MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Dvalen svigter i W7
Fra : Erik Kirkeby

Dato : 07-10-09 18:38

Jeg kører med W7 på en separat HD, og jeg er faktisk ret begejstret for
styreprogrammet. - Det er meget hurtigere til at starte, og det er også
hurtigt til at lukke ned end Vista. - Alt i alt virker det rigtig godt.
Jeg har dog et lille problem. - Når jeg sætter PC´en på dvale, lukker den
godt nok ned, men efter kort tid starter den igen helt automatisk. - Jeg
håber, at denne fejl rettes i den endelige udgave. - Samme fejl er ikke i
Vista.
Er det noget jeg kan rette i indstillingerne?

Mvh
Erik

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 07-10-09 18:51

1. Hvis du har rodet med "Windows Media Center" kan "Planlagte optagelser"
bringe computeren ud af stand-by på de mærkeligste tidspunkter og uden
grund. Det kan hjælpe at stoppe/rekonfigurere/afinstallere de services som
hører til media center.

2. Det er meningen at PC'en skal vågne hvis du berører tastatur eller mus.
Prøv at afkoble eksterne tasturer eller mus og se om det hjælper. Trådløse
mus og tastaturer kan modtage "støj" som kan vække computeren.

3. Prøv at opdatere din BIOS med seneste version fra PC leverandørens
hjemmeside. Måden som "dvale" virker på i Vista og Win7 kan kræve BIOS
opdatering på lidt ældre PC'er som er leveret med Windows XP oprindeligt.

Mvh.
Anja

Fra : Ole C

Dato : 07-10-09 18:54

Erik Kirkeby skrev blandt andet:

> [...]
> udgave. - Samme fejl er ikke i Vista.
> Er det noget jeg kan rette i indstillingerne?

Mon ikke det er din mus, der starter maskinen? Ganske små bevægelser er
nok...
Hvis det fungerer nogenlunde ligesom i XP og Vista: Kig efter i
Kontrolpanel>Mus om ikke der er et faneblad der hedder "Hardware". Markér
musen - tryk på Egenskaber - vælg fanebladet Strømstyring - og fjern en evt.
markering ud for: "Tillad at denne enhed vækker computeren"

--
vh
Ole C

Fra : Erik Kirkeby

Dato : 09-10-09 08:15

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> musen - tryk på Egenskaber - vælg fanebladet Strømstyring - og fjern en
> evt. markering ud for: "Tillad at denne enhed vækker computeren"

Tak for svarene. - Det var Anja, der havde fat i noget af det rigtige. - Jeg
har ind i Media Center deaktiveret automatisk opdatering, og derefter har
jeg ikke haft problemet.
Tak for det.

Mvh
Erik