Hjælp til køb af batteri
Fra : Begbie

Dato : 05-10-09 08:50

Batteriet på min Hornet er efterhånden godt 10 år gammel, og holder
ikke strøm ret godt.

Batteriet er helt lukket, og vedligeholdelsesfrit.

Jeg har fundet nedenstående:

http://www.louis.de/_304870c387e0012805fb10c91537fb99ec/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10036733

Nr. 10036731 til €83.

Men nu står der ”unbefüllt inkl. Säurepack” – ”Ikke fyldt, inkl.
Syrepakke”.

Betyder det, at dét er det eneste jeg har behov, altså at jeg ikke
skal tænke på syre og vand, og nærmeste bare kan sætte den til at lade
fra kassen af?

For nogle år siden prøvede jeg samme øvelse på et ikke-
vedligeholdelsesfrit batteri – der blandet jeg selv vand og syre. Men
det var jo en helt cykel.

Fra : Peter Z

Dato : 05-10-09 15:59

det betyder at du selv skal fylde den medfølgende syre på - det noget af det
nemmeste når du først har det i hånden

Fra : Begbie

Dato : 05-10-09 09:27

On 5 Okt., 16:59, "Peter Z" <p...@privat.dk> wrote:
> det betyder at du selv skal fylde den medfølgende syre på - det noget af det
> nemmeste når du først har det i hånden

Ok, hvis ikke der skal andet tilbehør til, så vil jeg da bestille det
med samme...

Fra : Armand

Dato : 05-10-09 18:55

Begbie skrev:
> [...]
>
> Betyder det, at dét er det eneste jeg har behov, altså at jeg ikke
> skal tænke på syre og vand, og nærmeste bare kan sætte den til at lade

Først og fremmest: Louis er svær at linke til - Man skal finde et ikon á
"link af dieses produkt zeigen" under produktbeskrivelsen. Hvis man blot
snupper adressen i browser-hovedet, hvilket du sandsynligvis har gjort
hér, linker man i praksis blot til louis' forside!

Efter prisen at dømme, drejer det sig sikkert om detteher:
<http://www.louis.de/index.php?topic=artnr_gr&artnr_gr=10036733&typ_id=PC34>

Hvis der skrives at der følger syre med skulle man kunne stole på det,
men der er noget med at et kemikalie som syre er næsten umuligt at sende
med posten, hvorved at du ikke må blive overrasket hvis det ikke ligger
i pakken fra Louis!

polo-motorrad.de har gel-typen til 63 euroner, men vist til noget mere i
forsendelse end Louis. Jeg tror nok alligevel at dét ville være mit valg!
Hvis det blot skal være et lukket syrebatteri er Tante hansen det
nærmeste og billigste valg:
<http://thansen.dk/product.asp?c=3076162668&n=-1815930749&pn=-1815926832>
som er dét Barbien har klaret indtil videre år med.

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 05-10-09 19:19

Armand skrev:

> <http://thansen.dk/product.asp?c=3076162668&n=-1815930749&pn=-1815926832>
> som er dét Barbien har klaret indtil videre år med.

4 år, skulle der have stået!

--
Armand.