, da det gamle 16-bits Netscapeprogram ikke kunne køre under
Vista. Og ja, Windows Mail fungerer da udmærket, men der er et par
ting der irriterer mig.

Jeg vil bare gerne have, at alle mine e-mails ligger i datoorden,
altså sidst modtagne e-mail øverst, uanset om der er tale om et svar
på en tidligere meddelelse eller ej. Det fungerer også i grove træk
korrekt, men hvis jeg har en korrespondance kørende i den samme tråd,
så ryger alle meddelelser ned under datoen for første e-mail. Og hvis
jeg f.eks. får en e-mail med et subject (emne) som jeg har fået før,
så bliver e-mailen sendt ned i den tråd - uanset om den hører til der
eller ej.

Findes der en eller anden indstilling i Windows Mail der kan
undertrykke dette, så ALLE e-mails udelukkende bliver sorteret i
datoorden?

Og hvis det ikke kan lade sig gøre, hvilket e-mailprogram ville I
anbefale?

Med venlig hilsen
Jørn

Fra : Jens Jensen

Dato : 09-10-09 23:31

Jørn Hansen skrev, Den 09-10-2009 18:12:
> Og hvis det ikke kan lade sig gøre, hvilket e-mailprogram ville I
> anbefale?

Mozilla Thunderbird

Fra : Richard Thune

Dato : 10-10-09 08:53

"Jørn Hansen" <tpherman@post2.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Findes der en eller anden indstilling i Windows Mail der kan
> undertrykke dette, så ALLE e-mails udelukkende bliver sorteret i
Menu: Vis / Aktuel visning, fjern hak ved, Grupper meddelelser efter samtale
RT

Fra : ..::jmj::..

Dato : 10-10-09 09:50

Richard Thune skrev:
> "Jørn Hansen" <tpherman@post2.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Menu: Vis / Aktuel visning, fjern hak ved, Grupper meddelelser efter samtale
> RT

Og klik på datokolonnen om du vil have stigende eller faldende orden..
Jørgen

Fra : Jørn Hansen

Dato : 10-10-09 12:37

Hej Richard,

"Richard Thune" <rthune@gmail.com> wrote:
>Menu: Vis / Aktuel visning, fjern hak ved, Grupper meddelelser efter samtale
>RT

Tusind tak. Og jeg der ellers syntes, at jeg havde prøvet alt. Men
"Grupper meddelelse efter samtale" havde jeg slet ikke forbundet med
noget jeg kunne bruge. Pinligt.

Men nu virker det perfekt

Også tak til Jens og Jørgen for deres indspark.

Mvh
Jørn

Fra : Fietsenmaker

Dato : 11-10-09 09:43

Hvis du kan komme i nærheden af bladet PC-Planet nr. 10 så står der en
rimelig dybtgående beskrivelse af diverse måder at sortere på.

Fra : Jørn Hansen

Dato : 11-10-09 15:42

Hej,

Fietsenmaker <fietsen@maker.com> wrote:
>Hvis du kan komme i nærheden af bladet PC-Planet nr. 10 så står der en
>rimelig dybtgående beskrivelse af diverse måder at sortere på.

Tak, jeg vil prøve at kigge efter det på biblioteket.

Mvh
Jørn