MS Windows
briani 27239
Én Win 7 licens
Fra : BorreBoy

Dato : 05-10-09 16:52

Hejsa.

Bare sådan af ren nysgerrighed. Hvis man har en licens til Win 7, og
installerer den på to computere, hvad sker der så egentligt?

Fra : Kurt und

Dato : 05-10-09 17:00

"BorreBoy" <thomasXXX@borre.in> skrev i meddelelsen
> Hejsa.
>
> Bare sådan af ren nysgerrighed. Hvis man har en licens til Win 7, og
> installerer den på to computere, hvad sker der så egentligt?
Det sker der kun det at begge pcer kører Win7, men det må du ikke Fy ;)

Fra : N_B_DK

Dato : 05-10-09 19:27

"Kurt und" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> Det sker der kun det at begge pcer kører Win7, men det må du ikke Fy
> ;)

Det afhænger nu af typen af licens, jeg har da EN nøgle jeg må bruge 5000
gange.

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Kurt und

Dato : 05-10-09 22:03

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i meddelelsen

> Det afhænger nu af typen af licens, jeg har da EN nøgle jeg må bruge 5000
> gange.
>
> --
> MVH. N_B_DK

Ja på en PC af gangen!!!!!

Mvh
Kurt

Fra : N_B_DK

Dato : 05-10-09 23:30

> Ja på en PC af gangen!!!!!

Nej, på op til 5000 maskiner på en gang.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 06-10-09 05:20

On Tue, 6 Oct 2009 00:30:02 +0200, N_B_DK wrote:

> "Kurt und" <klander52@hotmail.com> wrote in message

> Nej, på op til 5000 maskiner på en gang.

Det kan da godt være at du selv synes, at dit drilleri er pikant, men for
mig at se, er det kun et råb om opmærksomhed. Du slynger en vanvittig
påstand ud, men underbygger den ikke med fakta. Hvor længe vil du trække
spændingen ud, Troll?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : N_B_DK

Dato : 06-10-09 07:14

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> wrote in message
> [...]
> for mig at se, er det kun et råb om opmærksomhed. Du slynger en
> vanvittig påstand ud, men underbygger den ikke med fakta. Hvor længe

Du har aldrig hørt om Volume license keys?

At du KUN kender til OEM/retail keys, betyder ikke at der ikke findes andre
typer keys....

http://en.wikipedia.org/wiki/Volume_license_key

Det undrer mig dog ikke du ikke kender begrebet VLK, når du ikke engang aner
hvad ordet troll dækker over.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 06-10-09 07:35

On Tue, 6 Oct 2009 08:13:57 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>
>http://en.wikipedia.org/wiki/Volume_license_key
>
>Det undrer mig dog ikke du ikke kender begrebet VLK, når du ikke engang aner

Hvad med om du selv trækker piben ind ?
Du har ikke en VL, den virksomhed du du er ansat i har en, det gør en
forskel og du ved det godt, du skulle jo bare som sædvanligt fører dig
frem med lånte fjer.
Du kunne i første indlæg du laved have skrevet at det var en VL der
var i tale, men nej, lille Niels skulle igen igen igen blærer sig og
fører sig frem.

/Hans

Fra : N_B_DK

Dato : 06-10-09 08:25

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote in message

> Hvad med om du selv trækker piben ind ?
> Du har ikke en VL, den virksomhed du du er ansat i har en, det gør en
> forskel

Nej det gør det faktisk ikke, fakta er at der findes nøgler der kan benyttes
på mere end en computer ad gangen, uden man gør noget forkert.

> Du kunne i første indlæg du laved have skrevet at det var en VL der
> var i tale, men nej, lille Niels skulle igen igen igen blærer sig og
> fører sig frem.

Ved ikke hvem Niels er, men det gør du åbenbart Viggo.

Fra : Max

Dato : 05-10-09 22:16

Hej N_B_DK

> Det afhænger nu af typen af licens, jeg har da EN nøgle jeg må bruge
> 5000 gange.

Og du har kun betalt for en licens ?

--
Mvh Max

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-10-09 23:08

"BorreBoy" skrev i en meddelelse
> Bare sådan af ren nysgerrighed. Hvis man har en licens til Win 7, og
> installerer den på to computere, hvad sker der så egentligt?

Kommer an på versionen.

Hvis det er den RC version, der var til gratis download - så er der
ingen problemer - der var alligevel kun et begrænset antal numre ude og
mange fik det samme.

Hvis du køber en OEM eller retail version, så må de kun installeres på
en pc ad gangen med mindre der står andet i betingelserne f.x. findes
der fler-brugerversioner, der f.x. må installeres på f.x. 3 PC'er ad
gangen.

Derudover findes der versioner til firmaer med mange PC'er - der kan
samme kode bruges på rigtig mange PC'er uden problemer.

Så der er ikke noget entydigt svar på dit spørgsmål

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : N_B_DK

Dato : 05-10-09 23:33

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> wrote in message

> Derudover findes der versioner til firmaer med mange PC'er - der kan
> samme kode bruges på rigtig mange PC'er uden problemer.

Ja den VLK key jeg har, gælder til 5000 installationer.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 06-10-09 03:01

så er det jo heller ikke dig der har den men firmaet.

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Jens Jensen

Dato : 08-10-09 10:31

BorreBoy skrev, Den 05-10-2009 17:52:
> Bare sådan af ren nysgerrighed. Hvis man har en licens til Win 7, og
> installerer den på to computere, hvad sker der så egentligt?

Jeg ved det ikke, men jeg forestiller mig, at Microsoft checker
identiteten på maskinen i forbindelse med opdateringer, så du efter et
stykke tid bliver nødt til med mellemrum at ringe til Microsoft og
påstå, at du har flyttet Windows til en ny maskine.