mc norge + tyskland
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-10-09 15:45

Hej NG

har netop med held købt mc i sverige (Triumph T120R).
Vil gerne følge med i markedet i vore nabolande, men kan ikke finde de
rigtige sider i Norge og Tyskland.

Jeg leder efter noget der ligner dba.dk og blocket.se

kan nogen hjælpe?

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : oz3bto

Dato : 04-10-09 15:47

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

MCer er ikke specielt billige i Norge.. ca samme pris som i DK

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 04-10-09 16:23

oz3bto wrote:

> MCer er ikke specielt billige i Norge.. ca samme pris som i DK

Ved jeg, vil bare følge med i markedspriser og udbud. Er ikke interesseret i
noget nyere end 1980.

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : oz3bto

Dato : 04-10-09 16:22

> [...]
>
> --
> Carsten (3600)
> HELD... er noget der indtræffer når grundig forberedelse mødes med en

Ok .. Mange tror bare at Norge er ligesom Sverige og Tyskland.. Hvilket det
langtfra er

Nu står jeg selv for at skulle flytte derop og har så luret på hvad en bil
koster deroppe
Min egen bil koster 15-20% mere deroppe som herhjemme

Fra : Ukendt

Dato : 05-10-09 20:13

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Nu står jeg selv for at skulle flytte derop og har så luret på hvad en
> bil
> koster deroppe
> Min egen bil koster 15-20% mere deroppe som herhjemme

Til gengæld har mange af de norske biler ikke kørt så langt, eller er lige
gennemtæret af rust som de danske, det sidste kommer dog lidt an på hvor i
landet de har kørt.

Prøv at undersøg hvad det koster at få din egen bil indregistrert der oppe.
Da jeg flyttet den anden vej i -95 skulle jeg jo eventulet betale hele
afgiftspakken på min daværende bil for at få den indregistrert i Danmark, og
valgte at lade den blive solgt der oppe.
Jeg fik så at vide at hvis jeg flyttet den anden vej ville det kun koste mig
en indregistrering, men dette kan godt være ændret siden hen.
Mange "gæstearbejdere" (1-3 års arbejde der oppe) fra Danmark fandt et eller
andet smuthul så de kunne købe ny bil i Danmark, og køre videre med den i
Norge.

Der er også mange nordmænd som har købt bilen eller motorcykelen fabriksny
og afgiftsfri hos dansk forhandler, for så at få den indregistrert i Norge
til en lavere totalpris end den norske, fordi den danske forhandler har fået
bilen/MC'en til en lavere nypris fra importør/fabrik. Det var da også oppe i
medierne for 1-2 år siden, hvor fabrikkene truet med at sætte priserne op
til det danske marked.Dog kan det være forskel i udstyret på de to markeder.

Regelen med at ta bilen med som flyttegods ophørte på samme tid som her, men
det var nogle formildende omstændigheder aligevel når det var flytning.
Mon ikke Danmark har en ambassade i Norge som kan gi dig yderligere links
til Statens bilsakkyndige eller hvad de nu hedder i vore dage.

Vedrørende nye/brugte motorcykler i Norge, så har de været lige så hårdt
beskattet som her, men på en lidt anden måde, ud over en grundsats har antal
HK været en stor del af beskatningen, så f.eks en Ducati 916 kan du finde
til en lavere pris i Norge, hvorimod en bambusrakett med over 100 hk
straffes hårdere.

På den anden side, med de lave hastighedsgrænser og den nidkære
fartsovervågning er nok pappet og friheden!! tryggest med en mere bovlam
maskine, omend vejene kan være langt mere udfordrende at køre på, selv med
en 500 kubikker.

--
/Bjørn - stadig lurkende her inde, og endelig med en news-forbindelse igen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 06-10-09 23:00

"Bjørn Skoglund" <bjosko snabela gmail com> writes:

> [...]
> andet smuthul så de kunne købe ny bil i Danmark, og køre videre med den i

For at kunne indføre et køretøj i Norge som flyttegods - og derved
undgå told & skat - skulle man i 1996 opfylde følgende krav:
1) Man skulle have ejet køretøjet i mindst 12 måneder før indflytningen
2) Man måtte ikke have været skattepligtig til Norge i de seneste 5 år
3) Man måtte kun inføre ét motorkøretøj pr person over 18 år
4) Man måtte ikke sælge køretøjet indenfor de første 24 måneder.
5) Køretøjet måtte kun benyttes af personen, kone/mand + børn over 18
år som boede i samme husstand.

Da jeg flyttede hjem i 98 har jeg ikke helt styr på sagerne længere
> [...]
> Mon ikke Danmark har en ambassade i Norge som kan gi dig yderligere links
> til Statens bilsakkyndige eller hvad de nu hedder i vore dage.

Det er Toll + Vegvesenet du skal have fat i. Spørg evt på
no.alt.motorsykler.

--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Jens S

Dato : 04-10-09 17:42

Carsten Finn Rasmussen har bragt dette til verden:

har du kigget på www.finn.no

jens s., VFR 800 2006

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 06-10-09 10:40

Jens S wrote:

> har du kigget på www.finn.no

Det var jo den Takker

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Grunnet

Dato : 04-10-09 17:49

"Carsten Finn Rasmussen" <cfr@c.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> rigtige sider i Norge og Tyskland.
>
> Jeg leder efter noget der ligner dba.dk og blocket.se

Tyskland:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/motorrad/
eller
http://motors.ebay.de/