hvorfor jeg ikke kan lide motorcyklister
Fra : Snuden

Dato : 03-10-09 03:05

Denne video illustrerer meget godt alle mine fordomme for motorcyklister.
Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
overholder færdselsloven....men det er under 9%

http://www.youtube.com/watch?v=B8fkd1eTQ7U&feature=fvw

Fra : S.B.

Dato : 03-10-09 07:24

"Snuden" <snudebørgen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
> overholder færdselsloven....men det er under 9%

Hvad laver du så på DFM?
en form for masokisme?

Søren

Fra : PMH

Dato : 03-10-09 07:34

"Snuden" <snudebørgen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
> overholder færdselsloven....men det er under 9%

Hvor har du det tal fra..??
Dokumenter venligst..

Når du nu er igang, så find lige samme procentdel af bilister.!!

PMH

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-10-09 08:40

On Sat, 3 Oct 2009 04:04:53 +0200, "Snuden" <snudebørgen@hotmail.com>
wrote:

Højt Ærede Snude.

>Denne video illustrerer meget godt alle mine fordomme for motorcyklister.
>Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
>overholder færdselsloven....men det er under 9%

Lige der ville du stikke tuden i en hvepserede.
Den filmstump stammer fra et af de mest berømte stykker vej i verden,
US rute 129 - The tail of the Dragon - http://www.tailofthedragon.com/
Den har samme tiltrækning på både biler og MC som Nüburgring, og
desværre samme uheldsstatistik -
http://www.tailofthedragon.com/dragon.html
The tail of the Dragon virker også som en magnet på biler, så hvis du
mener dem der lige skal have en tur på denne legendariske vej har en
skrue løs, så inkluder venligst "madkassepiloterne" i denne katagori.
Jeg kender ikke nogen der har været i nærheden og som ikke har kørt
turen

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Armand

Dato : 03-10-09 17:49

Steen Gruby skrev:

> Den filmstump stammer fra et af de mest berømte stykker vej i verden,
> US rute 129 - The tail of the Dragon...
> Jeg kender ikke nogen der har været i nærheden og som ikke har kørt
> turen

Jo du gør

--
Armand.
(der havde andre seriøse motorcykel-gøremål da han var på de kanter)

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-10-09 18:19

Armand skrev:

> Jo du gør

Men han kunne også bare tage sig lidt sammen!

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 03-10-09 19:32

J.C.Kløve skrev:

> Men han kunne også bare tage sig lidt sammen!

Lokaliteten er skrevet i bogen til næstgivne lejlighed!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 03-10-09 20:11

Armand skrev:

Forøvrigt et klassisk eksempel på en der får øje på trolden!

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-10-09 20:31

On Sat, 03 Oct 2009 21:11:02 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Forøvrigt et klassisk eksempel på en der får øje på trolden!

Så vidt jeg kan se gør han intet for at slippe for turen i botanikken,
så trolden har haft godt fat

Fra : Dennis Hansen

Dato : 04-10-09 15:25

Armand skrev Den. 03-10-2009 21:11:
> Armand skrev:
> Forøvrigt et klassisk eksempel på en der får øje på trolden!

Hvad er det lige det betyder?
Kan man ikke lade være at kigge på den, og så kører man ligeud eller hur?

Dennis Hansen

Fra : Steen Gruby

Dato : 04-10-09 15:55

On Sun, 04 Oct 2009 16:24:44 +0200, Dennis Hansen <blah@notme.invalid>
wrote:

Hej Dennis.

>Hvad er det lige det betyder?
>Kan man ikke lade være at kigge på den, og så kører man ligeud eller hur?

Det er en gammel DFM talemåde.
Som Hekto ganske rigtigt skriver havner du der hvor blikket er rettet,
og hvis du ikke formår at få flyttet fokus er du på vej ud i
botanikken..
Det er så blevet til at i hvert sving sidder en lille trold, og hvis
du først får øjenkontakt med den får du blå mærker

Fra : Dennis Hansen

Dato : 04-10-09 16:34

Steen Gruby skrev Den. 04-10-2009 16:54:
Hej,

> [...]
> Det er så blevet til at i hvert sving sidder en lille trold, og hvis
> du først får øjenkontakt med den får du blå mærker

Haha tak for forklaringen, det giver god mening

Dennis Hansen

Fra : N/A

Dato : 04-10-09 17:55

Fra : N/A

Dato : 04-10-09 17:55

Fra : Steen Gruby

Dato : 03-10-09 20:29

On Sat, 03 Oct 2009 18:49:15 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Jo du gør

ØV, det er surt.
Den må du tage næste gang.
Min kollega er HD ramt, og turen på Dragons Tail skulle naturligvis
køres på sådan et apparat - Til al overflod to gange
Han snakker stadig om den tur.
Jeg havde valgt noget der både kunne styre og bremse når jeg nu skulle
leje mig fra det.

Fra : N/A

Dato : 04-10-09 17:55

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-10-09 09:07

Armand wrote on 03-10-2009 :

> Jo du gør

Man kommer da ikke derover i nærheden af, uden at køre der????
Jeg gjorde i hvert fald ikke!

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : Armand

Dato : 05-10-09 11:16

Michael Vilhelmsen skrev:

> Man kommer da ikke derover i nærheden af, uden at køre der????
> Jeg gjorde i hvert fald ikke!

Da jeg var på de kanter var hele min opmærksomhed rettet på at jeg
skulle på et to-dages RR-kursus ved den gamle champ, Kevin Schwantz, men
da vi checkede ind på motellet i Gainesville ca. 50 km fra banen
kommenterede den unge hotel-klerk alt mit medbragte køregrej med
spørgsmålet om jeg skulle op at køre på "the tail" - og dér stod jeg og
vidste med ét at ferien alligevel ikke var planlagt helt i bund

Under vores ophold faldt jeg forøvrigt over en artikel om et lignende
stræk á "blue ridge parkway", der ligger kort vest for Washington.
På hjemmesiden for området (á nationalpark) er dder en rutebeskrivelse
at finde, startende med 0-mile standeren og sluttende med 412-mile
standeren - Lyder også som en god lille tur

--
Armand.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 05-10-09 13:16

It happens that Armand formulated :

> [...]
> På hjemmesiden for området (á nationalpark) er dder en rutebeskrivelse at finde, startende med 0-mile standeren og sluttende med 412-mile standeren - Lyder også som en god lille tur

Synd du ikke fik det med.
Det er et underholdende stræk at køre på.
Selvom Electric Glide'en med en passager på ikke lige var det optimale valg til den rute.
Ville hellere have gjort turen på min v-strom.

Vi tilbragte 3 dage i "the smokeys"

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Michael Vilhelmsen

Fra : flopper

Dato : 03-10-09 09:17

"Snuden" <snudebørgen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
> overholder færdselsloven....men det er under 9%

Skal vi lige overveje hvem der opfører sig som den største idiot her ?
Motorcyklisten som kører over evne ?
Bilisten som tilsyneladende kun er interesseret i at filme episoden, og
_ikke_ komme til hjælp ?
Svaret er op til den enkelte, men måske en overvejelse værd !

--

Flopper

Fra : Jon&Ann-Rikka

Dato : 03-10-09 09:28

> [...]
> Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
> overholder færdselsloven....men det er under 9%

Det her er vist en "Troll".

Mage til useriøst og udokumenteret makværk af skriverier er sjældent set.

--
MVH
Ann-Rikka & Jon Søgaard

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 03-10-09 09:48

Jon&Ann-Rikka skrev:

> Det her er vist en "Troll".

Dét må man da håbe for ham
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Søren Larsen

Dato : 03-10-09 09:30

> [...]
> Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
> overholder færdselsloven....men det er under 9%

"Its normal... This is the place where agricultural machinery is working at
its best!"

LOL

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 03-10-09 09:32

Snuden skrev:
> [...]
> motorcyklister. Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene
> kører fornuftigt og overholder færdselsloven....men det er under 9%

Det klip er så gammelt og voldknæppet som noget

kom nu med noget seriøst

og vil du trolle så vær dog original, eller fis et andet sted hen :-/

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Ole Hansen

Dato : 03-10-09 09:42

Snuden wrote:
> Denne video illustrerer meget godt alle mine fordomme for
> motorcyklister. Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene
> kører fornuftigt og overholder færdselsloven....men det er under 9%

Mon ikke du skulle smutte i en anden gruppe med den holdning?

> http://www.youtube.com/watch?v=B8fkd1eTQ7U&feature=fvw

Det er svært at ændre retning på så'en færge

--
Ole Hansen

Fra : Kent Nielsen

Dato : 03-10-09 11:27

"Ole Hansen" <moped@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Det er svært at ændre retning på så'en færge

Kapajnerne ser heller ikke voldsomt agile ud...

Kent Nielsen

Fra : Hekto

Dato : 03-10-09 03:40

On 3 Okt., 10:47, "Hans Paulin \(6310\)" <m...@privacy.net> wrote:

> Dét må man da håbe for ham
> --
>   Med venlig hilsen
>           Hanswww.zofiaoghans.dk

Hmmmm .... hvad laver bilisten egentlig? Ligger han og triller rundt
inde i vejsiden for at finde en parkeringsplads???

Han fremtvinger jo næsten en overhaling ... og er heller ikke meget
for at hjælpe et trafikoffer. Det klip kan vist ikke tages til indtægt
for andet end at bilisten opfører sig uanstændingt og føreren af
motorcyklen burde have været på Mestersvinger eller sådan noget
lignende.

--
/Hekto

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-10-09 11:25

> Hmmmm .... hvad laver bilisten egentlig? Ligger han og triller rundt
> inde i vejsiden for at finde en parkeringsplads???

Det minder om en pensionist på søndagstur med det tempo han har på...

> og er heller ikke meget for
> at hjælpe et trafikoffer.

Nja.. der er jo venner nok til at hjælpe ham. Du ved "for mange kokke...".

Fra : Rene Joergensen

Dato : 03-10-09 12:57

> [...]

> Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
> overholder færdselsloven....men det er under 9%

--------------------------
/| /| | |
||__|| | Please don't |
/ O O\__ feed |
/ \ the trolls |
/ \ \ |
/ _ \ \ ----------------------
/ |\____\ \ ||
/ | | | |\____/ ||
/ \|_|_|/ | __||
/ / \ |____| ||
/ | | /| | --|
| | |// |____ --|
* _ | |_|_|_| | \-/
*-- _--\ _ \ // |
/ _ \\ _ // | /
* / \_ /- | - | |
* ___ c_c_c_C/ \C_c_c_c____________

--
-René

Fra : Hekto

Dato : 04-10-09 08:45

On 4 Okt., 16:24, Dennis Hansen <b...@notme.invalid> wrote:

> Hvad er det lige det betyder?
> Kan man ikke lade være at kigge på den, og så kører man ligeud eller hur?

> [...]

Du styrer jo derhen hvor du har blikket rettet. Får man øje på trollen
= den venstre vejside/grøft i svinget som man absolut ikke vil køre
køre i, og man ikke får blikket rettet i køreretningen i en fart ...
så vil man uværgerligt havne i den.

--
/Hekto

Fra : oz3bto

Dato : 04-10-09 16:23

> [...]
> Jeg ved godt, at en meget lille procentdel af mc`erene kører fornuftigt og
> overholder færdselsloven....men det er under 9%

En farlig påstand at komme med i denne gruppe .. forbered dig på at blive
halshugget

Fra : Hekto

Dato : 04-10-09 09:31

On 4 Okt., 16:54, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> [...]
> Det er så blevet til at i hvert sving sidder en lille trold, og hvis
> du først får øjenkontakt med den får du blå mærker

- og fint illustreret:

http://4.bp.blogspot.com/_7_91IQIF4-c/SevpAnyomxI/AAAAAAAAC-8/9eN_OsGuubk/s400/JBT-07.jpg

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 04-10-09 17:55

> - og fint illustreret:
>
> http://4.bp.blogspot.com/_7_91IQIF4-c/SevpAnyomxI/AAAAAAAAC-8/9eN_OsGuubk/s400/JBT-07.jpg

LOL

Det skal jeg love for

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 04-10-09 20:43

J.C.Kløve skrev:

> LOL
> Det skal jeg love for

Men ufornuftigt at publicere - Nu begynder folk jo først at kigge efter
trolden når Joe bar her har visualiseret dens udseende!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 05-10-09 20:28

> [...]

> Men ufornuftigt at publicere - Nu begynder folk jo først at kigge efter
> trolden når Joe bar her har visualiseret dens udseende!

Jeg så hende ikke da jeg ledte efter hende under nogle grantræer på
djursland for en uges tid siden ...

--
/A
PS Tror den er med på listen over tilt. Kan vist koges ned til at køre for

Fra : Armand

Dato : 06-10-09 00:16

Anders Majland skrev:

> Jeg så hende ikke da jeg ledte efter hende under nogle grantræer på
> djursland for en uges tid siden ...
>
> PS Tror den er med på listen over tilt. Kan vist koges ned til at køre
> for stærkt efter forholdene og egne evner

- - - Imens man kigger efter en nedringet trold

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 06-10-09 09:10

> - - - Imens man kigger efter en nedringet trold

Njae - det var først da jeg lå ude i botanikken jeg havde tid til at kigge
efter hende.... I modsætning til harley køreren forlod jeg ikke vejen på
hjulene men forsøgte at komme rundt. Måske jeg kunne have reddet den ved at
slippe bremserne lidt før og havde givet noget mere gas. For jeg er ret
sikker på at det var forhjulet der slap gruset først. Ihvertfald var det
vandret på højre side jeg forlod vejen, for derefter lige at blive vippet
rundt på venstre side da jeg ramte rabetten. "Sjovt nok" var det på venste
side af forhjulet at jeg fik banket en masse jord ind mellem dæk og fælg....
Må være sket da jeg og cyklen vendte rundt fra højre til venste side at jeg
havde været ved at vride dækket af fælgen. (Forgaflen havde kun vredet sig i
broen og kunne bare løsnes og drejes på plads, og forfælgen slår sig kun et
par mm så billigt sluppet)

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-10-09 22:00

On Sun, 04 Oct 2009 21:42:39 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

Hej Armand.

>Men ufornuftigt at publicere - Nu begynder folk jo først at kigge efter
>trolden når Joe bar her har visualiseret dens udseende!

Tjaeh måske - Men nu har vi da fået sat køn på trolden.
Female naturligvis - Hvem ville ellers lokke os af vejen )

Fra : N/A

Dato : 04-10-09 17:55

Fra : SnipSnapSnude

Dato : 04-10-09 22:02

det er gensidigt

Fra : Richard

Dato : 08-10-09 10:59

Hej Steen,

Bundet til sengen en af de forhaabentlig sidste dage i et laengere
influenzaforloeb vil jeg da lige hakke et par kommentarer ind til
denne traad

On 3 Okt., 21:28, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:
> Min kollega er HD ramt, og turen på Dragons Tail skulle naturligvis
> køres på sådan et apparat - Til al overflod to gange
> Han snakker stadig om den tur.

Og kan maaske endda maerke den i koblingshaanden endnu? Det viste klip
er fra den mere aabne del - hvor haarnaalesvingene er taettest, ligner
Tail of the Dragon paa US129 mere en gokartbane paa 18 km anlagt i
kuperet terraen

Den H-D-koerers taabelige overhaling goer mig sur af to grunde:
- generelt burde han (hun?) have sat tid af til at holde ind til siden
5 min og vente paa fri bane; ingen grund til at forcere koerslen for
at faa en god oplevelse IMHO
- personligt har jeg paa andre snoede veje med dobbelt optrukne
midterlinier oplevet en flok H-D-koerere fylde hele vejen uden at give
plads til forbikoersel, uanset de koerte 5-10 miles langsommere end
tilladt.

Naar det er sagt, havde jeg flere gode opevelser med H-D-koerere, men
de er jo ogsaa i overtal over there og daekker derfor en bredere
sammensat gruppe end herhjemme, hvor de mest holdeer sig til hinanden
IMHO.

> Jeg havde valgt noget der både kunne styre og bremse når jeg nu skulle
> leje mig fra det.

Rigtig god idé, og der er indtil flere muligheder i omraadet, fx
Thunder Mountain General Store <http://www.thundermountainnc.com/
store.html> der ligger faa miles sydligere i udkanten af Robbinsville,
NC, paa vej ind fra den endnu bedre koerevej Cherohala Skyway. Eller
indimellem hos Tellico Motorcycle Outfitters <http://
www.tellicomoto.com> i Tellico Plains, TC, i den vestlige ende af
samme aldeles fede, staerkt vanedannende 86 km lange bjergvej. Begge
steder udlejer de (gade-)enduroer, for der er ogsaa mange gode off
road-stier og grusveje i omraadet. Og til en tur ad Tail of the Dragon
er en klr650 sikkert mere sjov end en H-D

Du maa goere dig en tur til omraadet en dag, der er meget at komme
efter

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 08-10-09 21:44

On Thu, 8 Oct 2009 09:59:24 -0700 (PDT), Richard
<rpaderichard@netscape.net> wrote:

Hej Richard.

>Bundet til sengen en af de forhaabentlig sidste dage i et laengere
>influenzaforloeb vil jeg da lige hakke et par kommentarer ind til
>denne traad

Den havde jeg for 3 uger siden, og den sendte mig helt ned i 10 dage.
Jeg håber du kommer ud af den uden at være alt for træt

> [...]
>er fra den mere aabne del - hvor haarnaalesvingene er taettest, ligner
>Tail of the Dragon paa US129 mere en gokartbane paa 18 km anlagt i

Han er nu ikke mere medtaget end at hvis med siger "Dragen" ryger
mundvigene op til ørene og stemmen siger: "Jeg er klar"

> [...]
>- generelt burde han (hun?) have sat tid af til at holde ind til siden
>5 min og vente paa fri bane; ingen grund til at forcere koerslen for

Man skal aldrig udfordre sig selv til mere end egen kunnen kan
honorere.
Det er dumt at overskride spærrelinier, specielt hvis svinget er
uoverskueligt og terrainet skråner skarpt ned på vejens ene side og
stiger lige så brat på den anden.
"Hvis man ikke kan flygte nogen steder hen skal man ikke starte en
krig på et uoverskueligt grundlag".

>Du maa goere dig en tur til omraadet en dag, der er meget at komme
>efter

MC turen havde jeg såmænd ikke noget imod, men jeg har den opfattelse
at jeg har været det i både Øst, Vest, Nord og Syd jeg kan bære, så
jeg bliver i Nordeuropa fremover

Fra : Richard

Dato : 08-10-09 12:44

On 5 Okt., 12:16, Armand <arm...@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> [...]
> spørgsmålet om jeg skulle op at køre på "the tail" - og dér stod jeg og
> vidste med ét at ferien alligevel ikke var planlagt helt i bund

He. nej, men man maa prioritere, ikke? Her er et par tip til din
naeste tur derover:

- Cherohala Skyway, TN143 mellem Robbinsville, NC, og Tellico Plains,
TN, vil med dine preferencer for fart og sving give dig en stoerre
oplevelse

- I40 gennem Great Smokey National Park (mellem Asheville, NC, og
Knoxville, TN) - det kurverige stykke er saa fjernt fra en snorlige
Interstate, det er heller ikke langt fra Tail of the Dragon. Og du kan
koere 70 mph helt legalt og alligevel nyde kurverne

- evt. Great Smokey Mountain Parkway fra I40 mod Gatlinburg, TN, og
US441 tilbage gennem nationalparken mod Cherokee, NC, og videre mod
Robbinsville.

Til overnaning kan jeg anbefale Hunt's Lodge Motorcycle Campground,
Tellico Plains, TN <http://huntslodge.com> - direkte paa den
udmaerkede TN68, der ligesom Cherohala Skyway foerer dig fra Tellico
Plains mod Robbinsville, NC, hvor den ender taet paa Tail of the
Dragon (og ligesom US129 ogsaa foere videre mod GA, hvor du maaske
ogsaa kommer fra naeste gang). Vaertsparret koerer selv mc - Honda
VF500F, VF750C, ST1100, det maa du altsaa leve med - og isaer Jack
Hunt kender omraadet som sin egen bukselomme og tager gerne selv med
ud paa mc og viser frem, naar han har tid. Hans standardsvar paa
spoergsmaal om gode koereveje i omraadet er ioevrigt: "Just spin the
bottle and drive that direction". Der er rigtig mange gode veje i
omraadet, ogsaa syd og oest for de naevnte...

> [...]
> at finde, startende med 0-mile standeren og sluttende med 412-mile
> standeren - Lyder også som en god lille tur

....faktisk ender Blue Ridge Parkway (BRP) i turistfaelden Cherokee,
NC, lidt nordoest for Robbinsville <http://www.blueridgeparkway.org>.
Den nordlige forlaengelse paa 105 miles oppe paa hoejde med Washington
DC hedder egentlig Skyline Drive og er betalingsvej - det koster vist
5-10$ for en mc at gennemkoere den - og hastighedsgraensen er endnu
lavere, 35 mph svjh. BRP starter nede vest for Charlottesville, VA,
hvor I64 skaerer Blue Ridge Mountains og ind i det sagnomspundne
Shenandoah Valley og loeber i alt 469 miles i gennem stadig taettere
kurver og stoerre hoejder, jo laengere sydpaa, man kommer. Den
sydligste halvdel vil du derfor sikkert saette mest pris paa, saa et
svip op til fx Boone, NC, og tilbage naeste dag vil give et godt
indtryk og fine svingforloeb - det laengste snorlige straek vil
sikkert vaere de 1-2 km tilkoersel fra hovedvejen ved Cherokee. Der
ligger ogsaa en mc-camping site et sted deroppe, husker ikke lige
navnet.

Til et fuldt gennemloeb af BRP og evt Skyline Drive er to
overnatninger ikke for mange, for ofte er sektioner af vejen lukket
pga stenskred - erstattet med tydeligt afmaerkede omkoerselsveje - og
ioevrigt er der flere interessante tematiserede museer at stoppe ved.
Benzinstationer findes ikke, men du skal helt sikkert af BRP et par
gange pga stenskred, og ellers er det let at planlaegge i forvejen.
Lidt vest for BRP loeber I81, saa du kan altid koere derud 'on the
slap to make time', som de siger. Nogle steder loeber alm. veje klos
op ad BRP, og andre steder bruges den som aflastningsvej til stoerre
byer, isaer i myldretiden og mest oppe i VA. Koersel paa ugedagene og
uden for de nationale fridage giver dig mindst trafik, men under alle
omstaendigheder er du fri for last- og varevogne, saa autocampere er
de stoerste koeretoejer, du moeder, men de kan jo ogsaa vaere store
derovre

Go for it, Armand

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Richard

Dato : 10-10-09 04:23

On 8 Okt., 22:43, Steen Gruby <oz...@virker.ikke> wrote:

> Den havde jeg for 3 uger siden, og den sendte mig helt ned i 10 dage.
> Jeg håber du kommer ud af den uden at være alt for træt

Nådigt sluppet for dig, men i det mindste ser den ud til at lette nu.
Og overgangen bliver helt sikkert blid og inden døre, for vejret
lægger ikke op til udendørs aktivitet i dag. Ærgerligt at passe sidste
weekend og i går med det fine kørevejr, håber det kan indhentes i de
kommende weekender..

> Han er nu ikke mere medtaget end at hvis med siger "Dragen" ryger
> mundvigene op til ørene og stemmen siger: "Jeg er klar"

Nå så har han ikke haft så store men, som jeg havde færste gang;
tredie gang gik det også bedre, men den nærliggende Cherohala Skyway
er altså en større oplevelse, uanset mc vil jeg mene. Det må du hviske
ham i øret, hvis han ikke nåede den sidst, http://www.cherohala.org

> Det er dumt at overskride spærrelinier, specielt hvis svinget er
> uoverskueligt og terrainet skråner skarpt ned på vejens ene side og
> stiger lige så brat på den anden.

Desværre så jeg det rigtig tit derovre, oftere end her. Respekten for
dem er tydeligvis lavere en her, og ofte skete overskridelsen da også
på steder, hvor vejens forløb var så ret og oversigten så god, at
liniemaleren burde have løftet kosten,. Hvis det altså var af den
grund, linierne blev malet. Svjh fra en tråd om samme på en amerikansk
mailing-liste er der en eller to stater, hvor man gerne må overskride
linierne i flere situationer end vi må her hjemme. Også af den grund
bør man i forvejen undersøge reglerne i de delstater, man besøger. Så
er man da forberedt på, hvordan andre kan finde på at opføre sig

> MC turen havde jeg såmænd ikke noget imod, men jeg har den opfattelse
> at jeg har været det i både Øst, Vest, Nord og Syd jeg kan bære, så
> jeg bliver i Nordeuropa fremover

Det er da et standpunkt og der er da heldigvis også mange gode steder
at køre her i Nordeuropa. Turen i østkystbjergen i USA skærpede da
også min interesse for de forskellige bjergområder her, så måske det
lykkes en dag at opleve dem på to hjul...

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-10-09 13:16

On Sat, 10 Oct 2009 03:23:07 -0700 (PDT), Richard
> [...]

>lægger ikke op til udendørs aktivitet i dag. Ærgerligt at passe sidste
>weekend og i går med det fine kørevejr, håber det kan indhentes i de

Jeg kom vist til at skrive "rask" lidt for hastigt.
Der er tilstødt en enkelt komplikation der har sendt mig på en
antibiotika kur af de større - Så nu er jeg sgu' træt

> [...]
>tredie gang gik det også bedre, men den nærliggende Cherohala Skyway
>er altså en større oplevelse, uanset mc vil jeg mene. Det må du hviske

Det ska' jeg nok.
Min kollega har et udpræget rejse og oplevelses gen, så han vender
helt sikkert tilbage til US igen.

> [...]
>bør man i forvejen undersøge reglerne i de delstater, man besøger. Så
>er man da forberedt på, hvordan andre kan finde på at opføre sig

Se det er netop læren om unødvendige eller uforståelige love.
Lovgiverne strør om sig med dem, og fatter ikke een meter af
befolkningens opfattelse af dem.
Når de så går galt står de samme lovgivere og hælder vand ud af ørene
om at få højere straffe elle ander represalier for at overtræde ders
egen lov, i stedet for at kigge lidt på betimeligheden af deres
kreation.

> [...]
>også min interesse for de forskellige bjergområder her, så måske det
>lykkes en dag at opleve dem på to hjul...

Jeg har arbejdet i US, Rusland, Tyrkiet, Grønland og Færøerne for at
nævne yderpunkterne, og faktisk temmelig mange lande mellem dem og
Danmark.
Ingen af de lande ud over England og Tyskland har sagt mig så meget at
jeg er kommet tilbage som turist, snarere tværdimod
Jeg har været tilbage i Frankrig som turist, men det var udelukkende
fordi Lise var ved at brække armen på mig under "overtalelsen"