Så smuttede der en til på Bonrholm
Fra : Jan A Jensen

Dato : 07-10-09 17:01

I Mandags blev den 54 årig begravet, som blev kørt ihjel for kort tid siden
på Bornholm

og igen i aftes skete faktisk samme type ulykke.. Dennegang var det en 70
årig som kørte udfra ubetingetvigepligt
og ENDNU ENGANG skriver journalisten som om det var motorcyklistens skyld:

"En 37-årig mandlig motorcyklist blev tirsdag aften dræbt, da han kørte ind
i en personbil på Snorrebakken i Rønne."

http://www.bornholm.nu/?Id=25955

--
Jan A Jensen.
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=871

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 07-10-09 20:19

On Wed, 7 Oct 2009 18:00:42 +0200, Jan A Jensen wrote:

> "En 37-årig mandlig motorcyklist blev tirsdag aften dræbt

Trist trist, der skal så lidt til. Trafikdrab burde give frihedsstraf, også
selvom det ikke var med vilje.
Hvis bilisten er skyld i døden, så burde det give en lærestreg på 2 år i
gitterly til billisten.

Jeg ser dagligt idiotiske bilister køre over for rødt, over spærrelinier,
mod ensretningen, osv.
Jeg kommer på nørrebro, og der har jeg nu set mindst 15 tilfælde hvor
bilister har kørt venstre om i en rundkørsel. Det har alle været arabisk
lignende personer og der ligger flere moskeer i området. Det kan
selfølgelig være tilfældigt, men jeg har endnu ikke set kaukasere køre
venstre om i rundkørsler.

Ovenstående kunne give anledning til en tråd:
"hvorfor jeg ikke kan lide billister" fra SnudeTerminatoren

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 07-10-09 23:42

SnipSnapSnude skrev:

> [...]
> venstre om i rundkørsler.
>
> Ovenstående kunne give anledning til en tråd:
> "hvorfor jeg ikke kan lide billister" fra SnudeTerminatoren
*PLOINK*

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 08-10-09 06:36

SnipSnapSnude skrev den 07 okt 2009 i

> Ovenstående kunne give anledning til en tråd:
> "hvorfor jeg ikke kan lide billister" fra SnudeTerminatoren

I min verden - altså set heroppe fra - er du kun irriterende, sådan
lidt i retning af en flue man ikke fik smækket inden man slukkede lyset

Mit til dig råd: Få din virkelighedsopfattelse nuanceret, eller find et
andet sted at skabe dig.

PLOINK lissåvel.

--
Mv1200gsh - Arne Lorenzen / http://dfmc.dk/?id=183

Fra : Christian Bøge Mikke~

Dato : 08-10-09 15:30

> I min verden - altså set heroppe fra - er du kun irriterende, sådan
> lidt i retning af en flue man ikke fik smækket inden man slukkede lyset

heh.. \o/

Fra : Craner

Dato : 08-10-09 06:22

"Jan A Jensen" <jan@4xjj.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> "En 37-årig mandlig motorcyklist blev tirsdag aften dræbt, da han kørte
> ind i en personbil på Snorrebakken i Rønne."

Der står jo kun at motorcyklisten kørte ind i en bil og det er jo ikke
forkert.
Hvis bilister kører ud foran motorcyklisten, er det jo svært at skrive andet
en at mc kørt ind i siden på en bil.
Nu skal vi lade være med at være så tyndhudet, at vi ikke kan læse det der
faktisk står skrevet, men altis har paraderne oppe klar til at slås.
Jeg kører selv mc og syntes at jeg er god til at læse trafikken, En bil
eller traktor ved en side/markvej, er ligesom murphys lov. De vil køre ud.
Jeg vil ikke komme ind på om nogen har kørt for stærkt.
Det sker jo lige så tit at det er biler der kører sammen, men her er der
sjælden dødelig udgang pga sikkerhedsudstyret i bilerne.
Vi skal selv afpasse vores hastighed efter forholdene, for vi er sku ikke
udødelig.
Ja jeg kører også nogle gange for stærkt på motorvej, men aldrig på små
veje, eller i skovområder, (pga råvildt)
Jeg føler med familien der har mistet en søn/ægtemand, men jeg bebrejder
ikke bilisten, med mindre han var fuld.

med venlig hilsen
Poul Jacobsen
Honda VT 1100 Shadow

Fra : Henrik Damgaard

Dato : 08-10-09 06:57

"Jan A Jensen" <jan@4xjj.dk> skrev i meddelelsen

Jeg er meget enig med Craner, men desuden undrer det mig, at der så sjældent
i trafikdebatten bliver stillet spørgsmålstegn ved, hvordan det står til med
de ældres "færdselsduelighed". Jeg har selv ældre svigerforældre, der imho
for længe har haft ret til at køre bil uden at være så trafiksikre som man
bør. Når nu man kan finde ud af, at de unge er usikre trafikanter (og fx
indføre lille mc-kort), så synes jeg snart at det er på tide, at stramme op
om de ældres ansvar. Mange kan ikke selv se/mærke, hvornår det er på tide at
klippe kortet over. Familielægen er heller ikke helt så skarp som han burde,
"de kører jo bare langsomt rundt i nærområdet" (mon ikke det også gælder i
det aktuelle tilfælde). Mange af de ældste trafikanter burde sælge bilen
(der kan køres en del taxa for de penge, det koster at holde en ældre bil på
gaden). Man må tænke på, hvor længe siden det er, at de har erhvervet
kørekortet. Trafikken er jo gennemgået en voldsom udvikling gennem de sidste
40-50 år!!Skulle der ikke indføres en eller anden form for vejledende
køreprøve for ældre trafikanter. Jeg er selv ikke nogen årsunge, og håber
sgu, at mine børn (hvis ikke andre/det offentlige) kan sige til, når
dømmekraften slipper op.
mvh
Henrik Damgaard

Fra : Armand

Dato : 08-10-09 11:36

Craner skrev:

> [...]
> Nu skal vi lade være med at være så tyndhudet, at vi ikke kan læse det
> der faktisk står skrevet, men altis har paraderne oppe klar til at slås.

Jeg vil nu mene at ud af de muligheder der er for at beskrive et sådant
uheld, er den benyttede blandt de tyndeste!
Når man skal beskrive en sådan begivenhed med ord er det for at danne et
billede på nethinden hos læseren, og den brugte beskrivelse fik
umiddelbart mig til at tænke at sagen drejede sig om en motorcyklist der
var kørt ind i en mørkt parkeret bil (i en
besparelses-gadelys-natte-slukket bornholmsk by!!)!

Trafikalt er der umidelbart én forbryder: Bilisten der er kørt ud fra
sin vigepligt - Burde det ikke være dét at en beskrivelse primært
indeholder for at beskrive situationen bedst?

--
Armand.

Fra : Thomas Makro

Dato : 09-10-09 05:21

On 8 Okt., 07:22, "Craner" <cra...@craner.dk> wrote:
> Der står jo kun at motorcyklisten kørte ind i en bil og det er jo ikke
> forkert.
Korrekt, men misvisende.

> Hvis bilister kører ud foran motorcyklisten, er det jo svært at skrive andet
> en at mc kørt ind i siden på en bil.
Det ville være mere korrekt at skrive noget i stil med:
Den korte: "Bilist kører ud foran motorcykel"
Eller måske denne lidt længere variant:
"Motorcyklist dør da bilist overtræder sin vigepligt"

--
Thomas Makro, DMCN #280
** Farten holder trafikanterne vågne **

Fra : daniel

Dato : 08-10-09 00:16

On Oct 7, 7:00 pm, "Jan A Jensen" <j...@4xjj.dk> wrote:
> [...]
>
> "En 37-årig mandlig motorcyklist blev tirsdag aften dræbt, da han kørte ind
> i en personbil på Snorrebakken i Rønne."

Kommer fra Bornholm, det kryds der, og generelt det område er kendt
som farlgt.
for at sætte sig lidt ind i situationen.

MC'en kommer lige fra Knudsker hvor der er 60 i timen, der kommer så
en kilometers penge med et stort sving mod venstre hvorefter der
kommer Snorrebakken, der hvor dette skete er på toppen af
Snorrebakken.

Bilisten kommer fra en længere vej, hvor flere er blevet dræbt i
tidens løb, fordi det er for nemt at kører stærkt, vejen svinger og
har sig, men her når han til Snorrebakken, her skal man først passere
en cykelsti (så hastigheden er nede).
KIgger til højre, der kan man ikke se så meget, der er Rønne for enden
af bakken, men man kan ikke se de biler som kommer "om lidt".
Så kigger man til venstre, der kigger man lige ind i et sving fra
Knudsker,,,måske ...måske kan man se lyskegle fra MC'en i vejen (der
står det er aften)...men man har jo travlt med at komme over fordi man
ikke kan se noget den ene eller den anden vej.

men jo, naturligvis går denne diskussion ud på at diskriminere folk
pga. køretøj eller alder, tager ikke hensyn til vejrforhold, trafik
forhold eller lign.

hygge

Fra : Ulvir

Dato : 08-10-09 11:48

"daniel" <aplacebetweenhere@gmail.com> skrev i meddelelsen

men jo, naturligvis går denne diskussion ud på at diskriminere folk
pga. køretøj eller alder, tager ikke hensyn til vejrforhold, trafik
forhold eller lign.

Da jeg tog pappet, fik jeg at vide at regel nr.1 var: 'Kør efter
forholdene..'

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 10-10-09 14:13

"Jan A Jensen" <jan@4xjj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> "En 37-årig mandlig motorcyklist blev tirsdag aften dræbt, da han kørte
> ind i en personbil på Snorrebakken i Rønne."

Ved godt det ikke kan redde liv men....efter at jeg havde en oplevelse hvor
jeg blev overhalet indenom i Slagelse by, har jeg valgt stort set altid at
køre med en videooptager på. Lidt omstændigt men jeg vil IKKE have skyld for
noget som andre har gjort.

Mvh
Claus

Fra : Craner

Dato : 12-10-09 07:48

"Claus Rasmussen" <tvmania@email.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> altid at køre med en videooptager på. Lidt omstændigt men jeg vil IKKE
> have skyld for noget som andre har gjort.

Hej Claus nu ved jeg ikke om du kører mc eller bil, men det er rigtig at
mange bliver overhalet indenom og en af grundene er at mange ikke kender
færdselsloven, om at holde til højre.
Jeg ser det hver dag på motorvejen i sydgående retning før tunnellen til
Aalborg. Der er 3 vognbaner og mange tror, at den inderste kun er til pynt.
Hvis man alligel kun kører det, som der står skrevet på tavlerne, er der jo
ingen grund til at ligge yderst.
Kommer der en der kører hurtigt i ydersporet er det jo ikke os andre, der
skal lege politifolk, for vi ved jo dybest ikke om der ligger en fødende
kvinde i den overhalende bil.
Nu skal vi jo indrette os i den vognbane, der er mest hensigtsmæssig, men
ikke nødvendigvis 5 km før.
Husk hold til højre.

vh
Poul Jacobsen