MS Windows
briani 27239
Blu-Ray regionsproblem på PC
Fra : Lyrik

Dato : 07-10-09 20:00

Blu-ray regionskoden skulle ligge i softwaren, på afspilleren, på en
PC. DVD regionskoden i hardwaren på drevet.

Med en HP Pavillion(BD drev) følger "Quick Play" afspillerprogram. Der
er kun spillet regionskode "B" Blu-rayskiver på den, men
"QuickPlay" (fra Cyberlink-en PowerDVD Ulktraklon) har opført sig som
en terrorist!

Playeren har brokket sig over forkerte Regionskoder på DVD, selv om
der kun er afspillet regkode 2 DVDer? Så har den på egen hånd ændret
regionskoden frem og tilbage indtil drevet låste efter 5. gang og nu
står urokkeligt på regionskode 2.!

Derefter påstår den at jeg ikke kan spille BD skiver da den kun vil
spille regionskode "C"(det fjerne østen!) Ordlyden er:
"Denne BD-afspiller er fastlagt til regionC. Kun diske der
understøtter denne Region kan afspilles."
Da jeg købte "Denne maskine i Fona var den pæredansk og spillede
Region "B" Blu-Ray ganske lystigt!??

Jeg lavede så en komplet restaurering af maskinen fra de originale
brændte skiver.

Men "QuickPlay" kommer igen og igen med den samme svada!:"Denne BD-
afspiller er fastlagt til regionskode C......
Jeg har et eksternt BD drev region 2/B skiver herfra lader den som om
den ikke ser!

Giv mig et godt råd! Vær så venlig!))

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-09 08:46

On 8 Okt., 03:59, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

> [...]
> afspiller er fastlagt til regionskode C......
> Jeg har et eksternt BD drev region 2/B skiver herfra lader den som om

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
OK kan godt se at jeg er på forkant med udviklingen, mens i som
halehæng er helt dumbfound over problemet. Just kiddin'!

Men det forholder sig således:
Man kan ifølge "netwits" godt have to BD afspillerprogrammer på samme
maskine, med to forskellige regioner! Og nu har jeg prøvet det og kan
konfirmere at det kan man godt!
Regionskoden for BD ligger et eller andet sted hvor
afspillerprogrammet holder øje med at man har 5 skift og så tæller den
ned til 0!
Det kan være i "registry" eller i en fil i en skjult mappe eller "who
knows what". Ingen ved hvor den ligger for HP QuickPlays vedkommende!?

Jeg downloadede en prøveversion af "Arcsoft TotalMedia 3". Også en BD
afspiller. Den satte den korrekte kode med det samme, nemlig "B" for
begge BD-drev! derefter kan man se under indstillinger at man har "5
skift tilbage"
Jeg geninstallerede "HP QuickPlay", som kommer fra "Nag-firmaet"
"Cyberlink med samme resultat. Den ville kun tildele mig Region "C"
uden mulighed for skift. Indstillingen har overlevet en formattering
af maskinen !!! Har de lagt den i Bios et sted? Og så har de plaget
mig siden jeg købte maskinen med noget HP-OEM software stammende fra
Cyberlink. Opgrader! betal og få den bedre version.nag!-Nag!-Nag! hver
eneste gang man bruger deres OEM- programmer.
Jeg kunne endda forstå det hvis jeg selv var skyld i det. Men jeg har
kun kørt reg "B" Blu-Ray og reg2 DVD er. Jeg vil betegne deres
invalideringsforsøg på maskinen som ren terror!

Jeg tog endda deres egen prøveversion af det overdyre Power DVD Ultra
ned,-men samme resultat:"Region "C!" var hvad jeg kunne få.

På deres "FAQ" side er der spørgsmål om forkert reg-kode. Svaret er at
man må købe en anden skive eller skifte drevet ud!! Så frækheden
regerer i Cyberlink!

Hilsen
Jens

Fra : Optimus Prime

Dato : 08-10-09 15:53

Ellers er der jo AndDVD - http://www.slysoft.com/da/anydvdhd.html

Fra : Lyrik

Dato : 08-10-09 10:41

On 8 Okt., 16:52, Optimus Prime <opti...@prime.dk> wrote:

> Ellers er der jo AndDVD -http://www.slysoft.com/da/anydvdhd.html:-)

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Godt forslag, men duer ikke! Af følgende grund:
Jeg har "AnyDVD HD" købt som livsvarig. (Det kan man ikke mere. Nu
skal man købe opgraderinger år for år. De vil gerne leve godt og have
udviklingspenge!)

Problemet er at programmet HP QuickPlay (læs:Cyberlink OEM) jo skal
spille skiven med menuer og undertekstvalg, som på TV.
AnyDVD HD kan ikke stikke den blår i øjnene. Den siger:"Du må kun
spille reg."C!" og denne skive er (selvfølgeli) region "B" .
Jeg kan rippe skiven og jeg kan afspille de filer der er på den
enkeltvis. Ved hjælp af AnyDVD HD og VLC Mediaplayer.

Men jeg mangler menuerne, oversigten, subtitle valget,
ekstramaterialevalget, alt det en BD menu byder på i et
afspillerprogram.

Der er fine knapper på laptoppen med afspilning af skiver. ligeledes
åbner QP i "Media center-mode" hvilket gør det til en lækker
afspilningsløsning indbygget i laptoppen.
Men det fungerer ikke mere!
Ville gerne slippe for at rende ned og sende den til reparation. Det
drejer sig om én ting! nemlig at finde Cyberlinks skjulte position for
regkode nedtælling på Blu-ray og nulstille den!

Hjæææææælp!

Hilsen
Jens

Fra : Jesper Lund

Dato : 08-10-09 23:44

Lyrik wrote:

> Godt forslag, men duer ikke! Af følgende grund: Jeg har "AnyDVD HD" købt
> som livsvarig. (Det kan man ikke mere. Nu skal man købe opgraderinger år
> for år. De vil gerne leve godt og have udviklingspenge!)

Du kan stadig få livsvarigt abonnement hvis du ønsker dette, check
priserne på slysoft.com

Men MPAA prøver givetvis at overtale Obama til at lade US Marines gentage
Grenada succesen og invadere Antigua & Barbuda. Slysoft er jo en trussel
mod Hollywood's kontrol med verden

--
Jesper Lund

Fra : Rado

Dato : 09-10-09 07:49

On 08 Oct 2009 22:43:42 GMT, Jesper Lund <usenet@jesperlund.com>
wrote:

>Men MPAA prøver givetvis at overtale Obama til at lade US Marines gentage
>Grenada succesen og invadere Antigua & Barbuda. Slysoft er jo en trussel
>mod Hollywood's kontrol med verden

De kontrollerer vel ikke andet end deres egne udgivelser. Og dem kan
man jo bare lade være med at købe hvis man ikke kan lide deres
politik. Det er jo nok også det eneste der kan få dem til at ændre
den.

--
Rado

Demokrati: To ulve og et får der stemmer om
hvad de skal have til middag...

Fra : Lyrik

Dato : 09-10-09 06:51

On 9 Okt., 00:43, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Du kan stadig få livsvarigt abonnement hvis du ønsker dette, check
> priserne på slysoft.com
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ok! 109 Euro for livsvarig! Godt jeg fik den i tide.

> Men MPAA prøver givetvis at overtale Obama til at lade US Marines gentage
> Grenada succesen og invadere Antigua & Barbuda. Slysoft er jo en trussel
> mod Hollywood's kontrol med verden
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Der er vist nok ved at være noget freeware. Jeg synes jeg så et
forleden, et javaprogram, men jeg fik ikke testet funktionaliteten.
Såsnart den ringer med et Open Source software så bliver det svært at
lukke noget. Jeg kunne også forestille mig at hvis de lukkede SlySoft,
så ville de slippe programmet løs på nettet. Folk giver ikke op uden
modstand. Det ville være for klamt.
Man kan ikke bremse netstrømmen uden at indføre diktatur.

Hilsen
Jens

Fra : Jesper Lund

Dato : 09-10-09 23:21

Lyrik wrote:

> [...]
> forleden, et javaprogram, men jeg fik ikke testet funktionaliteten.
> Såsnart den ringer med et Open Source software så bliver det svært at

Du tænker nok på dumphd? Det program har en del begrænsninger i forhold
til AnyDVD HD. Doom9 community, og dermed dumphd, er bagud med hensyn til
nye MKB versioner (når device keys tilbagekaldes), og understøttelsen af
BD+ er langt fra Slysoft's implementering.

> [...]
> modstand. Det ville være for klamt.
> Man kan ikke bremse netstrømmen uden at indføre diktatur.

Nu skal du ikke friste Forsvarskommandoen over evne, næste gang de vil
stoppe en bog..

--
Jesper Lund

Fra : Lyrik

Dato : 10-10-09 13:04

On 10 Okt., 00:21, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> [...]
> BD+ er langt fra Slysoft's implementering.

> Nu skal du ikke friste Forsvarskommandoen over evne, næste gang de vil

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Det er svært at finde diktator-aspiranter blandt kartofler..

Hilsen
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 15-10-09 02:48

> [...]
> afspiller er fastlagt til regionskode C......
> Jeg har et eksternt BD drev region 2/B skiver herfra lader den som om

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Men der var ikke nogen gode råd til mig.
Jeg har løst problemet nu:

Jeg slettede alle partitioner inklusive recoverypartitionen og lavede
en 32 bit W7 installation på hele disken.
Driverne til den bærbare Pavillions hardware, samt, og det er en
vigtig pointe, "QuickPlay", lå på de hjemmesider HP laver for enhver
af deres bærbare computere!
Det er en rigtig god service HP har dér!
Alle driverne på siden, er Vista 32 bit drivere. de kan bruges direkte
på 32 bit W7. derimod har de INGEN 64 bit drivere.-Jamen finder W7 så
ikke driverne selv? Nej!!

Nu fungerer alt! Og jeg kan afspille Blu-Ray region B med et tryk på
den blåt lysende "DVD knap" over tastaturet.

Hilsen og tak for interessen, jens