Kåldolmere
Fra : Ukendt

Dato : 30-09-09 09:59

Nu er det heldigvis blevet efterår, så man igen kan tillade sig at spise
"mormormad".

Jeg sad derfor og bladrede i en lidt ældre kogebog - for at samle
inspiration, forstås.
Der er jo meget herligt mad -

Tilfældigvis kom jeg til at læse en opskrift på kåldolmere.
I den tillaves dolmerne som vanligt med en fasr i hvidkål - men derefter
vendes de i krydret mel og steges - vand tilsættes og de koger møre..

Jeg må tilstå, at jeg gerne laver dem, hvorefter jeg stabler en grydefuld op
og koger møre - og derefter steger jeg dem.

Hvad gør I?

(I opskriften foreslås det forresten at foruden farsen også at lægge en
skefuld risgrød! Det må prøves en dag.)

Fra : Ole Christiansen

Dato : 01-10-09 07:09

"Firstname Lastname" <None> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad gør I?
>
> (I opskriften foreslås det forresten at foruden farsen også at lægge en

De skal brunes først, derefter koges.

Mvh Ole