MS Windows
briani 27239
forhindring af datakørsel?
Fra : sigurno

Dato : 05-10-09 15:32

Pludselig er min Win vista begyndt at lukke siden, når jeg er på Facebook.
Der kommer en medd med : Forhindring af datakørsel har lukket IE , for at
beskytte computeren.. Så luk siden. Så kommer en medd. "Et probl. var skyld
i at prog. holdt op med at fungere. Win. lukker og giver besked hvis der
findes en løsning.

Har nogen en anelse om hvad der er galt. Har ellers ingen problemer. Kører
med AVG 8.5.420

Mvh.

Sigurno

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 05-10-09 16:53

Måske dette http://www.bt.dk/digital/facebook-orm-truer-danskere
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Anja Dunning-Krüger

Dato : 07-10-09 18:44

Det lyder som om at problemet har relation til "data execution prevention"
(eller på dansk "forhindring af datakørsel"). Funktionen er relativt "ny" og
blev indført med service pack 1 eller 2 til Windows XP.

Selv om funktionen kan slås til og fra i Windows (via
kontrolpanel/system/avanceret/"ydeevne indstillinger..." og faneblad nummer
3), så bør du checke at dit antivirus fungerer. Der er formentlig tale om en
form for virus eller anden malware, som kan have ændret på filerne som har
at gøre med din webbrowser installation.

Check for virus, selv om du kan løse problemet ved at deaktivere "data
execution prevention" i Windows. Der skal ikke være problemer med at afvikle
facebook med indstillingen slået til (uanset om du er lokal admin. eller ej,
og uanset om UAC er tilkoblet eller frakoblet).

Mvh.
Anja

Fra : sigurno

Dato : 08-10-09 08:23

"Anja Dunning-Krüger" <spam@nowhere.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> afvikle facebook med indstillingen slået til (uanset om du er lokal admin.
> eller ej, og uanset om UAC er tilkoblet eller frakoblet).

Hej Anja
Ja det er kun FB. der er problemer med. Og det er der endnu. Mit AVG ser ud
til at køre som det skal, men den havde fundet en del filer i
"midlert.filer" som var smidt i karantæne.
Det lyder rigtigt hvad du skriver.

Mvh.

Sigurno

Fra : Peter Jensen

Dato : 08-10-09 20:13

"sigurno" <siggy@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> der findes en løsning.
>

> Har nogen en anelse om hvad der er galt. Har ellers ingen problemer. Kører

Du har vel ikke installeret Google Chrome Frame som er et plugin som skulle
speede IE8 op? Jeg skulle lige prøve det og kunne ikke mærke nogen forskel
bortset fra jeg modtog de samme meddelelser som du får. Da jeg
afinstallerede Chrome Frame var det slut med beskederne.

--
Venlig hilsen
Peter