MS Windows
briani 27239
Formatering af c: drevet
Fra : Jørgen

Dato : 09-10-09 12:36

Men reserveconputer er gået helt agurk, og jeg tror, den vil have godt af at
få renset C: drevet.

Jeg har OEM CD'en, der skal til og en skive med drivere. Men foreløbig skal
jeg i kontakt med den. Når jeg tænder den, giver den mig kun en
hyletone - - - - - - -. Hvis jeg lægger CD'en ind, inden jeg starter, sker
det samme. Der vises intet i skærmen.

Hvordan kommer ind i den og kan skrive: format C:
Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 09-10-09 12:41

"Jørgen" <skjelm@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> det samme. Der vises intet i skærmen.
>
> Hvordan kommer ind i den og kan skrive: format C:

Det er Windows XP

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-10-09 12:57

Jørgen wrote :
> [...]
> - - - - -. Hvis jeg lægger CD'en ind, inden jeg starter, sker det samme. Der

Der er en eller anden hardwarefejl.
Måske fejl på RAM, grafikkort eller CPU.
Er maskinen gammel kan det skyldes kondensatorer der er færdige. Måske
kan du spotte nogen, hvis de buler ud og lækker.
http://gallery.techarena.in/data/519/bad_cap.jpg

Først når det er løst, kan du starte på CD'en og installere Windows.

Se om du kan spore hvilken type BIOS der er på bundkortet. Det
sammenholdes så med de bip/hyl.

http://www.pcguide.com/ts/x/sys/beep/index-i.htm

--

Lars Jørgensen

Fra : Jørgen

Dato : 09-10-09 13:39

> [...]
>
> Først når det er løst, kan du starte på CD'en og installere Windows.
>
> Se om du kan spore hvilken type BIOS der er på bundkortet. Det

Det lyder ikke rart. Hvis det er den slags, og man ikke kan lave det selv -
tror du så det kan betale sig at ofre værkstedsregning på en 5 år gammel
computer? Det er en Siemens/Fujitsu.
Nu vil jeg åbne den og se, om jeg kan se lækkede kondensatorer.

Jørgen

Fra : Jørgen

Dato : 09-10-09 18:39

> Nu vil jeg åbne den og se, om jeg kan se lækkede kondensatorer.
>
> Jørgen

Alt så pænt og rent ud

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 09-10-09 21:20

Jørgen wrote :
> [...]
[...]
> Det lyder ikke rart. Hvis det er den slags, og man ikke kan lave det selv -
> tror du så det kan betale sig at ofre værkstedsregning på en 5 år gammel
> computer? Det er en Siemens/Fujitsu.

Der skal vel ikke meget timeløn til for at det bliver (for) dyrt.
Dertil, når fejlen er fundet, kommer naturligvis nyt hardware.
5-700 for fejlfindning + udbedring er vel nok minimum i bedste fald.
(rent gæt)

Skal man bare ha' en lille maskine der bare skal på nettet nu og da, så
er en komplet maskine ikke så vandvittig dyr.
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?sp=all&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5e%22Computer%7c1%2fStation%c3%a6r+-+f%c3%a6rdigsamlet%7c49%22%24&s=price&cpath=1-1-49

Har man mod på at bruge tid på det, kan man jo selv undersøge hvilke
dele der virker i en anden maskine. Spørg evt. mere ind til det i en af
hardware grupperne.

--

Lars Jørgensen

Fra : Peter Rasmussen

Dato : 12-10-09 05:15

Jørgen skrev:

> [...]
> computer? Det er en Siemens/Fujitsu.
> Nu vil jeg åbne den og se, om jeg kan se lækkede kondensatorer.

Check også om der er strøm på det lille batteri på motherboardet, jeg
har selv haft flere computere der ikke kunne starte, blot fordi dette
batteri var fladt (fortæller vist lidt om hvor gamle computere jeg har -
hehe).

Mvh Peter