Ufattelig billig...
Fra : Carsten

Dato : 03-10-09 13:46

Er det ikke et *ret* godt tilbud på en moderne og imho flot 600 cykel ?

http://www.frankiesmccenter.dk/

Ved godt at finansieringen nok skal trække lidt af prisforskellen, men man
kan vel bare lave en 80% udbetaling ?

Da jeg var dreng og gerne ville have en flot 600 model lå priserne noget
højere.

Carsten

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 03-10-09 17:58

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan vel bare lave en 80% udbetaling ?
>
> Da jeg var dreng og gerne ville have en flot 600 model lå priserne noget

Så skulle du da tage et kig på 'Bladen længere nede på siden....

--
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejret spiller

Fra : Armand

Dato : 03-10-09 19:29

Carsten skrev:
> Er det ikke et *ret* godt tilbud på en moderne og imho flot 600 cykel ?
>
> http://www.frankiesmccenter.dk/

Tjaeh :-/
Du må ikke overse at ER6 er en 71hk's twin og som sådan ikke en gængs
600'er á de 600/4-maskiner som er voldsomt populære!

For længe siden lå priserne i mange år meget jævnt på 1.000,- kr pr. hk,
hvilket stille og roligt blev et særsyn. Jeg kan huske at for små 10 år
siden kom Thunderace'n som en undtagelse til en rest-pris á under disse
1000kr/hk efter at R1'en var blevet introduceret som afløser, men ellers
har der været æangt mellem snapsene.
Ud fra dén betragtning skulle jeg mene at Z750 er langt det bedste
tilbud af de to qua 106 hk for 100.000,-kr vs. 71hk for 90.000,-kr!

Men i almindelighed rart at konstantere at det stadig kán lade sig gøre
at få en ny motorcykel til nævnte kr/hk -forhold!

--
Armand.

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 04-10-09 07:28

On 3 Okt., 20:28, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:
> [...]
> Ud fra dén betragtning skulle jeg mene at Z750 er langt det bedste
> tilbud af de to qua 106 hk for 100.000,-kr vs. 71hk for 90.000,-kr!

Z750 som egentlig bare er gammel vin på en genbrugsflaske. Nej.
ER6'erne er noget bedre end den.
Direkte sammenlignet med ER6n er Z750 grov og uharmonisk, og noget
trægere at danse med. ER6 føles meget friskere at køre på, og ikke kun
pga. den 25kg højere vægt på Z750, men også de noget større
dimensioner.
Næ, havde de lavet den med 636 motoren istedet for ZX9r motoren og
alustel i stedet for plastik/stål og mindre dimensioner, så havde den
været god.
Ud for en betragtning der hedder mest sjov for pengene er Z750 trods
sine 106 hk (som intet betyder) et dårligere tilbud end ER6n med sine
72hk

Fra : Armand

Dato : 04-10-09 20:39

Jesper Pedersen skrev:

> [...]
> Ud for en betragtning der hedder mest sjov for pengene er Z750 trods
> sine 106 hk (som intet betyder) et dårligere tilbud end ER6n med sine

Jup!
De færreste når at fatte at ofte er den lette og langt mere håndterlige
motorcykel langt den sjoveste; men på den anden side drejer det sig vel
for de fleste også om rå HK og for den sags skyld status.

Men det er en uret at dømme 750'eren helt ude i sølet!
Jeg har selv prøvet Z750 og selvom jeg syntes at dens bagdæk på en eller
anden måde føltes "fjern", er det altså ikke nogen dårlig cykel :-|
Med under 200 kg tør er den ikke decideret tung og 106hk er ganske sjove
med sådan en kørestilling.

Men alt i alt filosoferede jeg blot over at det vitterligt kán lade sig
gøre at få motorcykler til 1000kr/hk så mange år efter at jeg og nogle
kammerater syntes at se at dén tommelfingerregel var begyndt at skride -
Dengang var indsprøjtning endnu mere eksotisk end vandkøling og ABS
endnu ikke forekommende, så i grunden får man med Z750 tillige meget
mere indenfor den ellers udløbne ramme :-|

--
Armand.

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-10-09 21:16

> [...]
> håndterlige motorcykel langt den sjoveste; men på den anden side
> drejer det sig vel for de fleste også om rå HK og for den sags skyld

Hej.

Jup ....... fruens mc er i hvert fald meget sjovere end min egen
gyngehest på de små snoede, at jeg så hellere vil køre på gyngehesten
på en tur til øhh.........langtur, er en anden sag

--
Mvh.
Dennis Pedersen.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-09 10:38

> http://www.frankiesmccenter.dk/

http://www.frankiesmccenter.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=297:fireblade-for-kr-1000-&catid=38:forside-nyhed&Itemid=125

De er også fede de små løbecykler (Fåes i flere "mærker") men jeg vil på det
kraftigste anbefale at købe en med håndbremse på ...

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 05-10-09 13:35

> [...]
>
> De er også fede de små løbecykler (Fåes i flere "mærker") men jeg vil på
> det kraftigste anbefale at købe en med håndbremse på ...
Sikkert ganske fornuftigt med bremser på - husker f.eks. barndommens leg med
sæbekassebiler i Veddinge Bakker. Nok de værste bakker du kan finde på
Sjælland - flere af vore ulykker var nok ikke sket hvis vi havde kunnet lave
ordentlige bremser

Men hvis du kan leve med er årgangsmodel, der sikkert ikke har ABS, kan
modellen da fås endnu billigere:
http://www.frankiesmccenter.dk/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=52&Itemid=127

Men jeg husker måske forkert af hvilken model, tråden oprindeligt handlede
om ? Eller er der større forskelle end ABS'en ?