Se mobilnummer ud fra IMEI nummer
Fra : H.H.

Dato : 08-09-09 19:00

Hej ng,

Jeg har fået stjålet en mobiltelefon. Og da jeg havde gemt IMEI numret på
den, er den
blevet meldt stjålet hos politiet.

Men det kunne være interessant at vide hvilket simkort ( nummer ) der har
været indsat
i mobilen efter at den er blevet stjålet.
Jeg går udfra at disse data logges hos teleselskaberne, hver gang mobilen
går på nettet,
eller forsøger at gå på nettet.

Vil det være muligt at kontakte teleselskaberne og få disse oplysninger ?
Eller er det for krævende til at de yder denne service ?

Mvh
HL

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 08-09-09 19:32

Du bør kontakte din udbyder, og få dem til at spærre din mobil, ellers så
ender du jo nok med en rimelig stor regning på et tidspunkt.

Håber ikke det var en dyr mobil.....

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 08-09-09 19:34

"H.H." <autophone@c.dk> wrote in

> Vil det være muligt at kontakte teleselskaberne og få disse oplysninger ?
> Eller er det for krævende til at de yder denne service ?

Et ord: dommerkendelse

Teleselskaber og internetudbydere er nok nærmest de firmaer i DK der
modtager flest dommerkendelser, man får ganske enkelt ingen oplysninger ud
af dem uden sådan en (og sådan skal det også være!).

Fra : H.H.

Dato : 08-09-09 19:47

"Henrik Stidsen skrev"> Et ord: dommerkendelse

> Teleselskaber og internetudbydere er nok nærmest de firmaer i DK der
> modtager flest dommerkendelser, man får ganske enkelt ingen oplysninger ud
> af dem uden sådan en (og sådan skal det også være!).

Okay..

Jeg har fået fortalt at hvis teleselskabet registrere at en 'savnet' mobil
går på
deres net med et simkort hvor tilhørs data findes, vil politiet få denne
meddelse fra teleselskabet.

Men der bliver nok stjålet mange mobiler hver dag, så der er sikkert ikke
den store chance for at telefonen dukker op igen.

Mvh
HL

Fra : Lars Raaby

Dato : 08-09-09 20:23

H.H. skrev:
> [...]
> går på
> deres net med et simkort hvor tilhørs data findes, vil politiet få denne

Og så sker der ikke mere i den sag.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Jørgen E

Dato : 08-09-09 21:56

> [...]
>
> Men der bliver nok stjålet mange mobiler hver dag, så der er sikkert ikke
> den store chance for at telefonen dukker op igen.

Politiet gør absolut INTET ved din stjålne mobil - de beder ikke en
gang om IMEI nummeret og ved måske dårligt hvad det er.
Eneste grund til de gør noget er, at du skal bruge indberetningen
til forsikringsselskabet normalt.

Jeg har selv været møllen igennem sidste år og må konkludere, at
i dag kan man stjæle en telefon og efterfølgende bruge den frit
hvor man har lyst.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 09-09-09 04:55

"Jørgen E" <ikke@god.aa> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har selv været møllen igennem sidste år og må konkludere, at
> i dag kan man stjæle en telefon og efterfølgende bruge den frit

Politiet har også en min. beløbs grænse på 2000,- før de vil gøre noget over
hovedet.

Fra : jens

Dato : 09-09-09 08:17

"Anders (6400)" <x@x.dk> skrev i en meddelelse

> Politiet har også en min. beløbs grænse på 2000,- før de vil gøre noget
> over hovedet.

Passer ikke.

Jeg havde købt en standard nokia på en markedsplad for 800 kr.
Pludselig kunne jeg ikke ringe fra den, den var blevet spærret.

Det var fordi den var stjålet.

Politiet tog telefonen og heldigvis var ham der havde solgt den til mig, dum
nok til at stå på samme markedsplads måneden efter. Så politiet fik også
ham.

Så de gør noget og det hjælper at få den spærret på imei nummeret.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 09-09-09 11:06

"jens" <jensbredgaard@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> også ham.
>
> Så de gør noget og det hjælper at få den spærret på imei nummeret.

Jo det passer skam !

Fra : Hauge

Dato : 09-09-09 13:13

Anders (6400) wrote:
> Jo det passer skam !

Husk når Anders siger det er sandt, så passer det. Han er kendt her i
grupperne for altid at vide hvad han snakker om..

/Hauge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-09-09 22:26

"Anders \(6400\)" <x@x.dk> wrote in

> Jo det passer skam !

Kunne du overtales til at gøre en undtagelse og komme med lidt
dokumentation for din påstand?

--
I remember when sex was safe and flying dangerous
I miss those days

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 10-09-09 05:38

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> dokumentation for din påstand?
>
> --
> I remember when sex was safe and flying dangerous

Jeg kan ikke komme med nogen form for dokumentation, men det kommer af en
udtalelse jeg fik på min lokale station (Sønderborg).

Stod nemlig selv i en lignene situation, som H.H. og meldte den stjålet.

Fra : jens

Dato : 10-09-09 07:46

Fra : jens

Dato : 10-09-09 07:49

> [...]
> udtalelse jeg fik på min lokale station (Sønderborg).
>
> Stod nemlig selv i en lignene situation, som H.H. og meldte den stjålet.

Det passer stadig ikke det du siger.

Ud fra din mening skulle ulovlig omgang med hittegods være ok, bare det ikke
koster over 2.000 kr. samt tyveri bare man ikke stjælper for mere end 2000
kr.

Kan du virkelig ikke selv se det ikke passer ?

Så bevis det, henvis til en lov hvor det står at der er en 2000 kr. grænse.

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 10-09-09 09:54

LOL

Fra : Hauge

Dato : 10-09-09 14:31

Anders (6400) wrote:
> LOL

Ja du er netop grinagtig, det har du bevist masser af gange. Lad nu være med
at udtale dig om ting du ikke aner noget om, hvilket jo selvfølgelig gør at
du aldrig får brug for send-knappen i OE.

/Hauge

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-09-09 20:00

jens skrev den 10-09-2009 08:48:

> [...]
> koster over 2.000 kr. samt tyveri bare man ikke stjælper for mere end 2000

Nej, det er faktisk ikke det Anders siger eller fortæller, at han har
fået fortalt.

Politiet kan sagtens have en ressource-situation, hvor de først sætter
et undersøgelsesapparat igang, når den "skaden" er over 2000 kroner.

Naturligvis tager politiet imod anmeldelsen, men fra anmeldelse til
større personalekrævende undersøgelser....der ligger et stykke vej.

Mange mobiltelefoner bør dog snildt nå denne 2000 kroners grænse

Fx er butikstyveri ikke særlig ressourcekrævende....enten har man
stjålet eller også har man ikke, samt man er taget på fersk gerning.
Fx2: en mobiltelefon som stjæles/tabes under en våd aften i byen er
temmelig krævende at få fingre i.

Noget man bør gøre istedet for er, at man som offer bør få adgang til
oplysninger om hvad der er sket med ens mobiltelefon siden man har tabt
den...og ad den vej få den igen. Naturligvis uden vold eller andet,
men bare det man får muligheden for selv at lave undersøgelsen, så kan
man foreligge konklusionen til politiet, som derefter kan besøge
gerningsmanden.

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : H.H.

Dato : 10-09-09 20:30

"Carsten Riis skrev"

> [...]
> bare det man får muligheden for selv at lave undersøgelsen, så kan man
> foreligge konklusionen til politiet, som derefter kan besøge

Ja det var faktisk denne løsning jeg efterlyser.

/HL

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-09 23:15

"H.H." <autophone@c.dk> wrote in message

> Ja det var faktisk denne løsning jeg efterlyser.

Ja og når en eller anden hardcore kriminel så har fået at vide at det er dig
der har stjålet hans telefon, så mener du stadig det er fornuftigt at
politiet fortæller hvem du er og hvor du bor?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : jens

Dato : 11-09-09 06:55

"H.H." <autophone@c.dk> skrev i en meddelelse

> "Carsten Riis skrev"

> Ja det var faktisk denne løsning jeg efterlyser.
>
> /HL
>'

Problemet ligger i at den nuværende ejer af telefonen kan være i god tro. Så
I vil begge tro I kender sandheden, det giver kun konflikt.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-09 23:14

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> wrote in message

> [...]
> andet, men bare det man får muligheden for selv at lave
> undersøgelsen, så kan man foreligge konklusionen til politiet, som

Så du mener altså selvtægt er vejen frem?

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-09-09 17:03

"Anders \(6400\)" <x@x.dk> wrote in

> Jeg kan ikke komme med nogen form for dokumentation, men det kommer af
> en udtalelse jeg fik på min lokale station (Sønderborg).

Og den betjent der i Station2 bekræftede at selv en 25 øre faktisk skulle
behandles som hittegods og afleveres som det fordi loven ikke opererer med
en bagatelgrænse - han løj bare fordi han synes det er sjovt?

Fra : Anders \(6400\)

Dato : 11-09-09 15:13

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> behandles som hittegods og afleveres som det fordi loven ikke opererer med
> en bagatelgrænse - han løj bare fordi han synes det er sjovt?

25 øren er værdiløs idag, og det har den været sin 1 okt. sidste år.

Fra : Hauge

Dato : 11-09-09 16:26

Anders (6400) wrote:
> 25 øren er værdiløs idag, og det har den været sin 1 okt. sidste år.

Er du en 25 øre?

/Hauge

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-09-09 18:15

"Anders \(6400\)" <x@x.dk> wrote in

> 25 øren er værdiløs idag, og det har den været sin 1 okt. sidste år.

Jeg tror det er det bedste argument jeg har hørt i mit liv. Nøj hvor er du
godt nok kvik...

....du har bare glemt at bankerne stadig tager imod 25 øren indtil 1 oktober
2011 - så selv hvis dit indlæg havde nogen former for relevans ville det
være forkert!

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 13-09-09 09:15

"Anders \(6400\)" <x@x.dk> wrote in

> Jeg kan ikke komme med nogen form for dokumentation,

Godt så.

> men det kommer
> af en udtalelse jeg fik på min lokale station (Sønderborg).
> Stod nemlig selv i en lignene situation, som H.H. og meldte den
> stjålet.

Jeg har en vis forståelse for at ordensmagten næsten vil sige
hvadsomhelst for at slippe for enerverende, tidskrævende borgere.

Fra : N_B_DK

Dato : 10-09-09 23:12

"Jørgen E" <ikke@god.aa> wrote in message
> at
> i dag kan man stjæle en telefon og efterfølgende bruge den frit
> hvor man har lyst.

Nej det kan man ikke.