MS Windows
briani 27239
win 7 - 32 eller 64 bit ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-10-09 16:49

Hej gruppe,

Jeg har på amazon forudbestilt mig en win 7 Ultimate - og efter hvad jeg har
læst, så får jeg både 32 Bit og 64 Bit versionen.
Jeg skal altså vælge hvilken version jeg vil anvende - er der nogen her som
ved om man på et senere tidspunkt kan fortryde valget, og så gå over til den
anden version ?
Jeg har 4 Gb RAM i maskinen, og jeg har lige nu installeret den sidste
testversion Microsoft lagde ud i 64 Bit versionen - og den har fundet
drivere til alt mit hardware.
Dette indikerer vel at det er 64 Bit versionen som jeg skal satse på ? -
eller er der noget jeg har overset ?
Jeg spiller ikke på min PC - bruger den kun til Internet, lidt
billedbehandling og ellers Office pakken

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kurt und

Dato : 05-10-09 11:45

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> eller er der noget jeg har overset ?
> Jeg spiller ikke på min PC - bruger den kun til Internet, lidt
> billedbehandling og ellers Office pakken

Hej

Du kan altid gå tilbage til 32 bit hvis du vil, men det er så en helt ny
install du skal lave.
Ang: 64 vs 32 bit jeg har prøvet begge og jeg har endda et program der kan
køre 64 bit Adobe CS4, men idag kører jeg 32 bit da der er mindre problemer
med 32 bit.
Og 64 bit understøtter 4 gb ram og derover, men den bruger også en hel del
mere ram end 32 bit, typisk 32 bits system bruger ca 600 mb ram et 64 bits
system bruger ca 1100-1600 mb ram.
Jeg har 3 gb i min pc og laver billedebehandling af billeder op til 25 mb pr
stk og har ofte mellem 50-100 billeder åbent og jeg mangler ikke ram, og om
64 bit kører hurtigere end 32 bit det kan sikkert måles men ikke mærkes.

Kurt