Kalde modem op ind/udland?
Fra : Palle

Dato : 03-09-09 13:04

Hej gruppe.

Jeg har et irriterende problem og jeg kan ikke finde ud af hvilken
retning jeg skal søge.

Jeg ringer noget udstyr op med min computer som har tilsluttet min
mobil. Mobilen fungerer som modem og det fungerer faktisk udemærket.

Målerne har SIM kort af forskelligt ophav. Nogle er danske og andre er
tyske. (Alt er fysisk tilstede i DK).

Når jeg ringer de danske SIM kort op så fungerer det. Når jeg ringer de
tyske op så fungerer det ikke.

Jeg kan kontrollere forbindelsen ved at ringe måleren op fra telefonen
alene. Når jeg har forbindelse svarer måleren som et godt gammelt
analogt modem, med skrigetoner.

Når jeg ringer de tyske kort op siger de intet.

Jeg har prøvet at ringe op fra et hav af telefonen og med forskellige
abbonnementer (TDC, Telmore, Sonofon). Samme resultat.

Hvad kan være årsagen til dette fænomen?

På forhånd tak til dem som måtte kunne hjælpe bare lidt

--
Palle

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-09-09 20:44

Palle skrev:
> [...]
> analogt modem, med skrigetoner.
>
> Når jeg ringer de tyske kort op siger de intet.
> Hvad kan være årsagen til dette fænomen?

Måske er der blokeret for dataopkald til de tyske kort?

- Chano Andersen

Fra : Palle

Dato : 03-09-09 20:54

On 2009-09-03 21:43:41 +0200, Chano Andersen
<sunsite012009@chanoandersen.dk> said:

> Måske er der blokeret for dataopkald til de tyske kort?

Nej det kan jeg udelukke, for mine tyske og hollandske kollegaer kan
sagtens ringe kortet op. De før modem støjen (handshake) med det samme
de kommer i kontakt.

--
Palle

Fra : Chano Andersen

Dato : 03-09-09 23:15

Palle skrev:
> Nej det kan jeg udelukke, for mine tyske og hollandske kollegaer kan
> sagtens ringe kortet op. De før modem støjen (handshake) med det samme
> de kommer i kontakt.

Og kortene befinder sig stadig i Danmark på det tidspunkt?

Når du forsøger at ringe op til de tyske kort, benytter du så en mobil
eller en fastnet telefon? Hvis du benytter en mobil, kunne det være her
dataspærringen lå? Hvis du benytter en fastnet linje, giver det dog
ingen mening.

- Chano Andersen

Fra : Palle

Dato : 04-09-09 16:54

On 2009-09-04 00:14:47 +0200, Chano Andersen

Både fastnet og mobil.

Jeg kontakter TDC igen.

Tak.

Fra : KsNa

Dato : 04-09-09 17:54

"Palle" <devnull@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Både fastnet og mobil.

Husker du at ringe til tyskland (altså tysk forvalg), det er jo tyske kort.

Mvh
Kim

Fra : Palle

Dato : 04-09-09 17:54

On 2009-09-04 18:53:56 +0200, "KsNa" <KsNa@invalid.invalid> said:

> Husker du at ringe til tyskland (altså tysk forvalg), det er jo tyske kort.

Ja, Jeg fik en til at teste i går. Han konstaterede at røret "blev
løftet" (Hook of - tror jeg nok han sagde).

Men der stater ikke noget handshake. Uvist hvorfor.

--
Palle

Fra : Leif Neland

Dato : 07-09-09 19:52

Chano Andersen skrev:

> Måske er der blokeret for dataopkald til de tyske kort?

Hvis der er toner, er det da ikke et dataopkald, men et tale/lydopkald.

Det kan der da ikke blokeres for.

Leif

Fra : Palle

Dato : 08-09-09 21:15

On 2009-09-07 20:52:18 +0200, Leif Neland <leif@neland.dk> said:

> Hvis der er toner, er det da ikke et dataopkald, men et tale/lydopkald.
>
> Det kan der da ikke blokeres for.

Hmmm.... Har du vel ret i. Svarer jo i princippet til at ringe til en fax.

Kan ikke overskue det.

Har stadig ikke fundet en løsning, men arbejder på det

--
Palle