MS Windows
briani 27239
XP og Win7, Kan ikke vælge !
Fra : John T.

Dato : 01-10-09 22:06

Hej
Jeg har 2 diske,
Disk 1-XP
Disk 2- Win7
Jeg har tidlige ved opstart kunne vælge hvilken jeg ville køre,
men nu har jeg lige måtte geninstallere Win7 og for at være
sikker på at jeg ikke slettede XP, så knappede jeg disk 1 fra.
NU:
Når jeg starter op får jeg ikke valget mellem XP og 7,en
den starter op i 7 og jeg kan kun få XP til at køre hvis jeg knapper
7,en fra.
Løsning modtages med TAK !
Hilsen John

Fra : Hans Houmøller

Dato : 01-10-09 22:40

John T. skrev:
> [...]
> Når jeg starter op får jeg ikke valget mellem XP og 7,en
> den starter op i 7 og jeg kan kun få XP til at køre hvis jeg knapper

Kan du ikke vælge en af funktionstasterne (F11?) under opstart og der få
valget mellem dine 2 diske?

Hans

Fra : John T.

Dato : 02-10-09 07:26

> Kan du ikke vælge en af funktionstasterne (F11?) under opstart og der få
> valget mellem dine 2 diske?
>
> Hans
Det prøver jeg-tak.
Før standsede den under boot og der stod:
Tidligere version af Windows
(Ny linie) Windows 7 og her i højre side talte den ned fra 30 sek.
og kunne inden for den tid vælge hvilken version man ville køre.
John

Fra : John T.

Dato : 02-10-09 12:24

"John T." <eenfyr@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
Det kunne jeg ikke, disken var slettet ???????
Havde heldigvis nogle Back-up, så den er genetableret.
Og nu har jeg fået muligheden til at vælge tilbage.
Hilsen og god Week-End.
John

Fra : -= bgn =-

Dato : 03-10-09 18:27

"John T." <eenfyr@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Havde heldigvis nogle Back-up, så den er genetableret.
> Og nu har jeg fået muligheden til at vælge tilbage.

Win7 laver jo ikke dual-boot når der ikke er en anden disk den kan se.

Fra : John T.

Dato : 04-10-09 13:32

> Win7 laver jo ikke dual-boot når der ikke er en anden disk den kan se.

Tænk engang, er det rigtigt ?
Det er slet ikke gået op for mig !
(Før jeg opdagede at der ikke var nogen XP)
Hilsen John