bluetooth håndfri
Fra : S.B.

Dato : 06-09-09 19:09

Hej

Nogen der ved om man et eller andet sted kan købe sådan en bluetooth
modtager til sin bil?
Fidusen skulle være at når man satte sig ind, koblede den selv telefonen
til, lidt på samme måde som en navigator gør, den mulighed er bare ikke her.
Der skal være udgang for ekstra højttalere og en indgang for mikrofon og kan
køre fast på bilens 12 v. batteri

Søren

Fra : Brian Svendsen

Dato : 06-09-09 19:59

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> her.
> Der skal være udgang for ekstra højttalere og en indgang for mikrofon og

Vi fik vores, parrot CK3100,i bilen, da vi købte den. Den går ind og spærrer
for lyden når der er opkald.
Det var ved forhandleren..

Så det bedste bud vil være ved den nærmeste autoforhandler, kan vel hjælpe..

Ellers ved en søgning på google "bluetooth håndfri parrot" kommer der nogle
stykker.
Men jeg kan ikke anbefale nogen steder, hvis du vil købe det online..

/Brian

Fra : Lars Raaby

Dato : 06-09-09 20:40

S.B. skrev:
> [...]
> Der skal være udgang for ekstra højttalere og en indgang for mikrofon og kan

Nokia laver sådan en boks.
Den hedder Nokia CK-300
Virker på den måde som du beskriver. Kik efter et sted hvor de
monter telefoner i biler. Det har heddet TDC erhverscenter med
ved ikke hvad de hedder nu.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 06-09-09 20:56

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> her.
> Der skal være udgang for ekstra højttalere og en indgang for mikrofon og

Hej.
Jeg har købt et sæt her. http://www.headsetshop.dk/product.asp?product=506
Det virker perfekt til min Nokia 5800 da jeg fik den opdateret med ny
software.
MVH
Niels Peter Nielsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 06-09-09 22:11

On Sun, 6 Sep 2009 20:09:05 +0200, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk>
wrote:

>Nogen der ved om man et eller andet sted kan købe sådan en bluetooth
>modtager til sin bil?

Kig f.eks efter Nokia's bilmonterings sæt, f.eks CK-15W som du vel kan
få for en tusse. Det kan du selv montere på en times tid.

Alternativ kan du overveje en bilradio med indbygget bluetooth
håndfri, dem er der også et pænt udvalg af. Men det kræver sæ'følig at
bilen er forsynet med en standard bilradio...

<mlr>

Fra : Jens

Dato : 07-09-09 09:56

> [...]
> her.
> Der skal være udgang for ekstra højttalere og en indgang for mikrofon og

Jeg har selv monteret et S/E-kit til formålet - virker med alle
BT-telefoner. Hvis du har en nyere bil kan du få et færdigkonfektioneret
adaptor kabel til den aktuelle radio, så der ikke skal klippes eller loddes.

Min kone har et Parrot kit (husker ikke type), men det synes jeg ærlig talt
ikke virker så godt som mit S/E. Der sker en gang i mellem 'underlige ting'
med samtalekvaliteten, og det er ikke 100% kompatibelt med hendes Nokia
telefon mht. overførsel af telefonbog mm, mens det går perfekt med min egen
Sony-Ericsson.

Jens

Fra : S.B.

Dato : 14-09-09 23:03

"Jens" <news@schoenemann-paul.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ting' med samtalekvaliteten, og det er ikke 100% kompatibelt med hendes
> Nokia telefon mht. overførsel af telefonbog mm, mens det går perfekt med

Problemet består i at det skal i min firmavogn, som jo er et udsat mål for
div tyveknægte og andre af samme skuffe.
Så ingen dyr radio og GPS i bilen, bare de kan se mærket efter en sugekop i
vinduet brækker de bilen op og gennemroder den.
Så en bluetooth ting under sædet, en højtaler bag nakkestøtten og en
mikrofon bag solskærmen, så vil det være helt perfekt
Mangler kun tingen under sædet

Søren

Fra : Jens

Dato : 15-09-09 11:52

> [...]
> Så en bluetooth ting under sædet, en højtaler bag nakkestøtten og en
> mikrofon bag solskærmen, så vil det være helt perfekt

Okey! Du ønsker altså slet ikke nogen forbindelse til din radio (og dermed
ingen automute).

Så er vi nok ovre i noget 'T Hansen kram' eller lign. Mener at have set
nogle løsninger, der sidder monteret i cigartænderstikket. Så vidt jeg
husker, så har jeg også set en løsning til montering på solskærmen - vistnok
også med fm-sender, så du kan få lyden ud gennem de fastmonterede højttalere
(så har du automute igen ; Jabra måske??

Jens

PS: Bor du i en krigszone?? (selv bosiddende på bøh-landet i Vestjylland

Fra : S.B.

Dato : 19-09-09 14:05

> [...]
>
> Jens

> PS: Bor du i en krigszone?? (selv bosiddende på bøh-landet i Vestjylland

Kunne være man skulle flytte vestpå, den mest kriminelle derude er vel ham
der kan finde på at stjæle en høne

Nej problemet er at jeg ofte er tilkaldt på underlige tidspunkter af døgnet,
og Brabrand BF og omliggende områder er ret usikre at have sin firmabil
holdende i kl 2 om natten,

Har i løbet af 14 mdr. haft 2 indbrud og et forsøg på samme
så ingen radio overhovedet i bilen, selv en gammel kassette autoradio, købt
brugt for 250 kr., løb de med.

Søren