MS Windows
briani 27239
PC går meget ned i hastighed
Fra : Peter Hansen

Dato : 04-10-09 20:22

Når jeg søger på problemer med personer der har problemer med en langsom
computer, er det altid noget med at den bruger 100% processor kraft, har for
lidt ram, har en fragmenteret harddisk, eller andet af de kendte problemer
der sløver en maskine.

Jeg har adgang til en Win XP pro maskine der kører et ITV program. Der er 2
skærme på maskinen, en 22 tommer og en 42 tommer.
Når man åbner 6 områder op på den store skærm og har 1 område oppe på 22
tommerskærmen bliver maskinen utroligt langsom. Det tager lang tid før den
reagerer på komandoer og skærmbillede på 22 tommerskærmen opdateres meget
langsomt.

Det er en 4 kerne processor og belastningen er samlet på 20 %
Af den samlede ram på 2000 Mb bruges 18 %
Harddisken på 200 Gb er frisk diskfrakmenteret med perfectdisk.
Temperatur på kerner er 38 Grader C.
Temperatur på Harddisk er 36 Grader C.
Der downloades konstant 2 Mb/s fra en ITV server til interlex klinten.
Udtaget til de 2 skærme er Digitalt, og grafikkort er et 9500 GT med 256 Mb
Ram

Jeg kan simpelhen ikke greje hvad der sløver maskinen når resurserne
belastes så lidt. Den opfører sig som om CPU belastningen er på 90 %. Hvad
kan man ellers måle på for at finde årsagen...

Mvh
Peter

Fra : ..::jmj::..

Dato : 05-10-09 16:39

Peter Hansen forklarede den 04-10-2009:
> [...]
> så lidt. Den opfører sig som om CPU belastningen er på 90 %. Hvad kan man

Fra en logisk betragtning ville jeg mene problemet er grafikkortet,
subsidiært driveren hertil. 256 Mb RAM er ikke alverden til at holde 2
skærme i luften. Jeg har oplevet en lignende problem, hvor en
opdatering af driveren gjorde tricket. Skal dog sige, at der var noget
mere RAM på det kort...
Jørgen