Iphone programmer
Fra : Kim

Dato : 10-09-09 19:57

Jeg overvejer en Iphone til afløsning af min HTC Touch Diamond,
som er for sløv i respons-tiden, synes jeg....

MEN jeg har hørt at man ikke selv kan installere programmer på
den, men er tvunget til at gå via deres AppStore (hedder det vist..),
er det korrekt ?
Ville HTC Hero være et bedre valg ?
Hvad den skal bruges til ? Telefon, kalender, leg, blær og musik.
Mvh, Kim

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 10-09-09 21:22

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er det korrekt ?
> Ville HTC Hero være et bedre valg ?
> Hvad den skal bruges til ? Telefon, kalender, leg, blær og musik.

Normalt er Iphone begrænset til at skulle hente sine programmer på Itunes,
men du kan jailbreake Iphonen.
Dermed får du adgang til en kæmpeverden af software i alverdens
afskygninger, om du ikke kan finde nok i App-storen.

http://iphone.vildmedmac.dk/?p=2932

Jeg har så ikke fundet det nødvendigt endnu at jailbreake min Iphone 3G.

Har lige siddet og moret mig med at se min egen AVI-film konverteret til Mp4
og uploadet trådløs til Iphonen.
Kører perfekt i Video Safe komplet med lyd og det hele. og jeg har lige
brugt Iphonen med Air Mouse Pro til at fjernstyre min laptop med en
projektor - Virker kanon

Jeg er blevet omvendt til Iphone og ser mig ikke tilbage

Her er vist en god start på et nyt liv med en Iphone:
http://iphone.vildmedmac.dk/?page_id=251

God fornøjelse!

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kim

Dato : 10-09-09 23:12

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

[KLIP]

> Her er vist en god start på et nyt liv med en Iphone:
> http://iphone.vildmedmac.dk/?page_id=251
>>
> God fornøjelse!

Tak Jesper...
Har prøvet at kigge lidt på App store, men kan man ikke browse
de programmer man kan få til Iphone, og se hvad de koster ?
Jeg tænker specifikt på navigation m.m., men osse andre
programmer.

Mvh, Kim

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-09-09 11:11

> [...]
> de programmer man kan få til Iphone, og se hvad de koster ?
> Jeg tænker specifikt på navigation m.m., men osse andre

Hmm, jeg har aldrig brug andet end Iphonen til at browse i App-storen med.
Her kan man browse både i kategorier, featured, og mest populære, plus at du
kan søge på navn eller funktion via søgefunktionen.
Der er rigtigt mange freewareprogrammer på apstore, og du skal søge særskilt
på freeware.
Priserne på betalings app's er typisk 6 eller 12 kr. enkelte er dyrere. Den
dyreste, jeg har, er Politikens Dansk-Engelsk ordbog til 48 kr. Derudover
har jeg et program, der hedder air sharing, der gør Iphonen til en WiFi
forbundet memorystick til 30 kr og Air Mouse Pro til 18 kr. Resten af mine
tilkøbte programmer har enten kostet 6 eller 12 kr., men de allerfleste er
freeware.
Det dyreste, jeg har set indtil nu, er Navigons GPSsoftware til 749 kr, men
så erstatter den også en dyr standalone GPS komplet med laneassist og hvad
har vi.

På Appstoren er der også reviews af de enkelte programmer. og når du går ind
i dem, prioriteres de danske reviews automatisk, så du ikke skal bladre
gennem spanske og italienske anmeldelser først, for at finde noget du kan
læse.

Det fungerer fuldstændigt problemløst.

De programmer, jeg har mest fornøjelse af selv, er følgende i prioriteret
rækkefølge:

søgefunktionen i Iphonen - man behøver ikke længere huske navne - det er nok
at huske relationen til personerne, og så kan man aligevel finde dem i
kartoteket

Den indbyggede kalender - er sat op til at pushe sammen med Google G-mail
kalenderen på PC'en via Microsoft Exchance - virker kanon - alle
indføreinger i kalenderen på min Iphone kommer automatisk på Gmail
kalenderen og vise versa. Det er freeware hele vejen.

Notesblokken er indbygget fra starten. Bruger den meget i mit job som
halinspektør

Lommeregneren er glimragende og bruges ofte og tit - læg telefonen ned og
den blir til en scientific lommeregner

Wififofum - Wififinder ret effektiv til at finde hotspots og åbne net.

Vejrudsigten - indbygget herlig funktion med lokal vejrudsigt.

Google Earth - Bruger det faktisk jævnligt i relation til mit arbejde af en
eller anden grund. - freeware

Krak.dk - ret smart app. til at finde tlfnumre, vej mm. - freeware

Video Safe - Program til at overføre video og billeder trådløst fra PC til
Iphone og til vise dem på Iphonen med.
Bruger det i egenskab af formand for en forening til at vise
præsentationsmateriale med.

MyLite - lommelygteprogram - meget nyttigt, når man står og roder med nøgler
på en mørk p-plads og lign. Gir godt med lys og blir ved så længe det er
nødvendigt eller strøm på telefonen. - freeware

Facebook-app. - freeware

Politikens dansk-engelsk ordbog. Herlig ting lige at ha på sig.

BusTogMetro - Genialt program, der skaffer dig køreplaner ovealt i Danmark,
finder din position og fortæller dig, hvor de nærmeste
stationer/stoppesteder er, og finder aktuelle køreplaner frem til dig.

Shazam - Virker som Sony-Ecricsson's track-ID : bare meget smartere med
links til itunes, link til youtube videoer,, discografier og bibliografier
mm. - Freeware

TVGuidePlus: komplet tvprogram på Iphonen - Ret suverænt for TV-narkomanen

Air Mouse Pro: forvandler Iphonen til en pegepind, eller joypad, der styrer
en pc. Genialt til præsentationer med projektor.

AZZ Pro Conversions: konverterer alt til alt andet. penge, måleenheder mm.

Wikipedia - Direkte adgang til Wikipedia med et specielt app. - freeware

F(x) Mathematics - formelsamling lige ved hånden. - Freeware

Locations: et GPS logger program til mit fotografi - så man kan lægge
koordinater ind i EXIFfilen på billederne.

Photobuddy - hygsomt program til fotoenthusiasten.

Lockbox - freewareprogram til alle dine passwords og pinkoder. .- freeware

Skype - Det virker faktisk ret godt! - freeware

IM+ Lite Freeware - Messenger, ICQ mf. virker i dette program. Freeware

Derudover er der helt uundværlige programmer som:

Ibomber - hylemorsomt spil, hvor det gælder at bombe fjenden sønder og
sammen fra et fly.

tap tap revenge - en form for guitarhero på Iphone

Skyworks Ping Pong: forbandet svært men flot ping pong spil.

Backgrounds - Find nye baggrunde til skærmen - freeware

Acceleroto Airhockey - sjovt og fungerer som doubleplayer

Glaurung skakspil - Pissetræls - Jeg får altid læsterlige klø

Farthoven - ren hygge Spil klaver med 35 forskellige tarmlyde

Fart for free: Ren råhygge Freeware!

Carpenter: fiks lille app. med vaterpas, målebånd, lodmåler mm.

Ibeer: freeware kun for sjov - Mangler du noget at skåle med, så klarer det
her app lige sagen i en håndvending

Men for at du ikke skal tro, at jeg er helt blæst ren i hjernen af Apple, så
får du lige min sidste lille horrorhistorie:

I aftes ville jeg lige opdatere Iphonen til siste nye firmware vers. 3.1 fra
3.01. Henter den nye Itunes vers. 9.0, installerer og sætter den så igang
med at opdatere telefonen. Midt i installationen opstår der fejl, og og
Itunes melder om fejl (13). Jeg forsøger gentagne gange at gendanne
telefonen med Itunes med samme resultat hver gang. Efter 4. forsøg holder
telefonen helt op med at kommunikere med PC'en :oO Ohh skræk!
Den lyser bare med Apple logoet og vil absolut ingenting. Kan end ikke
slukkes. (Man kan ikke pille batteriet fra i en Iphone) Jeg bestemmer mig
for at køre ind til Telia og klage min nød her til morgen.
Da jeg står op, finder jeg Iphonen slukket - mangel på strøm.
Jeg gir den lige en chance til for at klare skærene, inden jeg drøner ind og
hyler op om lorteopdateringer.
Minsanten om ikke den arter sig og gennemfører opdateringen perfekt og
gendanner alt på telefonen.
Dog må jeg lige gendanne min spilleliste i Itunes og uploade den til
telefonen igen for at få al min musik på Iphonen. Så nu kører det igen, men
hold da kæft hvor træls en nat.
Man blir fuldstændig afhængig af sådan en Iphone, og når det ikke virker, er
man ved at skide en sprællemand.
Godt der er backup på PC'en via Itunes.
Ellers havde jeg flået et hul i kroppen på Steve Jobs og skidt på hans nye
lever

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kim

Dato : 11-09-09 11:21

> Det dyreste, jeg har set indtil nu, er Navigons GPSsoftware til 749 kr,
> men så erstatter den også en dyr standalone GPS komplet med laneassist og
> hvad har vi.

Hmm... Der ville jeg nok vælge Copilot Live 8 fra Alk. Men véd ikke hvad
den koster. Den bliver rost meget til Windows Mobile, og jeg ville faktisk
købe den, men venter lige og ser om jeg skifter til Iphone...

Mvh, Kim

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 11-09-09 11:50

> [...]
> den koster. Den bliver rost meget til Windows Mobile, og jeg ville faktisk
> købe den, men venter lige og ser om jeg skifter til Iphone...

Der er også Tomtom Western med Europa til samme pris og Tomtom nordic til
529 kr.

Har ikke undersøgt, om der findes andre GPStjenester, da jeg allerede har en
Garmin stanalone GPS.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Kim

Dato : 11-09-09 14:34

> [...]
> 529 kr.
>
> Har ikke undersøgt, om der findes andre GPStjenester, da jeg allerede har

Copilot Nordic koster kun £26 til Windows mobile :)
http://www.alk.eu.com/buynow/cart.asp?Action=AddItem&SKU=CP8-DIG-SCAN-WEB&CurrencyTypeID=2&language=English

Ville godt vide om prisniveauet er det samme til Iphone..

Mvh, Kim

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-09 23:31

"Kim" <No@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Ville godt vide om prisniveauet er det samme til Iphone..

Tjekkede lige.
Copilot live findes til Iphone, men kun i europa versionen til 599 kr.
Dvs. der er flere andre, men ikke incl Danmark.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Pico

Dato : 12-09-09 14:30

Frodo Nifinger wrote:
> "Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Der er også Tomtom Western med Europa til samme pris og Tomtom nordic
> til 529 kr.

Jeg har Navigon Europa på iPhonen, købte da den lige var kommet frem og var
på tilbud, mener det var 588 kr. Det er et helt kanon program der virker
perfekt efter nin mening. Var rundt i mellemeuropa i sommer og det virker
fint, utroligt der kan være så mange kort på godt 1 GB. Har så købt en
holder og lader i England til omregnet 128 kr. så jeg bruger den som normal
GPS i vinduet.
Der er også kommet en nordisk udgave af Navigon til en billigere penge har
jeg set.

--
MVH
Pico

Fra : DK

Dato : 11-09-09 05:23

On Thu, 10 Sep 2009 20:56:56 +0200, "Kim" <No@mail.dk> wrote:

>Jeg overvejer en Iphone til afløsning af min HTC Touch Diamond,
>som er for sløv i respons-tiden, synes jeg....

Har taget samme tur, og ikke fortrudt et sekund.

>MEN jeg har hørt at man ikke selv kan installere programmer på
>den, men er tvunget til at gå via deres AppStore (hedder det vist..),
>er det korrekt ?

Det har jeg ikke set som et problem. Tværtimod. Installation af
programmer bliver næppe nemmere og applikationer er generelt noget
billigere end til windows mobile.

Men som allerede nævnt kan du vælge at jailbreake den. Det har jeg
ikke selv fundet grund til endnu.

>Ville HTC Hero være et bedre valg ?

Tvivler.

>Hvad den skal bruges til ? Telefon, kalender, leg, blær og musik.

Hvad venter du på?

Fra : JK

Dato : 11-09-09 18:50

> [...]
>
> MEN jeg har hørt at man ikke selv kan installere programmer på
> den, men er tvunget til at gå via deres AppStore (hedder det vist..),

Kan ikke udtale mig om Iphone, men har en hero som erstattede min htc s710,
og har ikke fortrudt overhovedet.

Det er en fed telefon med fede features.

Så tror det er et spørgsmål om hvad man vil.

Hilsen

Johnny

Fra : Kim

Dato : 11-09-09 19:27

"JK" <jkp6670haderspamsaasletbaredetfraspamoghertil@hotmail.com> skrev i
meddelelsen news:4aaa8dae$0$8585$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...

> Kan ikke udtale mig om Iphone, men har en hero som erstattede min htc
> s710, og har ikke fortrudt overhovedet.
>
> Det er en fed telefon med fede features.
>
> Så tror det er et spørgsmål om hvad man vil.

Ja, de er begge fine... Og dyre :)
Sad i butikken og fedtede lidt rundt med dem begge.
Synes stadig der lidt "lag" (forsinkelse) på Hero'en. Det oplevede
jeg ikke på Iphone'n.
Er stadig lidt i tvivl...

Mvh, Kim

Fra : JK

Dato : 12-09-09 22:44

> [...]
> Sad i butikken og fedtede lidt rundt med dem begge.
> Synes stadig der lidt "lag" (forsinkelse) på Hero'en. Det oplevede

efter sigende rettes det en en snarlig ny firmware men oplever nu ikke
forsinkelse på min.

En fed ting er at skærmen er teflon belagt hvilket gør at en fedtet skærm
kan tørres af i en blød klud, eller en tshirt og se nypudset ud på 5 sek.