triumph T120R
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-10-09 09:36

Hej NG

Er her nogen Triumph nørder?

Har købt en Bonneville fra 1965 i Sverige. Cyklen har "matching numbers",
men der er tilsyneladende et ciffer for meget i stelnummeret.

Cykler fra 1963 til 1969 bør have et nummer mellem DU101 og DU90282, altså
max 5 cifre.

Min hedder T120R DU248080 !!!

Nogen der kan hjælpe?

Jeg har papirer på at cyklen havde samme nummer i Michigan USA i 1984.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Hekto

Dato : 07-10-09 03:27

On 7 Okt., 10:35, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:
> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Jeg aner ikke om det er årsagen; men på et tidspunkt var europæiske
VIN-numre ikke lovlige i USA. Ducati måtte f.eks. svejse en lap over
det oprindelige stelnummer og hugge et USA-nummer i denne lap.
Det passer meget godt med at det var i midtfirserne.

--
/Hekto

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-10-09 11:01

Hekto wrote:
> [...]
> det oprindelige stelnummer og hugge et USA-nummer i denne lap.
> Det passer meget godt med at det var i midtfirserne.

Et bud, men det tror jeg ikke.

Cyklen er produceret til det amerikanske marked (T120R) i 1965. Tror
desværre at nogen har fiflet med serienumrene i staterne før 1984

Eneste redning ser ud til at være, at det sidste tal ikke er et tal men et
bogstav.... og indikerer en eller anden specialmodel. jeg tror sgu ikke
meget på det

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Hekto

Dato : 07-10-09 04:59

On 7 Okt., 12:01, "Carsten Finn Rasmussen" <c...@c.invalid> wrote:

> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Har du problemer med nummeret . eller er det bare fordi du er
bysgerrig m.h.t. produktionsår m.v.?

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 07-10-09 12:12

Hekto wrote:

> Har du problemer med nummeret . eller er det bare fordi du er
> bysgerrig m.h.t. produktionsår m.v.?

Problemer og problemer.....
jeg tror ikke det vil have betydning for registrering af cyklen. Alle
officielle papirer ser ud til at være i orden....

men det har stor betydning for prisen.... Både min købspris og evt. senere
salgspris.
det vil også have indflydelse op restaureringen. Ingen grund til at bringe
et 'falsum' så tæt på original som muligt

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : flopper

Dato : 07-10-09 13:13

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Min hedder T120R DU248080 !!!
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> Jeg har papirer på at cyklen havde samme nummer i Michigan USA i 1984.

Hejsa

Kunne det tænkes at sidste ciffer er et kontrolciffer, som i vores cpr nr,
og de første 5 er serienr.?
Ikke fordi jeg ved noget som helst om triumphs nr politik, men en tanke jeg
fik

--

Flopper

Fra : Futte & Co.

Dato : 07-10-09 16:07

Carsten Finn Rasmussen skrev:
> [...]
>
> Min hedder T120R DU248080 !!!
>
> Nogen der kan hjælpe?
>
> Jeg har papirer på at cyklen havde samme nummer i Michigan USA i 1984.

prøv http://www.triumphmotorcycles.dk kik på "til og om modellen"
eller prøv at ringe til dem, de er rigtig flinke folk når det gælder Triumph

--

Jørgen, Brøndby
http://dfmc.dk/?id=70